هندس میرجواد سلیمانی قائممقام مدیرعامل در محصول و کیفیت در حاشیه بازدید جمعی از اصحاب رسانه کشور مولداوی گفت: جمهوری مولداوی یکی از مهمترین کشورهای CIS است که میتواند بازار تازهای برای محصولات گروه صنعتی ایران خودرو باشد.
وی افزود: پایگاه تولید ایران خودرو در بلاروس با ظرفیت ۳۰ هزار دستگاه در سال میتواندبخشی از نیاز بازار خودروی جمهوری مولداوی را تامین کند.
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو خبر از صادرات ۴۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری داد و گفت: این میزان در سال آینده به ۸۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
وی تاکیدکرد: هماکنون خودروهای تولیدی ایرانخودرو به کشورهایی مانند بلاروس، آذربایجان، ونزوئلا، سنگال، عراق ، سوریه و روسیه صادر میشود.
وی با اشاره به برنامههای این شرکت تا افق ۱۴۰۴ گفت: با برنامهریزیهای انجام شده تا افق ۱۴۰۴ حداقل ۳۵ درصد از محصولات ایران خودرو به بازارهای هدف صادر خواهد شد، شمارگان تولید نیز به ۱٫۵ میلیون دستگاه خواهد رسید.
سلیمانی از توسعه و ارتقای محصولات برند ایران خودرو و گسترش راهبرد مولتی برندینگ از راه مشارکت با خودروسازان مطرح و موفق در بخش های مختلف بازار خبر دادکه بر اساس آن در کوتاه مدت، حداقل ۳۰ درصد از تولیدات برند داخلی خواهد بود.
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو ارتقای توان تامین کنندگان در طراحی زیر سیستم ها و فناوری های جدید را از دیگر برنامه ها ی این شرکت عنوان کرد و گفت: علاوه بر تامین استانداردهای یورو ۴ ، ۵ و ۶، استاندارد ایمنی EuroNcap سه ستاره برای محصولات بر پایه پلتفرم های موجود و پنج ستاره برای محصولات بر پایه پلتفرم های جدیدخواهد بود.