3

ادامه تحریم ها موجب گسست در بلوک ضد ایران خواهد شد

  • کد خبر : 53690
  • ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰

روند ۶ سال گذشته نشان می دهد سیاست فشار و تهدید علیه ایران موثر نبوده است.

موسسه خدمات متحد سلطنتی انگلیس (RUSI) با انتشار این تحلیل تاکید کرد «طولانی شدن تحریم ها، اتحاد بلوک ضد ایرانی را به خطر خواهد انداخت». شاشنک جوشی در این تحلیل نوشت: ۶ سال پیش در اواسط سال ۲۰۰۶ ایران هیچ سانتریفیوژ در حال کاری نداشت و هیچ اورانیوم غنی شده ای نیز در اختیار نداشت. آن زمان «رابرت جوزف» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت «نمی توانیم کار حتی یک دستگاه سانتریفیوژ را در ایران قبول کنیم». اما امروز باراک اوباما در حالی دوره دوم ریاست خود را آغاز می کند که ایران بیش از ۹ هزار دستگاه سانتریفیوژ نصب کرده و ۶ هزار و ۸۷۶ کیلوگرم اورانیوم غنی شده ۵/۳ درصدی تولید کرده است. ایران همچنین در حال غنی سازی ۲۰ درصد است.
تحلیلگر موسسه انگلیسی در ادامه با اشاره به فشارها و تهدیدها و تحریم های آمریکا می نویسد: در صورتی که روند رسیدن به توافق هسته ای در سال ۲۰۱۳ آغاز نشود این خطر وجود دارد که تحریم ها برای مدت طولانی تری تثبیت شوند و این امر به طور بالقوه می تواند موجب سست شدن همبستگی بلوک ضد ایران شود.
وی اضافه کرد: در مدت طولانی تر، سیاست تشدید آسیب ایران به واسطه تحریم ها و دنبال کردن تغییر رژیم با هم مخلوط و تحت شرایط خاصی تمایز آنها از هم ناممکن می شود. این امر ممکن است موجب افزایش ارزش سلاح هسته ای از نظر رژیم شود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=53690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر