3

کاهش اقبال مدیران اجرایی و مدیران ملی و منطقه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات نهمین دوره مجلس

  • کد خبر : 5026
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱

سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات به “رادیو گفتگو ” گفت: در اطلاعیه‌های ۱ و ۲ و نیز در مصاحبه وزیر کشور مهلت استعفای مدیران روز نهم تیرماه بود که سپری شد و از آن به بعد استعفایی قابل پذیرش نیست. وی با اشاره به اینکه استعفای صوری مدیران محقق نمی‌شود، […]

سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات به “رادیو گفتگو ” گفت: در اطلاعیه‌های ۱ و ۲ و نیز در مصاحبه وزیر کشور مهلت استعفای مدیران روز نهم تیرماه بود که سپری شد و از آن به بعد استعفایی قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به اینکه استعفای صوری مدیران محقق نمی‌شود، گفت: خود قانون انتخابات مدیران را مکلف کرده که ظرف مدت یک ماه جانشین خود را انتخاب کنند؛ بخاطر اینکه مردم عزیز ما بدانند که رویه موجود چیست می گوییم که وزارت کشور با هرگونه اقدامی غیرقانونی برخورد خواهد کرد.

مرتضوی ادامه داد: مدیرانی که در هر یک از ۳ قوه کار می‌کنند چنانچه اثبات شود که استعفای صوری کرده‌اند از آنان ثبت نام بعمل نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: مدیرانی که استعفای قبلی داده‌اند مکلف نیستند استعفای خود را تسلیم کنند و در زمان شروع انتخابات باید گواهی استعفای خود را ارائه کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۲ یا ۵۳ نفر استعفا داده‌اند و استعفای آنان پذیرفته شده است،‌ افزود: اقبال مدیران اجرایی و مدیران ملی و منطقه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بشدت کاهش یافته است.

وی تأکید کرد: وزارت کشور می‌تواند با هماهنگی‌های لازم انتخابات را تا حد امکان رایانه‌ای انجام دهد اما انتخابات رایانه‌ای در تمام شعب اخذ رأی نیاز به آموزش‌های جدی دارد و نیز سیستم شبکه اینترنت چندان شبکه قابل اعتمادی نیست و برای اینکه ما بتوانیم سلامت انتخابات را تضمین کنیم دست به عصا راه می‌رویم.

مرتضوی خاطر‌نشان کرد: تقریبا بالغ از چندین فرآیند در انتخابات هست که بخش اعظم آن بصورت رایانه‌ای است اما رأی‌گیری الکترونیک را در بعضی حوزه‌های انتخابیه به صورت نمونه انجام خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر