2

ناله‌های دردناک یک مخترع و پژوهشگر

  • کد خبر : 53727
  • ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹

دانشجوی مخترع و پژوهشگر گنبدی که عزمی جزم برای پیشرفت دارد از عدم حمایت مسئولان گلایه می‌کند و می‌گوید: برای ساخت اختراع اولم بالغ بر ۶ میلیون تومان هزینه کردم که این هزینه از محل فروش خودروی شخصی‎ام بود.

خبرگزاری فارس: فروش ماشین شخصی برای ساخت اختراع نخست / محرومیت از حضور در 7 نشست خارجی

عبدالرحیم دلشاد دانشجوی ترم چهارم مدیریت کسب و کار از دانشگاه علمی وکاربردی شماره دو گنبدکاووس که به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن معرفی خود اظهار داشت: بنده متولد سال ۱۳۵۱ از شهرستان گنبدکاووس هستم و از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ وارد دانشگاه علمی وکاربردی شده و در همان سال به عنوان کارگر نمونه کشوری و پژوهشگر برگزیده استان انتخاب شدم.

وی ادامه داد: اصلی‎ترین دلیل انتخابم به عنوان دانشجوی برگزیده، پژوهش‎ها و اختراعاتی است که انجام داده‌ام، به طوری که در حال حاضر ۳۱ اختراع را به ثبت رساندم که دو اختراع در مرحله تولید و عرضه به بازار قرار دارد و ۱۳ اختراع دیگر به عنوان اختراعاتی که می‎تواند ارزش کاربردی داشته باشد، در دست مطالعه قرار دارد تا در آینده نزدیک با حمایت مسئولان و صاحبان صنایع به مرحله تولید انبوه برسد و علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی به خارج هم صادر و درآمد ارزی به همراه داشته باشد.

* فروش ماشین شخصی برای ساخت اختراع اول/مسئولان هیچ حمایتی نکردند

این دانشجوی نمونه گلستانی خاطرنشان کرد: برای ساخت اختراع اولم که دستگاه انتقال بیمار از یک تخت به تخت دیگر است بالغ بر ۶ میلیون تومان هزینه کردم که این هزینه از محل فروش خودروی شخصی‎ام بود و مسئولان هیچ‎گونه حمایتی از من نداشتند و حتی وعده وامی که به منظور پیگیری اختراعات و پژوهش‎هایم از سوی نهاد ریاست جمهوری داده شده، بعد از گذشت یک سال و شش‌ماه هنوز عملی نشده است.

دلشاد تصریح کرد: دستگاه انتقال بیمار را به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس هدیه دادم و برای اینکه این دستگاه را به تولید انبوه برسانم، کارشناسانی را از تهران با هزینه شخصی به استان آورده و در حال حاضر هم این دستگاه‎ها را با هزینه شخصی برای بررسی نهایی به تهران انتقال داده‎ام.

وی عنوان کرد: بی‎توجهی به مخترعان موجب می‎شود، علاقه‎مندی‎های پژوهشگران و مخترعان به ویژه جوانان نسبت به فعالیت‎های علمی، پژوهشی کمتر و در نهایت اقتصاد جامعه آسیب ببیند.

* به علت نداشتن پول از شرکت در ۷ نشست علمی خارج محروم شدم

دانشجوی نمونه گنبدی بیان داشت: هفت دعوت‎نامه از کشورهای دیگر در اختیار دارم که برای شرکت در همایش‎ها و نشست‎های علمی از من دعوت شده، اما به خاطر بالا بودن هزینه‎های رفت و برگشت، قادر به حضور در این سمینارهای علمی نشده‌ام.

* تعصب به کشور و ارزش‎های اسلامی‎ باعث شد حاضر به همکاری با کشورهای بیگانه نشوم

دلشاد یادآور شد: شرکت‎هایی هستند که در خارج از کشور علاقه‎مند به همکاری و حمایت از طرح‎هایی که در دست اجرا دارم، هستند که عرق ملی، تعصب به کشور و پایبند بودن به ارزش‎های اسلامی و ایرانی به هیچ وجه اجازه نمی‎دهد در خارج از کشور فعالیت کنم.

گفتنی است تخصص اصلی این دانشجوی نمونه گلستانی مکانیکی است و بسیاری از فعالیت‎هایی که انجام می‎دهد، مرتبط با شغلی که دارد بوده و در حال حاضر هم با چند شرکت بزرگ در استان‎های تهران، گلستان، سمنان و اصفهان در حال همکاری است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=53727

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر