3

لزوم افزایش موسسات خیریه در کشور

  • کد خبر : 51675
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰

۱۶درصد از مردم کشور تحت هیچ یک از پوشش بیمه ای نیستند

باقر لاریجانی‌ پیش از ظهر امروز در یازدهمین مجمع خیریه امدادگران عاشورایی  در خصوص فعالیت موسسات خیریه در جهت کاهش مشکلات بیماران صعب العلاج و خاص در کشور اظهار داشت: قطعا این فعالیت‌ها تضمین‌کننده مسیری است که اخیرا در کشور ما پیشروی مناسبی داشته‌اند‌ و انجام این کارها موجب کاهش بسیاری از مشکلات بیماران خواهد بود.

وی افزود: ارائه خدمات از سوی این موسسات‌های خیریه به افرادی که تحت پوشش آنها هستند، در طول چند سال اخیر با توجه به ارائه گزارش‌های از سوی این موسسه موجب تحول عظیم گسترده‌ای در بحث ‌رفع مشکلات این بیماران تحت پوشش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  تهران با بیان اینکه ۱۵ تا ۱۶ درصد مردم ایران تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، تاکید کرد: ما در بخش پوشش‌های بیمه‌ای نیز مشکلات فراوانی داریم در حالی که از بین تمام افراد جامعه پانزده تا شانزده درصد آنها تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبوده و حتی کسانیکه تحت پوشش این بیمه‌ها هستند از خدمات مطلوبی در این زمینه برخوردار نیستند.

لاریجانی یادآور شد: اکنون افرادی که تحت پوشش بیمه در ایران هستند بیش از ۵۵ درصد از مبلغ درمان خود را شخصاً پرداخت می‌کنند در حالی که نباید به این شکل باشد.

وی با اشاره به اینکه در طول چند سال اخیر در کشور موسسات خیریه بسیاری تشکیل و در جهت پیشروی دارد، اظهار داشت: این موسسات با همکاری خیرین و مردم موجب کاهش بسیاری از مشکلات بیماران شده‌اند زیرا فعالیت آنها باید گسترده‌تر باشد تا همه بیماران خاص و صعب‌العالج بتوانند از خدمات این استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و درمانی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کشور ما این موسسات خیریه نیز در حال گسترش هستند و در بین همه این‌ها موسسه امدادگران عاشورا به خوبی فعالیت‌های تحت پوشش خود را انجام داده و به عنوان موسسه‌ای قوی و قدرتمند در راستای بهبود بخشیدن به وضعیت بیماران به خصوص بیماران صعب العلاج گام برداشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=51675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر