شرکت اپل که محصولات آن همواره در برترین سطح از فناوری به مشتریان عرضه میشود، چندی پیش با ارائهی سرویس نقشه جدیدش بسیاری را ناامید کرد.
اپل نخستین شرکتی بود که در سال ۲۰۰۷ با استفاده از خدمات شرکت گوگل امکان استفاده از نقشه را روی تلفنهای هوشمند فراهم کرد. اما شهریور امسال، این شرکت تصمیم گرفت مستقل از گوگل و به صورت سه بعدی به ارائهی این سرویس بپردازد.
اما این سرویس جدید، اشکالات بسیاری داشت. از جمله موقعیت فروشگاه اپل در شهر سیدنی استرالیا نادرست بود. و یا یک شهر به کلی به عنوان بیمارستان نمایش داده میشد. حتی موقعیت یک پارک ملی در استرالیا، ۷۰ کیلومتر با موقعیت واقعیاش فاصله داشت.
افزون بر این اشتباهات، عملکرد نقشه سه بعدی یک فاجعه بود. طوری که شرکت سامسونگ که یکی از مهمترین رقبای اپل در ساخت گوشیهای هوشمند و تبلت است، از این فرصت برای تبلیغ محصولات خود استفاده کرد. سرانجام اپل، مدیر بخش نقشهها را اخراج کرد و اکنون محصولات این شرکت مجدداً از نقشههای گوگل استفاده میکنند.