2

وظیفه‌ من این نیست که درباره چیزهای دورریختنی حرف بزنم

  • کد خبر : 50407
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۸:۳۴

کی روش گفت: الان مهم این است که درباره وظایف من در تیم ملی و صعود به جام جهانی حرف بزنیم. وظیفه‌ من هم این نیست که درباره چیزهای دورریختنی حرف بزنم.

کارلوس کی‌روش افزایش تجربه بین‌المللی بازیکنان را مهمترین دستاورد حضور تیم ملی در تورنمنت غرب آسیا دانست و گفت: ملی‌پوشان باید یاد بگیرند بازی‌های بین‌المللی با بازی‌های لیگ کاملا متفاوت است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از آخرین تمرین این تیم پیش از اعزام به تورنمنت غرب آسیا، در گفت‌وگو با خبرنگاران ایسنا و فارس گفت: پنج‌شنبه تمرین خوبی را در هوای بارانی برگزار کردیم و بازیکنان خیلی سرحال و باهیجان بودند. تلفیقی از جوان‌ها و باتجربه‌ها در تیم ما هستند که با انگیزه زیادی برای حضور در تورنمنت غرب آسیا آماده می‌شوند.

وی در واکنش به اینکه با پایان یافتن آلودگی هوای تهران بالاخره توانستید در زمین چمن هم تمرین کنید، تصریح کرد: بله، بسیار خوب بود. باران باعث خیس شدن چمن زمین کمپ و در نتیجه سرعت بیشتر بازیکنان در تمرین شد؛ این وضعیت برای ما خوب بود.

کی‌روش درباره هدفش در رقابت‌های غرب آسیا نیز اظهار کرد: بهترین نتیجه برای تیم ملی، افزایش تجربه بین‌المللی بازیکنان است و آنها بفهمند که بازی‌های بین‌المللی با بازی‌های لیگ کاملا از یکدیگر جداست. حضور در چنین تورنمنتی در این مقطع زمانی می‌تواند برای تیم ملی و بازیکنان جوانش مفید باشد.

سرمربی تیم ملی درباره غیبت آنتونی سیموئز، دستیار اولش در اردوی تیم خاطرنشان کرد: زمانی که ما به مرخصی رفته بودیم، سیموئز در ایران حضور داشت و مسابقات لیگ برتر و عملکرد بازیکنان را زیرنظر گرفته بود. الان که برگشتم، او به مرخصی رفت تا استراحت کند. نهایتا پس از بازی‌های غرب آسیا دوباره به جمع ما ملحق خواهد شد.

وی در واکنش به اینکه در زمان غیبت شما عنوان شد ممکن است سیموئز در این بازی‌ها هدایت تیم ملی را برعهده داشته باشد، به ایسنا گفت: من وظیفه ندارم صحبت‌های انجام شده را جواب دهم. ما یکسری کارها را به او محول کرده بودیم که انجام داد و الان زمان استراحت اوست. در بازی‌های پیش‌رو دن گاسپار، امید نمازی، مارکار آقاجانیان و باروت کنار من هستند و سیموئز هم در آینده اضافه می‌شود.

کی‌روش در واکنش به اینکه پس قطعا او را مانند برخی افراد دیگر از تیم ملی کنار نگذاشته‌اید، عنوان کرد: چیزی که باید به آن اطمینان داشته باشید این است که در کادر ما افرادی که کار را در نیمه آن رها کنند و ما را تنها بگذارند، حضور ندارند؛ من درباره چیزهایی حرف می‌زنم که برایم اهمیت دارد. برای من مهم است که در تیم ملی افراد شجاعی حضور یافته که محکم کار کنند و انگیزه بالایی داشته باشند. وظیفه ام ایجاب می‌کند افرادی را انتخاب کنم که شجاعت و شهامت‌شان زیاد باشد؛ بنابراین باید ترسوها را کنار بگذاریم و من این کار را انجام دادم. اما سیموئز برمی‌گردد.

وی از صحبت‌ درباره کسانی که با قطر همکاری می‌کنند، خودداری کرد و گفت: الان مهم این است که درباره وظایف من در تیم ملی و صعود به جام جهانی حرف بزنیم. وظیفه‌ من هم این نیست که درباره چیزهای دورریختنی حرف بزنم.

سرمربی تیم ملی در واکنش به اینکه عنوان شده شما شخصیتی جدی و عصبانی دارید، گفت: بله، زمانی که باید کار کنید و جنگجو باشید، باید خیلی جدی کار کنیم. وقتی رقابت و مسابقه وجود دارد، باید جدی باشید و تفریح را به بعد از آن موکول کنید. متاسفانه بعضی‌ها دوست دارند قبل از کار تفریح کنند. در اینجا با دو دسته افراد مواجه هستیم؛ یک دسته اول تفریح کرده و بعد از بازی هم گریه می‌کنند اما من در دسته دوم قرار دارم و دوست دارم اول کار کنم و سختی بکشم و در آخر از پیروزی لذت ببرم.

کی‌روش درباره انتخاب کاپیتان تیم ملی در تورنمنت غرب آسیا هم صحبت نکرد و تنها گفت: بعدا اعلام می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال همچنین پیش از شروع تمرین گفت: اگر ایران در دو بازی آینده مقدماتی جام جهانی به پیروزی برسد، تا حد زیادی صعودش را به جام جهانی قطعی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، کی‌روش با اشاره به مصدومیت چند تن از بازیکنان تیم ملی اضافه کرد: متاسفانه تعدادی از بازیکنان را به دلیل مصدومیت و یا مسایل خاص دیگر در اختیار نداریم و بنابراین از لیست اولیه ۳۰ نفره‌ای که قبلا تعیین کرده بودیم، بازیکنان جدیدی را دعوت کردیم و آنها هم از بازیکنان خوبی هستند.

وی افزود: جلال رافخایی به دلیل مصدومیت همراه ما نخواهد بود و به جای او مهرداد اولادی را دعوت کردیم که این روزها شرایط خوبی داشته و روی فرم است. همین طور حسین ماهینی هم به همین دلیل به همراه ما نیست و وحید اسماعیل بیگی که بازیکن جوان و با کیفیتی است را دعوت کردیم.

کی‌روش گفت: اکثریت بازیکنان ما را نفرات جوان، با انگیزه و با مستعدی تشکیل می‌دهند که کمتر از ۲۲ سال دارند و در میان آنها از بازیکنان با تجربه هم استفاده ‌کرده‌ایم تا بتوانند تجربیاتشان را در تورنمنت غرب آسیا به بازیکنان جوان منتقل کنند. بنابراین تمام این بازیکنان شانس حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را خواهند داشت و این بستگی به عملکردشان در تورنمنت غرب آسیا دارد، ضمن این که پس از این تورنمنت صاحب تجربیات ارزشمندی هم خواهند شد.

کی‌روش گفت: هدف از دعوت بازیکنان جوان به تیم ملی تزریق خون تازه به رگ‌های تیم بود تا بتوانیم در آینده از این بازیکنان استفاده کنیم. نکته مهم این است که ما شش ماه وقت داریم تا صعودمان را به جام جهانی قطعی کنیم. در این شش ماه می‌توان تغییراتی را در تیم ملی انجام داد.

سرمربی تیم ملی با بیان این که اگر ایران بتواند در دو بازی آینده به پیروزی برسد، صعودش به جام جهانی تا حدی قطعی کرده، گفت: دو بازی آینده ما بسیار مهم است، اگر بتوانیم آنها را با پیروزی پشت سر بگذاریم تا حدی به جام جهانی صعود کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مهرداد اولادی و قاسم دهنوی که ۳۱ سال سن دارد را به تیم ملی دعوت کردید و آیا بهتر نبود به جای آنها از بازیکنان جوان استفاده کنید؟ اضافه کرد: اولادی و دهنوی هم جزو همان لیستی بودند که قبلا مشخص کرده بودیم. البته این بازیکنان تجربه بین‌المللی زیادی نداشتند. هر چند سنشان بالاست. به هر حال در دفاع هم پژمان منتظری را به عنوان یکی از بازیکنان تجربه داریم در تمام خطوط همین موضوع جود دارد. این بازیکنان تجربه بین‌المللی زیادی ندارند و در تیم ملی صاحب تجربه خواهند شد و ممکن است در آینده از آنها استفاده کنیم، ضمن این که تجربه‌شان باعث می‌شود تجربه‌ای که تاکنون کسب را کرده‌اند را به جوان ها منتقل می‌کنند. الان مهرداد پولادی هم دقیقا با همین سیاست به تیم ملی دعوت شد.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که چرا علیرضا حقیقی را به تیم ملی دعوت کردید، چون او اصلا در تیم باشگاهی‌اش بازی نکرده؟ گفت: درست است، اما حقیقی یکی از مستعدترین دروازه‌بانهای فوتبال ایران است، او تنها ۲۳ سال دارد و ما باید مسیری را برای او به وجود آوریم که کمکش کند و بتواند در تیم باشگاهی‌اش هم شرایط خوبی داشته باشد و در آینده برای تیم ملی هم مفید باشد. حامد لک و سوشا مکانی هم جزو دروازه‌بان های جوان ما هستند که با همین هدف دعوت شده‌اند.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا در تورنمنت غرب آسیا هدفتان قهرمانی در این رقابت‌ها خواهد بود؟ گفت: مطمئنا ما به این تورنمنت می رویم تا در تک تک بازی‌هایش بجنگیم و سه امتیاز را کسب کنیم. تمرکز ما معطوف به یک بازی نخواهد بود و می‌خواهیم در همه مسابقات برنده باشیم. ضمن این که باید طریقه برنده شدن در مسابقات بین‌المللی را به بازیکنان آموزش دهیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=50407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر