2

مقام صاحب‌الزمان(عج) در کربلای معلی+تصاویر

  • کد خبر : 54543
  • ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱

یکی از مکان‌هایی که در کربلا مورد زیارت زوار قرار می‌گیرد، مقام صاحب‌زمان(عج) است، این مقام در حاشیه نهر معروف به نهر حسینی و در فاصله کمی از حرم مطهر امام حسین(ع) قرار دارد.

یکی از دلایل زیارت مقام صاحب‌الزمان(عج) در کربلا، منسوب بودن آن به حضرت حجت(ع) است و مردم به همین خاطر در آن نماز می‌خوانند.

حجت‌الاسلام سید احمد حسینی‌شریف که از سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ مسئولیت بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه و مدینه منوره را بر عهده‌ داشته است، درباره سندیت این مکان می‌گوید: از دیگر اماکن زیارتی که زائران به طور رسمی زیارت می‌کنند، مقام امام زمان(عج) در کربلای معلا و چند محل دیگر است که اینها سندیت تاریخی ندارد از جمله مقام امام صادق(ع)، آنچه مسلم است، این است که امام صادق(ع) به کربلا مشرف شده‌اند ولی اینکه ایشان در این باغ سکونت داشته باشد، سندیت ندارد.

وی ادامه می‌دهد: همچنین مقام علی اکبر و مقام علی اصغر و نهر الحسین که استناد محکمی که این حوادث در این مناطق اتفاق افتاده وجود ندارد، بنابراین به زائران و مداحان توصیه می‌کنیم که وقت محدود زیارتی خود را صرف بازدید از این اماکن نکنند.

به گزارش فارس، مسلماً زیارت مکان‌های منتسب به ائمه اطهار(ع)، ‌صرف نظر از سندیت آن از این جهت اهمیت دارد که یادآور مصائب اهل بیت(ع) است و موجب تقویت قلوب مؤمنین می‌شود، به همین دلیل از نظر فقهی نیز بدون اشکال است.

در ادامه مقام صاحب‌الزمان(عج) در کربلای معلی مشاهده می‌شود:

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54543

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر