افق به نقل از فارس، سید جعفر تشکریهاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اینباره گفت: در حال حاضر توسعه خطوط تندرو به یک مطالبه عمومی شهروندان در مناطق مختلف شهر تبدیل شده و استقبال مسافران از خط ۱۰ تندرو قبل از افتتاح رسمی این خط گواه این مطلب است.
وی ادامه داد: خود را موظف به تکمیل اتوبوسهای مورد نیاز خط ۱۰ تندرو میدانیم و علاوه بر اتوبوسهایی که تدارک دیدهایم، اتوبوسهای دوکابین جدید این خط را نیز تا قبل از مهر ماه سال جاری به کار میگیریم.
بر اساس این گزارش با بهرهبرداری از این خط و از به هم پیوستن خطوط BRT و مترو در برخی نقاط، شبکه به هم پیوسته حمل و نقل شهری در تهران در حال شکلگیری است.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مدت زمان در نظر گرفته شده برای طی کردن مسیر ۱۲ کیلومتری خط۱۰ BRT را ۴۵ دقیقه اعلام کرد و گفت: با توجه به ۱۳ ایستگاهی که در طول این مسیر قرار دارد، مدت زمان توقف اتوبوسها در هر ایستگاه یک دقیقه در نظر گرفته شده است.
پیمان سنندجی افزود: در حال حاضر با توجه به ۳۵ دستگاه اتوبوسی که در این خط مشغول به فعالیت هستند، یک دستگاه اتوبوس وارد ایستگاه میشود اما با افزایش ناوگان دو یا سه دستگاه اتوبوس به صورت همزمان وارد ایستگاهها میشوند.
گفتنی است در حال حاضر میزان جابهجایی مسافران در خطوط اتوبوسهای تندرو روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که با بهرهبرداری کامل از خط BRT و ادامه خط ۴ BRT پیشبینی میشود این رقم به زودی به ۲ میلیون نفر افزایش پیدا کند.