2

اصلاح طلبان در فتنه ۸۸ قصد براندازی داشتند

  • کد خبر : 50837
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷

اصلاح طلبان تا گذشته سیاهشان را پاک نکنند و آن سیاهی برطرف نشود، ورودشان به انتخابات با مشکل مواجه است، چه رصد به اینکه بخواهند در انتخابات شرکت کنند و در صدد کسب رای نیز باشند. لذا باید اصلاح طلبان گذشته خود را ترمیم کند تا بتوانند به صحنه انتخابات وارد بشوند.

 حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به فتنه ۸۸ گفت: اصلاح طلبان بایستی مجموعه رفتارهایی که در سال ۸۸ داشته اند را یک بار مرور کنن و ببیند چه شد که از عرصه سیاسی کشور کنار رفتند. درواقع عمق رفتار آنها تا جایی بود که در نهایت برای براندازی تلاش کردند و فعالیت های ساختار شکنانه آنها به حدی بود که حتی به امام حسین (ع) هم توهین کردند و شعار های که در روز قدس داده شد، نظیر شعار« نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» نشان داد که این شعار از گلوی استکبار جهانی خارج شده است و فتنه ۸۸ حلقه های مختلفی دارد که به غرب و اسرائیل نیز گرده خورده است.

وی افزود: امروز نیز نتیجه حمایت از مردم غزه مشخص شد که اصولا سیاست جمهوری اسلامی ایران در جهت اقتدار مسلمان و موجب عزت و اقتدار جهان اسلام شده است. حمایت ایران از مسلمانان جهان نیز تا جایی بوده است که آمریکایی ها از فعالیت های جمهوری اسلامی دچار سردگمی شده اند و نمی توانند چگونه با ایران برخورد کنند و در موضع ضعف قرار گرفته اند. البته ما این اقتدار را مدیون رهبر معظم انقلاب و تدبیرهای ایشان هستیم.

ابراهیمی بیان داشت: رهبری ایران به مانند رهبران گذشته مشرق زمین که انقلاب های تاثیرگذاری در سطح منطقه بوجود آوردند، یک موج انقلابی در سطح منطقه به وجود آورده اند. البته در گذشته رهبران مشرق زمین پیشوای عده خاصی بودند اما رهبر معظم انقلاب با رهنمودهای خود مسلمین جهان را به سوی یکپارچکی و وحدت دعوت می کند و همین موضوع موجب نگرانی امریکا و اسرائیل شده است.

نماینده پیشین مجلس افزود: رهبر انقلاب با ایجاد وحدت مسلمین در مقابل مستکبرین جهان ایستاده اند و در این راه کشورهایی مانند لیبی و تونس و مصر و … به جرگه مقاومت پیوسته اند و یک جریانی را ضد امپریالیسم جهانی ایجاد کرده اند تا جایی که خانم کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام می کند که آماده برقراری ارتباط با ایران و مذاکره دوجانبه است. این تسلیم شدن در سایه رهبری اتفاق می افتد که بسیار هوشمندانه و مدبرانه تصمیم گیری می کنند. اما در چنین شرایطی ما می بینم که در فتنه ۸۸ شعار « نه غزه، نه لبنان ، جانم فدای ایران » در تهران از گلوی برخی از وابستگان رژیم های مستبد و زورگوی جهان بیرون می آید و همین موضوع باعث دلگرمی آمریکا و اسرائیل می شود تا بتوانند از درون به ما ضربه بزنند.

وی تصریح کرد: این آقایان در مقابل این تدبیر بسیار هوشمندانه رهبری ایستاده بودند و آن فتنه دیگر نمی تواند اینها را مدعی کند. آنها با فتنه انگیزی می خواستند آبروی جمهوری اسلامی را زیر سئوال ببرند و اما با هوشیاری مردم این حربه آنها خنثی شد. آقایانی که مدعی آزادی هستند به چشم خود عمق دمکراسی در ایران را دیدند و مشاهده کردند که یک انتخابات آزاد به بهترین وجه و با حضو حداکثری و بالای مردم انجام شد. همین آقایان بودند که پس از انتخابات۸۸ شهد و شیرنی آن را با یک ادعای غلط و دروغ یعنی تقلب بر کام ملت ایران تلخ کردند حالا هم می بینیم که طلب کار هستند.

به گفته ابراهیمی اگر آزادی نبود که اینها نمی توانستند، فتنه گری کنند و امروز تا از مواضع گذشته شان عدول نکنند جامعه ایران پذیرای چنین جریانی به طور قطع و یقیین نخواهد بود .

عضوشورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این موضوع که اصلاح طلبان سعی دارند از روزنه شکاف میان اصولگرایان وارد انتخابات شوند، گفت: برخی اختلافات سطحی که در میان اصولگرایان بوجود آمده است، در اصلاح طلبان امید کرده است؛ یعنی آنها تصور می کنند که این اختلافات عمیق است و اصولگرایان اگر این اختلافاتشان باقی بماند، آرایش سیاسی شان مشتت و پراکنده می شود. اصلاح طلبان در صدند که از این فضا استفاده کند و در انتخابات با مشارکتشان برنده صحنه انتخابات شوند.

ابراهیمی با بیان این مطلب که اصولگرایان باید با ایجاد فضای منطقی و عقلانی از ایجاد اختلاف در این جریان جلوگیری کنند، اظهار داشت: اصولگرایان باید با ایجاد یک فضای عقلانی تر و حساب شده تر و با گذشت از برخی لغزش هایی که در برخی از موارد اتفاق می افتد، به طور کلان به موضوعات نگاه کنند. اصولگرایان در مسائل کلانی مانند انتخابات ریاست جمهوری باید با هم ائتلاف و وحدت داشته باشند و در مسائل جزئی اگر اختلافی دارند این مشکلی نیست اما در موضوعات کلان باید وحدت خود را حفظ کنند.

وی در پایان خطاب به اصلاح طلبان بیان داشت: درست است که اختلافاتی در میان اصولگرایان ایجاد شده است که امیدی در میان اینها بوجود آورده است که می توانند در انتخابات شرکت کنند و پیروز انتخابات باشند اما اصلاح طلبان تا گذشته سیاهشان را پاک نکنند و آن سیاهی برطرف نشود، ورودشان به  انتخابات با مشکل مواجه است، چه رصد به اینکه بخواهند در انتخابات شرکت کنند و در صدد کسب رای نیز باشند. لذا باید اصلاح طلبان گذشته خود را ترمیم کند تا بتوانند به صحنه انتخابات وارد بشوند.

مصاحبه از امیر حمزه نژاد

مرکز اسناد انقلاب اسلامی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=50837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر