2

کارت به جایی رسیده که بدون اجازه ما نامزد می شوی؟!

  • کد خبر : 53175
  • ۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۸:۱۴

برخی می گویند اولین شرط ما آزادی زندانیان سیاسی است و این یعنی به بن بست رسیدن.

حملات محافل تندرو و فعال در فتنه ۸۸ به محمدرضا عارف شدت گرفته است.این حملات پس از آن کلید خورد که عارف اعلام کرد احتمال دارد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود و او شرطی نظیر آزادی عناصر بازداشت شده ندارد چرا که قانونمدار است.

 حمله به عارف را ارگان رسانه ای گروهک شورای هماهنگی سبز کلید زد و سپس یک سایت وابسته به حزب مشارکت و نهضت آزادی به این حملات و برچسب زنی علیه معاون اول خاتمی در دولت اصلاحات تداوم بخشید. روز گذشته نیز پایگاه اینترنتی «ندای سبز» وابسته به گروهی از فتنه گران فراری، نامزدی عارف را به کام اصولگرایان توصیف کرد. همزمان یک سایت حق العمل کار همسو با فتنه گران با حمله به عارف گفت مطهری به عارف شرف دارد(!)

وبسایت ندای سبز در تحلیل خود- که همسو با دیگر اعضای شبکه رسانه ای جریان فتنه می کوشد عارف را از نامزدی منصرف یا مجبور به اتخاذ مواضع تند و غیرقانونی کند- می نویسد: عارف برای گرم کردن تنور انتخابات و به کام اقتدارگرایان نامزد می شود. او جزو اصلاح طلبان معتدل شمرده می شود.

عارف وزیر پست و تلگراف سابق و معاون اول دولت دوم خاتمی، این روزها حتی بیشتر از ایامی که مرد خنثای دولت خاتمی به شمار می رفت، در رسانه ها مطرح می شود. او بی آن که توجهی به مواضع محمد موسوی خوئینی ها و محمد خاتمی و حتی هاشمی رفسنجانی در قبال انتخابات پیش رو داشته باشد همچنان بر حضور «بدون شرط» خود در انتخابات آینده تاکید دارد. وی اخیرا گفته است «من به برنامه هایم ایمان دارم و می توانم آنها را در پازل اصلاحات به نتیجه برسانم».

ندای سبز افزود: معاون اول دولت اصلاحات اما اظهارات تأمل برانگیزی در خصوص شروط حامیان جنبش سبز برای ورود به عرصه انتخابات داشت و در واکنش به پرسشی درباره وضعیت موسوی و کروبی که قریب به دو سال است در زندان خانگی به سر می برند تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که «ما باید طبق قانون عمل کنیم» و در پاسخ به پرسشی درباره «تقلب در انتخابات» نیز می گوید که «باید اثبات بشود.» عارف می گوید: برخی می گویند اولین شرط ما آزادی زندانیان سیاسی است و این یعنی به بن بست رسیدن. راهی که من در پیش گرفته ام؛ سخت است. من هیچ شرطی برای ورود به انتخابات ندارم و چون مواضع این چنینی نمی گیرم طرفدار دو آتشه هم ندارم».

این سایت وابسته به رجب مزروعی و شرکای فراری با انتقاد از اینکه عارف از فتنه گران بازداشتی حمایت نکرده، می نویسد: جدای از اصلاح طلبان حامی جنبش سبز در داخل و خارج که حضور وی در انتخابات را به نوعی پشت کردن به سران جنبش و دور زدن آنان می دانند؛ در داخل نیز برخی از چهره های سرشناس جریان اصلاحات حملات تندی را علیه وی داشته اند.

محمدجواد حق شناس عضو حزب اعتماد ملی با انتقاد از سکوت عارف در قبال حوادث سال ۸۸ این پرسش را مطرح کرد که «عارف تاکنون کجا بوده و چرا در چند سال اخیر هیچ گونه اظهارنظر سیاسی نداشته است.» غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران نیز در مخالفت با کاندیداتوری عارف می گوید: «فکر نمی کنم هیچ یک از احزاب اصلاح طلب در مورد این فرد نظری جدی داشته باشند» اما واکنش خاتمی به اعلام کاندیداتوری عارف از همه جالب تر بود.

چندی پیش خبرنگاری از محمد خاتمی پرسید: «نظرتان درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف برای انتخابات ریاست جمهوری آینده چیست؟» و خاتمی با لبخندی پاسخ داد: «مبارک است ان شاءالله!» در مقابل، اما به نظر می رسد اقتدارگرایان که عارف نیز آنها را «اصولگرا» می نامد بیش از اصلاح طلبان از حضور وی در انتخابات استقبال کرده اند.

در همین حال یک سایت حق العمل کار- که سرویس های متنوعی به فتنه گران می دهد و پس از توقیف، با نام جدید فعالیت می کند- در حمله ای مشابه به محمدرضا عارف، او را فاقد مواضع اصلاح طلبانه که به یکباره با چتر در میانه ضیافت انتخابات فرود آمده معرفی کرد و در ادامه نوشت: با وجود آن که شخصیت های اصلاح طلب، به ویژه سیدمحمد خاتمی در سخنان خصوصی و علنی خود بر عدم تصمیم گیری نسبت به حضور اصلاح طلبان تاکید کرده و این حضور را نیازمند بستری مناسب دانسته اند که اکنون فراهم نیست، محمدرضا عارف که تمام هویت سیاسی وی به دلیل یک دوره معاون اولی دولت خاتمی است، اصرار بر کاندیداتوری دارد و تنها عاملی که موجب کاندیداتوریش می شود را افزایش ده درصد در مشارکت در انتخابات معرفی می کند که مشخص نیست این ده درصد قرار است به چند درصد اضافه شود و وی از کجا از این افزایش، دو ماه مانده به انتخابات مطمئن می شود تا ثبت نام کند!

با این حال، بررسی عملکرد محمدرضا عارف در سالهای اخیر نشان می دهد که وی کمترین فعالیت سیاسی و اجتماعی را در سالهای اخیر، به ویژه پس از انتخابات ۱۳۸۸ داشته است، در حالی که در همین مدت چهره هایی نظیر علی مطهری، با وجود آن که هیچ گاه ادعای اصلاح طلبی نداشته اند، حرکتهای مثبتی داشته اند و بدین خاطر بیشترین تخریبها را نیز از ناحیه افراطیون تحمل کرده اند؛ در حالی که چهره هایی نظیر عارف، به دلیل سکوت محض خود، مصون از هر هزینه ای بوده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=53175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر