5

بورس بین المللی نفت ایران به زودی به مرجع تعیین قیمت نفت در منطقه تبدیل خواهد شد

  • کد خبر : 5378
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶

آقای صالح آبادی با بیان اینکه رییس جمهوری بر توسعه بورس کالایی به خصوص در حوزه انرژی تاکید دارد، افزود : فراخوان مشارکت در راه اندازی بورس انرژی روز چهارشنبه هفته جاری به پایان می رسد تا مراحل اجرایی راه اندازی این بورس هرچه سریعتر آغاز شود. صالح آبادی گفت : بورس بین المللی نفت […]

آقای صالح آبادی با بیان اینکه رییس جمهوری بر توسعه بورس کالایی به خصوص در حوزه انرژی تاکید دارد، افزود : فراخوان مشارکت در راه اندازی بورس انرژی روز چهارشنبه هفته جاری به پایان می رسد تا مراحل اجرایی راه اندازی این بورس هرچه سریعتر آغاز شود.

صالح آبادی گفت : بورس بین المللی نفت ایران به تدریج در حوزه های فیزیکی، قراردادهای سلف موازی و معاملات فیوچرز (آتی) و آپشن (انتخابی) فعال خواهد شد.

وی اظهار داشت: با راه اندازی بورس انرژی در کشور ، شرایط برای تقویت جایگاه صنعت برق و صادرات این محصول به کشورهای منطقه فراهم خواهد شد.

سخنگوی سازمان بورس گفت : رییس جمهوری اخیرا دستور تسریع در روند راه اندازی بورس نفت را صادر کرده است و چهارشنبه هفته جاری ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین ایران در تالار بین المللی کیش عرضه می شود.

وی خاطرنشان کرد : در ابتدای معاملات ، روزانه حداقل ۵۰ هزار بشکه نفت خام سنگین ایران در تالار کیش عرضه می شود که قابلیت افزایش دارد.

نخستین محموله نفت خام سنگین ایران روز چهارشنبه در مراسمی که در بورس کالای ایران برگزار خواهد شد، با قیمت ۱۱۵ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه عرضه می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره تغییر و تحولات در مدیریت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت : مدیریت فناوری بورس تهران یکی از شرکت های مهم بازار سرمایه است که مسئولیت نظارت بر سامانه معاملات و نرم افزارهای نظارتی آن، توسعه زیرساخت های معاملات بر خط (آنلاین) و مرکز میانی امضای الکترونیک را برعهده دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر