1

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو از سوی بانک مرکزی اروپا

  • کد خبر : 50378
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۸

افق نیوز:بانک مرکزی اروپا در پیش‌بینی خود درباره رشد اقتصادی منطقه یورو تجدید نظر و اعلام کرده است که ضعف اقتصادی به سال آینده نیز خواهد کشید.

ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه (۱۶ آذر، ۶ دسامبر) گفت: «آمار موجود و شاخص‌ها از ضعف فعالیت‌ها در آخرین سه ماهه سال خبر می‌دهند. انتظار می‌رود این ضعف به سال آینده نیز کشیده شود.»

این بانک نرخ بهره خود را بدون تغییر گذاشته است اما پیش‌بینی خود را از ۰.۵ درصد رشد به چیزی در حدود ۰.۳ درصد تولید خالص داخلی و انقباض ۰.۹ درصدی کاهش داده است.

دارگی گفت: «بلاتکلیفی ها درباره حل و فصل بدهی‌های مستقل و مسائل حکومتی در منطقه یورو، مسائل ژئوپلتیک و تصمیمات سیاست مالی در امریکا» خطرهایی هستند که می‌توانند در آینده رشد اقتصادی منطقه را در هم بکوبند.

وی همچنین اظهار داشت که « استحکام تقاضای جهانی و پیشرفت قابل توجه در اعتماد مالی در بازار» شرایط را در سال ۲۰۱۳ بهبود خواهد بخشید.

بانک مرکزی اروپا به دلیل افزایش قیمت انرژی، افزایش مالیات و این حقیقت که ماه گذشته تورم از ۲.۵ درصد به ۲.۲ درصد افت کرده است، نرخ پایه بهره خود را ۰.۷۵ قرار داد.

اروپا در اوایل سال ۲۰۰۸ دچار بحران اقتصادی شد. ناتوانی در پرداخت دیون اکنون کشورهای به شدت بدهی زده‌ای چون یونان، پرتغال و اسپانیا را تهدید می‌کند.

این بحران که روز به روز در حال بدتر شدن است دولت‌های اروپایی را برآن داشته تا اقدامات سخت ریاضتی و اصلاحاتی اتخاذ کنند. این اقدامات سبب ناآرامی اجتماعی و اعتراضات گسترده در کشورهای اروپایی را پدید آورده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=50378

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر