2

دعوای زنانه هیلاری کلینتون و کاندولیزا رایس به کجا می انجامد!

  • کد خبر : 49798
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۲

اگرچه این مساله مسلم است که در صورت معرفی سوزان رایس به عنوان کاندیدای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا وی با مخالفت شدید جمهوری خواهان کنگره رو به رو خواهد شد اما اکنون فاش شده است که هم حزبی‌های وی نیز از جمله هیلاری کلینتون تمایل چندانی به فعالیت رایس در سمت وزیر خارجه آتی آمریکا ندارند.

 هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا که با آغاز دولت دوم باراک اوباما قرار است از سمت خود کناره‌گیری کند، اظهار داشته که ترجیح می‌دهد به جای سوزان رایس کاندیدای دیگر یعنی جان کری جانشین وی در مقام وزیر امور خارجه شود.

این در حالی است که با وجود انتقادات گسترده جمهوری خواهان از سوزان رایس بابت اظهاراتش طی روزهای پس از وقوع حمله ۱۱ سپتامبر سال جاری به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی همچنان وی به عنوان بخت اول تصدی وزارت امور خارجه در دولت آمریکا مطرح است.

با وجود این یک روزنامه آمریکایی به نام «شیکاگو سان تایمز» در گزارشی فاش ساخته که کلینتون ظاهرا مشتاق به فعالیت سوزان رایس در سمت وزیر خارجه نیست و به جای وی از جان کری، رئیس فعلی کمیته روابط خارجی مجلس سنا حمایت می کند.

یک منبع خبری در کاخ سفید به این روزنامه آمریکایی گفت: هیلاری چندان به رایس نزدیک نیست.این در حالی است که چند روز پیش هیلاری کلینتون در اظهاراتی مدعی شده بود که یکی از حامیان سوزان رایس است و تاکید کرده بود سوزان رایس به عنوان سفیر ما در سازمان ملل کارهای بزرگی انجام داده است.

سوزان رایس ۴۸ ساله فعالیت خود در عرصه سیاست آمریکا را در دوران دولت بیل کلینتون و با فعالیت در ستاد انتخابات ریاست جمهوری وی در سال ۱۹۹۲ آغاز کرد و پس از آن در شورای امنیت ملی به کار گرفته شد. وی چند سال بعد از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۰۱ به مقام معاون وزیر امور خارجه در امور قاره آفریقا فعالیت داشت.

روزنامه مردم سالاری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر