7

فرهاد فارسی طراح صحنه سرشناس سینمای ایران در گذشت

  • کد خبر : 5062
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹

فرهاد فارسی طراح صحنه سرشناس سینمای ایران که سابقه همکاری با فیلمسازانی چون بهرام بیضایی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا را داشت، در ۶۱ سالگی از دنیا رفت. به گزارش خبرآنلاین، مرحوم فارسی متولد ۱۳۲۹ اصفهان و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک در رشته طراحی صحنه در سال ۵۴ و فارغ‌التحصیل هنرهای زیبای رم – ایتالیا […]

فرهاد فارسی طراح صحنه سرشناس سینمای ایران که سابقه همکاری با فیلمسازانی چون بهرام بیضایی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا را داشت، در ۶۱ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش خبرآنلاین، مرحوم فارسی متولد ۱۳۲۹ اصفهان و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک در رشته طراحی صحنه در سال ۵۴ و فارغ‌التحصیل هنرهای زیبای رم – ایتالیا در رشته طراحی صحنه و نیز آکادمی لباس رم در ایتالیا در رشته لباس تئاتر بود.

او کارش را با فیلم کوتاه «کوچ» به کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی آغاز کرد و با کارگردانانی همچون بهرام بیضائی در «چریکه تارا»، واروژ کریم مسیحی در «پرده آخر»، محسن مخملباف در «ناصر‌الدین شاه آکتور سینما»،‌ علی حاتمی در «حاجی واشنگتن»، رخشان بنی‌اعتماد در «روسری آبی»، کامپوزیا پرتوی در «کافه ترانزیت» و بهمن فرمان‌آرا در «یک بوس کوچولو» همکاری کرد.

همکاری در سریال تلویزیونی «ابوعلی سینا» کار کیهان رهگذر از دیگر کارهای این هنرمند فقید است.

مرحوم فرهاد فارسی دارای دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر بود و همچنین به عنوان هنرمند سال ۲۰۰۱ در کمیته فرهنگی هنرمندان خارجی استکهلم برگزیده شده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر