3

رویانیان گفت:نمی دانم مبلغ ثبت شده ژوزه چقدر است؟

  • کد خبر : 52894
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱

رویانیان صراحتا و بارها اعلام کرد که من ابایی ندارم که بگویم تخلف کرده ام و این کار را با شهامت می کنم، من از کلک هایی که در فوتبال ایران است خبر ندارم. من بیشتر از سقف قراداد به بازیکنان داده ام.

مانوئل ژوزه در نامه‌ای به فیفا از پرسپولیسی‌ها شکایت کرد. او در این نامه اعلام کرده که در این ایران بلاتکلیف است و پرسپولیسی‌ها پول او را به وی پرداخت نمی‌کنند. پرسپولیسی‌ها هم وکیل بین‌المللی خود را برای بررسی این پرونده آماده کردند تا از طریق فیفا پیگیر این موضوع باشد.

قصه جدید این روزهای فوتبال پرغصه ایران و علی الخصوص پرسپولیس ماجرای کنار گذاشته شدن مربی پرتغالی این تیم از سرمربیگری سرخپوشان به دستور رویانیان است.

۱۲ روز پیش با تصمیم محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از ایتالیا مانوئل ژوزه از این تیم برکنار و تصمیم گرفته شد تا زمانی که تکلیف این مربی مشخص شود بر سر تمرینات حاضر نشود.

رویانیان در برنامه این هفته نود هم علت کنارگذاشتن ژوزه را ۲ چیز دانست: ۱ – مسافرت بدون اجازه پس از شکست پرسپولیس در آخرین روز ۲ – حضور ینافتن در جلسه کمیته فنی برای پاسخگویی به مسائل فنی.

پس از جلسه کمیته فنی پرسپولیس و انتخاب یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی موقت رویانیان اعلام کرد ظرف ۷۲ ساعت تکلیف ژوزه را مشخص خواهد کرد اما با گذشت ۱۴۴ ساعت از پایان ۷۲ ساعت سردار و انجام جلسات متعدد و البته بی نتیجه هنوز به طور رسمی سرمربی پرسپولیس مشخص نشده است و یحیی گل محمدی کارت سرمربیگری را از سازمان لیگ دریافت نکرده است.

روز یکشنبه سالارکیا معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس ضمن اشاره به آخرین وضعیت سرمربی پرتغالی تیم فوتبال این باشگاه، در مورد آینده مانوئل ژوزه گفت: اگر با “ژوزه”به توافق نرسیم قرارداد وی به گونه‌ای است که دارای تعهداتی به باشگاه بوده و نمی‌تواند به فدراسیون بین‌المللی فوتبال شکایت کند. ( متن کامل خبر)

اما مانوئل ژوزه صبح دیروز(سه شنبه) در نامه‌ای به فیفا از پرسپولیسی‌ها شکایت کرد. او در این نامه اعلام کرده که در این ایران بلاتکلیف است و پرسپولیسی‌ها پول او را به وی پرداخت نمی‌کنند.
پرسپولیسی‌ها هم وکیل بین‌المللی خود را برای بررسی این پرونده آماده کردند تا از طریق فیفا پیگیر این موضوع باشد.

رویانیان در این خصوص گفت: ژوزه یک شکایتی از ما به فیفا کرده تا الان این حرف را نزده بودم؛ ما هم وکیل‌مان را وارد گود کردیم. این کار به ضرر ژوزه است چون احتمالا چهار سال باید برای رسیدن به پولش بدود.

وی افزود: ما اصرار داشتیم تا با توافق همه چیز درست شود او خودش اصرار داشت ما به او مبلغی بدهیم و با وی توافق نهایی کنیم. بر سر آن مبلغ با یکدیگر نظرمان یکی نبود ایشان حتی ۳۰ درصد به ما تخفیف داد. ما هم به او پیشنهاد دادیم که ۵۰ درصد پولش را بگیرد که اگر موافقت کند با او فسخ می‌کنیم و رضایت وی را خواهیم گرفت.

رویانیان تأکید کرد: ایشان از ما شکایت کرده و گفته پول مرا نمی‌دهند و در ایران بلاتکلیفم، من هم از ادامه این کار هیچ ترسی ندارم و این طور نیست که بخواهد پولش را کامل بگیرد چون حداقل چهار سال طول می‌کشد من از حق پرسپولیس دفاع می‌کنم.

رویانیان وقتی از ایتالیا حکم صادر کرد ژوزه به “مرخصی اجباری” برود فکر این را نمی کرد که باید چگونه غرامت این کار را بدهد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس وقتی ژوزه را آورد گفت قرارداد او و دستیارانش یک میلیون و دویست هزار دلار است و حالا انتظار دارد سرمربی پولش را ببخشد و یا تخفیف بالایی بدهد.

حرف ژوزه این است که می‌گوید اگر مرا نمی خواهید، اخراجم کنید و پولم را بدهید اما رویانیان می‌گوید تو را اخراج نمی کنیم، پولت را هم نمی‌دهیم. رویانیان از ژوزه تخفیف زیاد می خواهد و سرمربی پرسپولیس هم زیر بار این حرف نمی‌رود.

ژوزه دو قرارداد دارد؟

اما نکته ای که در این بین بر ابهامات می افزاید مبلغ قرارداد و نوع قرارداد این پیرمرد پرتغالی است؛ در حالی که در رسانه ها اعلام شد مبلغ قرارداد ثبت شده ژوزه با پرسپولیس ۴۸۰ میلیون است و علیپور هم در گفتگویی این قرارداد را تایید کرد و اعلام کرد که اگر باشگاه پرسپولیس و ژوزه قراردادی به جز آنچه به فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال حرفه‌ای ارائه کرده‌ باشند مرتکب تخلف شده‌اند.

وی در مورد اینکه اما ژوزه از باشگاه پرسپولیس به فیفا شکایت کرده است، گفت: در متن قراردادی که ژوزه امضا کرده صراحتا بیان شده که هیچ قراردادی به جز قرارداد ارائه شده به سازمان لیگ و فدراسیون اعتبار ندارد. اگر مترجم یا مدیر برنامه مربی پرتغالی پرسپولیس این متن را برای سرمربی تیم ترجمه نکرده‌اند و ژوزه آن را امضا کرده و از آن بی‌خبر بوده می‌تواند از مدیر برنامه یا مترجمش شکایت کند زیرا آنها مرتکب تخلف شده‌اند که چنین مطلب مهمی را به او نگفته‌اند.

علیپور تصریح کرد: ژوزه فقط می‌تواند ۴۸۰ میلیون تومانی که با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد را بگیرد نه بیشتر، فدراسیون فوتبال ایران نیز یکی از اعضای رسمی فیفاست و اساسنامه این فدراسیون مورد تایید فیفا قرار گرفته است بنابراین تمام قوانین و آیین‌نامه‌های داخلی فدراسیون فوتبال ایران مورد تایید فیفا است.

علیپور ادامه داد: اگر ژوزه دو قرارداد با باشگاه پرسپولیس داشته باشد در آن صورت سازمان لیگ از ژوزه شکایت می‌کند و این مربی ابتدا باید در کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ حاضر شود و در مورد اینکه چرا دو قرارداد دارد توضیح بدهد. این امر تخلف آشکار از مقرارت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است. بنابراین اگر قانع نشویم از ژوزه به کمیته انضباطی فیفا هم شکایت می‌کنیم تا او در این مورد توضیح بدهد که چگونه دو قرارداد با یک باشگاه امضا کرده است. این مسئله را حتی به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اطلاع خواهیم داد.

علیپور با ارائه مستنداتی عنوان کرد که شماره قرارداد مانوئل ژوزه جسوس سیلوا با باشگاه پرسپولیس «PL91/92/1005751»، مبلغ قرارداد ۴۸۰ میلیون تومان، تاریخ شروع قرارداد ۲۰/۰۴/۱۳۹۱، تاریخ ثبت در فدراسیون فوتبال ۰۴/۰۵/۱۳۹۱ است.

رویانیان: نمی دانم مبلغ ثبت شده ژوزه چقدر است؟

اما نکته ای که در این بین جالب توجه است بی اطلاعی رویانیان از این مبلغ است و رویانیان در برنامه ۹۰ اصرار داشت این موضوع را نمی داند اما مبلغ قرارداد مانوئل خیلی بیشتر از این حرف هاست. او رقم ۴۸۰ میلیونی را دروغ محض خواند چیزی که در آغاز فصل هم رویانیان درخصوص اکثر قراردادهای بازیکنان بیان کرد. رویانیان صراحتا و بارها اعلام کرد که من ابایی ندارم که بگویم تخلف کرده ام و این کار را با شهامت می کنم، من از کلک هایی که در فوتبال ایران است خبر ندارم. من بیشتر از سقف قراداد به بازیکنان داده ام.
رویانیان در نود اعلام کرد که حاضر است در صورت لزوم قرارداد ژوزه را رسانه ای کند و مدعی شد که نه یک ریال بیشتر و نه یک ریال کمتر از قرارداد نمی گوید.

رویانیان صراحتا اعلام کرده که می خواهد دبه کند و ژوزه را خسته کند تا از مبلغ خود کوتاه بیاید و آن مقداری که خود رویانیان می خواهد بگیرد، چیزی که با اصول حرفه ای فوتبال منافات دارد و رویانیان باید در صورت رضایت نداشتن ژوزه کل مبلغ قرارداد را به وی بدهد.

شرایط فسخ قرارداد به نفع ژوزه بسته شد

سرپرست کمیته تدوین و مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: در متن قرار داد ژوزه با پرسپولیسی ها قید شده که اگر بعد از ۴ ماه مطالبات این سرمربی پرداخت نشود وی می تواند از باشگاه پرسپولیس شکایت کند.

هوشنگ نصیر زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: تنظیم متن قرارداد ژوزه توسط مشاوران حقوقی رویانیان کاملا اشتباه بود شرایط فسخ قرار داد به نفع ژوزه است و این مربی پرتغالی قدرت مانور برای گرفتن حق و حقوقش از باشگاه  پرسپولیس دارد.

سرپرست کمیته تدوین و مقررات حقوقی اظهار داشت: در متن قرارداد ژوزه که در بخش حل اختلافات فدراسیون فوتبال نوشته شده مشاوران پرسپولیس فیفا را مسئول حل اختلاف قرار دادند اما در مجموع قرار داد ژوزه  به نفع وی بسته شده است.

وی بیان داشت: مشاوران حقوقی پرسپولیس از اعتماد رویانیان سوء استفاده کردند و قرار غیرحرفخ ای با ژوزه منعقد کردند زیرا فرد تنظیم کننده قرار داد باید علاوه بر تضمین در امر حقوقی، اطلاعات بین المللی در حوزه فوتبال داشته باشد.

سرپرست کمیته تدوین و مقررات حقوقی عنوان کرد: اگر پرداخت مالیات هم بر عهده  باشگاه پرسپولیس باشد مشکلات سرخپوشان دو برابر خواهد شد.

نصیرزاده خاطر نشان کرد: رویانیان برای تدوین قرار داد مربی خارجی از مشاورین ورزشی باید کمک می گرفت.

عابدینی: ژوزه حرف زور می زند!

عابدینی، درباره حضور خود در یکی از نشست‌های رویانیان با ژوزه اظهار کرد: من برای یک موضوع دیگر با رویانیان جلسه گذاشته بودم و ژوزه هم به طور اتفاقی وارد شد. وقتی او را دیدم تعجب کردم و می‌خواستم بروم اما رویانیان از من خواست که در جلسه آن‌ها حضور داشته باشم.

وی افزود: من در این جلسه پیشنهادی به هیچ کدام از طرفین ندادم فقط به صحبت‌های ژوزه و رویانیان گوش می‌کردم. فقط یک جمله به ژوزه گفتم که امروز رویانیان از شما بسیار تعریف کرد و شما را بالاتر از کی‌روش دانست. شما هم به این داد و ستد معنوی بها بده و طوری از ایران نرو که خاطره بدی داشته باشی و سعی کن همه چیز به خوبی تمام شود.

عابدینی درباره شکایت ژوزه از پرسپولیس به فیفا گفت: البته من در روزی که در نشست حضور داشتم چنین چیزی ندیدم. ژوزه آدم باتجربه‌ای است اما هر دو باشگاه قبلی خود را هم به همین شیوه ترک کرده است و این می‌تواند برای پرسپولیس معنادار باشد. البته ژوزه از دو باشگاه قبلی خود شکایت نکرد و با توافق از آن‌ها جدا شد.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در ادامه به ایسنا گفت: وقتی باشگاه پرسپولیس اینقدر دلش از این بابت قرص است، حتما وکیل بسیار خوبی دارد یا قراردادی بسته که به آن استناد می‌کند. باشگاه هم حرف منطقی‌ای می‌زند. حقوق باشگاه از سوی ژوزه برآورده نشده و بنابراین مربی باید بخشی از حقوق خود را بگیرد. به نظر من ژوزه حرف زور می‌زند، اگر شکایت کند تا دو سه سال هم به پولش نمی‌رسد. البته رویانیان یک وکیل بسیار مجرب دارد. من با وکیل او صحبت کردم، خیلی منطقی کار را پیش می‌برد و فکر می‌کنم از این نظر مشکلی برای پرسپولیس پیش نمی‌آید.

به هر حال چیزی که در این میان بیشتر از همه به چشم می آید مشکلات اخراج مربیان خارجی است که در سالهای اخیر باعث شده پرونده های حقوقی متعددی برای باشگاههای ایرانی و خصوصا پرسپولیس تشکیل شود و این به آشنا نبودن مدیران ما به قوانین حقوقی فوتبال برمی گردد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر