3

دستگیری دو زن عامل انتشار تصاویر غیر‌اخلاقی در اینترنت

  • کد خبر : 49506
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸

رئیس پلیس فتای گیلان از شناسایی و دستگیری دو زن عامل انتشار تصاویر غیر‌اخلاقی در فضای مجازی رشت خبر داد.

ایرج محمدخانی در جلسه فرماندهی انتظامی استان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های پلیس فتا، اظهار کرد: پلیس فتا در راستای مقابله با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی با رصد شبانه‌روزی خود، صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی که گردانندگان آن اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی در اینترنت می‌کردند، را شناسایی کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی گیلان افزود: با شناسایی این صفحه، تلاش برای شناسایی عاملان اصلی صفحه مذکور در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به گفته وی، با پیگیری‌های فنی و پلیسی انجام شده، آدرس گردانندگان صفحه مورد نظر که با ترویج فرهنگ ابتذال غرب و بهره گرفتن از فضای مجازی، عفت و اخلاق عمومی جامعه را هدف گرفته بودند شناسایی شده و پس از اخذ مجوزهای لازم قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در رشت دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان دو نفر زن ۲۳ و ۳۱ ساله بودند، افزود: این متهمان با مشاهده شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کردند و با صدور قرار مجرمیت از طرف مقام قضایی روانه زندان شدند.

فارس

محمدخانی با هشدار به افرادی که در پوشش فضای مجازی عفت و اخلاق عمومی جامعه را هدف گرفته‌اند، تصریح کرد: پلیس فتا در برخورد با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی بسیار مصمم و جدی است.

وی از جوانان خواست با حفظ هوشیاری کامل در فضای مجازی و رعایت حدود و چارچوب اخلاقی، از عضویت در اینگونه شبکه‌ها پرهیز کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: عملکرد کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌ ویژه فیس بوک زیر ذره‌بین کارشناسان تیم رصد فضای مجازی پلیس فتا است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49506

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]