4

خاتمی:«شیفتگان خدمت رانت‌خوار نیستند»

  • کد خبر : 4951
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۴

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ولایت‌ستیزی یکی از شاخصه‌های مهم مقابله با فرهنگ شهادت است و موضع‌گیری صریح و علنی در مقابل رهبری و عدم اطاعت از رهبری نشانه ولایت ستیزی است. افق – ایسنا:آیت‌الله سید احمد خاتمی، در اولین کنگره‌ کشوری شهدای امداد گر با بیان این‌که «فرهنگ شهادت در طول تاریخ فرهنگ […]

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ولایت‌ستیزی یکی از شاخصه‌های مهم مقابله با فرهنگ شهادت است و موضع‌گیری صریح و علنی در مقابل رهبری و عدم اطاعت از رهبری نشانه ولایت ستیزی است.

افق – ایسنا:آیت‌الله سید احمد خاتمی، در اولین کنگره‌ کشوری شهدای امداد گر با بیان این‌که «فرهنگ شهادت در طول تاریخ فرهنگ عزت، سربلندی و عظمت بوده است» افزود: در هر دوره‌ای که بازار فرهنگ شهادت گرم شده، عنایات ویژه خداوند به صورت مداوم با مردم همراه بوده است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «در هر مقطعی که این فرهنگ آسیب دید، جامعه نیز با مشکلاتی روبرو شده است» گفت: باید به مساله شهادت به عنوان یک سرمایه‌ عظیم بنگریم؛ چراکه با این سرمایه انقلاب اسلامی پیروز شده است و اگر این فرهنگ ایثار، شهات و مقابله با رژیم طاغوت نبود این انقلاب رخ نمی‌داد.

وی اظهار کرد: بیش از ۳۲ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، اگر به فتنه سال ۸۸ نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که شور و هیجان انقلابی که در کشور حاکم بود یک بار دیگر ما را به فضای سال‌های اول انقلاب برد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: فرهنگ شهادت موجب شده است که ۳۲ سال دشمن پشت مرزهای ایران نگه داشته شود.

وی با اشاره انتشار کتاب خاطرات بوش در سال گذشته گفت: رییس‌جمهور پیشین آمریکا در کتاب خاطرات خود ذکر کرده است که چندین بار تا مرز حمله به ایران پیش رفتیم و این عدم حمله امریکا به ایران نشان دهنده‌ آن است که دشمنان دریافته‌اند که دست و پنجه نرم کردن با ملتی که فرهنگ شهادت در جان‌شان زنده است، کار آسانی نیست و با حمله به ایران به باتلاقی فرو خواهند رفت که آمدن‌شان با خود، اما برگشت‌شان دیگر با آن‌ها نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعریف فرهنگ شهادت به ذکر عناصر اصلی فرهنگ شهادت پرداخت و گفت: فرهنگ شهادت فرهنگ عشق به خداست و باید گفت فرهنگ شهادت فرهنگ ولایت‌مداری است.

خاتمی افزود: در تعریف شهادت آمده است که شهید کسی است که در رکاب امامی عادل در راه خدا و در معرکه به شهادت برسد.

وی با بیان این‌که «کشور در آستانه‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دارد» گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین نهاد مردمی نظام انقلاب اسلامی و تجلی مردم‌سالاری است و کسانی می‌توانند در این مجلس خدمتگزار صدیق مردم باشند که تشنه‌ خدمت باشند، نه تشنه‌ قدرت که این مساله نه در شان انقلاب و نه در شان مردم است.

وی افزود: این‌که یکی به صحنه بیاید و باغ سبز دروغین به مردم نشان دهد و وعده‌هایی که در حد و اختیار قانونی آنان نیست را به مردم بدهد و بعد از مدتی هم در پاسخ به اعتراضات مردمی مبنی بر عدم تحقق وعده‌ها بگوید که نگذاشتند و نشد و این رندی است که با فرهنگ شهادت سازگار نیست.

این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که «شیفتگان خدمت رانت‌خوار نیستند» گفت: افراد نباید از رانت قدرت سیاسی یا اقتصادی برای ورود به مجلس استفاده کنند.

وی گفت: فرهنگ قدرت‌طلبی و تلاش برای رسیدن به قدرت متضاد با فرهنگ شهادت است.

وی با بیان این‌که «در حال حاضر در تمامی بیمارستان‌ها، خیابان‌ها، پارک‌ها و مراکز عمومی بوی آلوده و متعفن فرهنگ بدحجابی و بی‌حجابی پیچیده است» گفت: امیدوارم کسانی که هنجارشکنی می‌کنند، متنبه شوند و بدانند بی‌حجابی آنان دهن‌کجی به خون شهداست.

خاتمی با طرح این سوال که «آیا به راستی این بدحجابی و بی‌حجابی در اماکن عمومی با فرهنگ شهادت سازگار است» گفت: به صراحت می‌گویم هرچه در این وضع غیرخدایی بدحجابی و بی‌حجابی دمیده شود، تلاش در کمرنگ کردن فرهنگ شهادت است.

وی افزود: یکی از ظلم‌هایی که در این عرصه دیده می‌شود، این است که تا در مورد بحث عفاف و حجاب صحبت می‌کنیم برخی می‌گویند این دلسوزان دینی موافق بزن بزن هستند.

وی افزود: مصوبه‌ سال ۸۶ شورای انقلاب فرهنگی که برای ۲۶ دستگاه ۳۱۲ ماده مشخص کرده بود، چرا تاکنون اجرا نشده و چرا با توجه به اصرار مقام معظم رهبری در مورد اجرای این مصوبه تاکنون ما شاهد اجرای آن نیستیم؟

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مساله حجاب نیازمند تدبیر است و مصوبه‌ سال ۸۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی به خوبی به این مسائل پرداخته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت‌ستیزی را شاخصه‌ مقابله با فرهنگ شهادت دانست و گفت: یک بخش ولایت ستیزی مربوط به موضع‌گیری صریح و علنی درمقابل رهبری ست و بخش دیگر عدم اطاعت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4951

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر