1

روابط عاشقانه دو رقیب فرانسوی+تصاویر

  • کد خبر : 49708
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷

پس از کاهش تولید چشمگیر ۲۰۶ که به خاطر عدم همکاری طرف فرانسوی و مسائل مربوط به تحریم‌ها و افزایش نرخ برابری دلار شکل گرفت شاهد افزایش قیمت چشمگیر این خودروی محبوب ایرانی‌ها نیز بودیم.

افق(ofoghnews.ir) با وجودی که به اذعان مسئولان پژو فرانسه، ایران یکی از مهمترین بازارهای خودروساز محسوب می‌شود اما به خاطر از دست ندادن شراکتش با جنرال موتورز آمریکایی مجبور به ترک بازار جذاب ایران و واگذاری آن به رقیب دیرینه خود یعنی رنو شد.

با توقف کامل خط تولید برخی از مدل‌های خانواده ۲۰۶ اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد گاه به بیش از ۵ میلیون تومان نیز بالغ شد در واقع رنو که به واسطه خودروی لوگان یا همان تندر ۹۰ وارد بازار ایران شده بود توانست با تامین قطعات مورد نیاز تندر و استفاده از محصولاتی که در نمایندگی این کشور در رمانی تولید می‌شوند ( کمپانی داچا) تحریم موقت را نادیده بگیرد و در نتیجه تولید تندر ۹۰ با افزایش چشمگیری روبرو شد هر چند روز گذشته میرجواد سلیمانی، قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو از تولید پژوی ۲۰۶ ایرانی با هماهنگی شرکت پژو خبر داد و گفت:‌طی ماه جاری حدود ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۶ داخلی‌سازی شده، تولید خواهد شد و تیراژ تولید این خودرو از ماه آینده روزانه به ۳۰۰ دستگاه خواهد رسید.

وی همچنین با عنوان اینکه تولید پژو ۲۰۶ دنده اتوماتیک ایرانی نیز از دو ماه آینده انجام خواهد شد و ایران خودرو تولید ۱۵ هزار دستگاه در برنامه کاری خود دارد.

با اینکه قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو از آغاز تولید پژو ۲۰۶ تمام ایرانی خبر داده اما با این وجود به نظر می‌رسد هنوز نمی‌توان شاهد افزایش تولید سریع و کاهش قیمت پژو در بازار آزاد باشیم؛ و اینجاست که آن اتفاق شگفت رخ می‌دهد:

پس از چندین ماه که از یکه‌تازی تندر ۹۰ در میان محصولات ایران خودرو و در غیاب دیگر رقیب فرانسوی می‌گذرد خبرهایی به گوش می‌رسد که با ابتکار مدیران ایرانی این دو کمپانی رقیب که عموما روابط خصمانه‌ای نیز با یکدیگر دارند دیگر « سری از هم سوا» هستند.

به گونه‌ای محمدرضا معتمد، معاون تولید تندر ۹۰ ایران خودرو از تحویل تندر ۹۰ به جای پژو ۲۰۶ خبر داده و گفته است: برخی از مشکلات باعث شده که نتوانیم در تولید پژو به رشد پیش بینی شده دست یابیم اما در تولید تندر ۹۰ توانسته‌ایم بر مشکل تامین قطعات غلبه کرده و در این خودرو رشد و تولید خوبی داشته باشیم.

وی گفته است: محصول جدید تندر اتوماتیک که آخر آذرماه جاری، تولید خواهد شد و این در حالی است که در خانواده خودروی تندر ۹۰ نسبت به سال گذشته بیش از ۳۴ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

معتمد همچنین از تحویل خودروی تندر ۹۰ به مشتریان متقاضی ۲۰۶ خبر داده که در صورت رضایت مشتریان خودروی تندر ۹۰ به جای پژو ۲۰۶ به آنان تحویل داده می‌شود.

وی تاکید کرده در حال حاضر بخشی از تعهدات انجام شده در مورد خودروی ۲۰۶ با خودروی تندر ۹۰ در حال جبران است و در تماسی که با مشتریان گرفته می‌شود در صورت علاقه‌مندی آنان تندر ۹۰ به جای ۲۰۶ تحویل مشتریان می‌شود اما در صورت عدم رضایت مشتریان ایران خودرو جریمه‌های مربوط به تاخیر و بازگشت پول را پرداخت خواهد کرد.

* رضایت همه مشتریان را جلب می‌کنیم

آنچه مسلم است طرح موضوع تحویل خودروی تندر ۹۰ به جای ۲۰۶ به خریدارانی که از چندین ماه قبل با پرداخت هزینه به انتظار دریافت خودرو نشسته‌اند از آن جهت حائز اهمیت است که در صورت موافقت این گروه از خریداران پس از ماه‌ها وضعیت آنان روشن شده و موفق به دریافت خودرو می‌شوند. اما نکته اساسی در نحوه محاسبه قیمت پایه خودروی تندر ۹۰ به عنوان جایگزین و همچنین مبلغی است که خریداران ۲۰۶ در آن زمان پرداخت کردند.

با کمی بررسی در آرشیو اطلاعیه‌های ایران خودرو متوجه می‌شوید این خودروساز از مهرماه سال جاری و قبل از افزایش قیمتی که به صورت قانونی سازمان حمایت با آن موافقت کرد اقدام به ثبت نام ۲۰۶ نکرده و فروشی نداشته است. بنابراین درخواست خرید این گروه از متقاضیان خودروی ۲۰۶ مربوط به قبل از مهرماه بوده و  در آن زمان قیمت ثبت نامی این خودرو در حدود ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و تندر ۹۰ نیز در همان ایام ۱۷ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان  فروخته می‌شد.

حال آیا در صورت تمایل متقاضیان ۲۰۶ ایران خودرو تندر ۹۰ را با قیمت قبلی به آن‌ها عرضه می‌کند یا اینکه خریداران مجبور به جایگزین کردن تندر ۹۰ با قیمت فعلی یعنی ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی هستند؟ در این رابطه آل داوود، مدیر بازاریابی و فروش ایران خودرو به هفت صبح می‌گوید: موضوع جایگزین کردن خودروها مربوط به الان نیست سابق بر این هم موارد مشابهی داشته‌ایم.

وی گفت: در سال ۸۶ ما با کمبود تولید تندر ۹۰ مواجه بودیم و تولید ۲۰۶ بسیار بالا بود بنابراین در آن زمان هم به خریداران در صورت توافق به جای تندر ۹۰ پژو ۲۰۶ تحویل می‌دادیم. وی ادامه داد: در شرایط کنونی هم که با کاهش تولید ۲۰۶ مواجه هستیم، سعی می‌کنیم تا به متقاضیان تندر ۹۰ تحویل دهیم.

وی در ادامه در خصوص اینکه متقاضیان ۲۰۶ قبل از مهرماه زمانی که قیمت خودرو حدود ۱۹ میلیون تومان بوده ثبت نام کرده‌اند آیا تندر ۹۰ هم با قیمت آن زمان تحویل خواهد شد، گفت: براساس مصوبه اخیر ایران خودرو در صورت تمایل متقاضیان به تحویل خودروی جایگزین تمام افرادی که تا قبل از ۱۲ مهرماه سال جاری اقدام به ثبت نام و خرید خودرو کرده باشند خودروی جایگزین آن‌ها نیز با قیمت قبلی محاسبه و تحویل خواهد شد.

مدیر بازاریابی و فروش ایران خودرو در پاسخ به اینکه اگر شخصی تمایل به جایگزین کردن خودروی دیگری نداشته باشد دراین صورت با وجود توقف تولید ۲۰۶ چه وضعیتی خواهد  داشت، گفت: در شرایط کنونی ایران خودرو وظیفه دارد به هر نحو که شد رضایت مشتریان را جلب کند بنابراین به غیر از تندر ۹۰ آبشن‌های دیگری همچون انواع پژو پارس، سمند و کلیه تولیدات ایران خودرو برای عرضه پیشنهاد می‌شود و در صورت عدم موافقت، ایران خودرو موظف بازگرداندن پول و تامین نظر متقاضی است. وی همچنین تاکید کرد: متقاضیان دریافت ۲۰۶ باید توجه داشته باشند ایران خودرو برای تامین رضایت مشتریان جریمه‌های تاخیر و تحویل خودرو را نیز متقبل خواهد شد.

چکیده:

* با توقف کامل خط تولید برخی از مدل‌های خانواده ۲۰۶ اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد گاه به بیش از ۵ میلیون تومان نیز بالغ شد.
* معاون تولید تندر ۹۰ ایران خودرو از تحویل تندر ۹۰ به جای پژو ۲۰۶ خبرداده و گفته در تندر ۹۰ بر مشکل تامین قطعات غلبه کرده‌ایم.
* مدیر بازاریابی و فروش ایران خودرو گفته در صورت تمایل متقاضیان افرادی که تا قبل از ۱۲ مهرماه سال جاری اقدام به ثبت نام و خرید خودرو کرده باشند خودروی جایگزین نیز با قیمت قبلی محاسبه و تحویل خواهد شد.

منبع: هفت صبح

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49708

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]