5

این مملکت به عنوان مملکت امام زمان(عج) باید از آفات ماهواره مصون باشد.

  • کد خبر : 5538
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۴۸

“آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی” بعد از راهپیمایی به مناسبت روز حجاب و عفاف در مسجد “گوهرشاد” مشهد خاطرنشان کرد: دانستن این نکته مهم است که در حدود ۷۶ سال قبل چه قصه‌ای در این نقطه و این مسجد اتفاق افتاد. در واقع باید دانست ارتباط آن‌چه ۷۶ سال پیش به وقوع پیوست، با مساله دین و […]

“آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی” بعد از راهپیمایی به مناسبت روز حجاب و عفاف در مسجد “گوهرشاد” مشهد خاطرنشان کرد: دانستن این نکته مهم است که در حدود ۷۶ سال قبل چه قصه‌ای در این نقطه و این مسجد اتفاق افتاد. در واقع باید دانست ارتباط آن‌چه ۷۶ سال پیش به وقوع پیوست، با مساله دین و مساله حجاب چه بوده است؟

افق – ایسنا- وی گفت: جریان سلطه غرب، استعمار و استکبار بر جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی این طور نیست که از همان اول، لشکرکشی کنند و با تهاجم نظامی بخواهند تا بر ما سلطه پیدا کنند؛ مساله تهاجم نظامی و اردوکشی‌ها از زمانی شروع می‌شود که یک اقلیت در یک جامعه دینی در برابر آن‌ها مقاومت می‌کند و آنها برای سرکوبی آن اقلیت، درصدد اعمال خشونت برمی‌آیند. امام جمعه مشهد افزود: سلطه غرب بر جهان اسلام با حیله، فتنه، توطئه و شیطنت است و بزرگترین شگرد شیطانی که آن‌ها به کار می‌برند، براندازی موانع سلطه در کشورهای اسلامی است.

وی تصریح کرد: مانع سلطه غرب بر هر کشوری اسلامی و غیراسلامی، فرهنگ آن مردم است، یعنی تا وقتی که مردم به شکل فرهنگ غرب درنیایند و تا هنگامی که یک جامعه و مردمی از تمدن غربی الهام نگیرند، سنت‌، لباس، زندگی، معاشرت و معیشت‌شان مانع سلطه است و راه سلطه غرب این است که مردم، فرهنگ خود را از دست بدهند و به فرهنگ غربی متمدن شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مردمی که به تمدن غربی متمدن شوند، به خودی خود در برابر غرب تسلیم شده و مقاومت نمی‌کنند.

وی فرهنگ‌ها را به دو نوع تقسیم کرد و افزود: نوع اول، فرهنگ‌های الهام گرفته از آداب و رسوم ملی، قومی، شهری، روستایی و قبیلگی افراد است. این فرهنگ به زودی براندازی می‌شود، چون ریشه ندارد. با تحلیل یک نسلی روی کار می‌آید، ولی وقتی به عنوان یک حس تجددخواهی و نوطلبی، جوانان را تحریک کنند و باعث قیام این نسل در برابر آداب و رسوم گذشته شوند، با قیام نسل جوان با عنوان تجددخواهی این فرهنگ برگرفته از آداب و رسوم براندازی می‌شود.

وی افزود:اما اگر فرهنگ، فرهنگ ریشه‌ای، ایدئولوژیکی و فرهنگ ریشه در اعتقاد مردم داشته باشد، دیگر این فرهنگ را به سادگی نمی‌شود، براندازی کرد.

امام جمعه مشهد با بیان دلیل این موضوع گفت: این اتفاق به خاطر این است که فرهنگ ایدئولوژیک، جان مردم است. فرهنگی که در میان مردم ریشه در عقیده مردم و به عنوان دین مردم مطرح است؛ این فرهنگ در حقیقت با عمق جان مردم و با خمیرمایه وجودی مردم آمیخته شده است، لذا براندازی این فرهنگ دیگر کار ساده‌ای نیست.

وی خاطرنشان کرد: در اینجا سعی می‌کنند برای براندازی این فرهنگ، آن ایدئولوژی و آن دین عمیق را از مردم بگیرند، زیرا وقتی دین از مردم گرفته شد، در این صورت آن فرهنگ وابسته به دین هم سقوط می‌کند و مانع از سر راه سلطه غرب برداشته می‌شود و این هدفی بود که انگلیسی‌ها به وسیله رضاخان اجرا کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بعد از این که انقلاب مشروطیت به عنوان انقلابی اسلامی شکست خورد و جریان انقلاب مشروطیت منحرف شد و مرحوم “آیت‌الله نوری” را به دار آویختند و کشتند، انقلاب مشروطیت به دست جاسوسان و عوامل انگلیس افتاد و این‌ها شرایط را به صورتی ترتیب دادند که سلسله قاجار سقوط کند. سپس یک مزدور چکمه به پای خشن ناپاک را که ریشه و بته‌ای نداشت و از یک پدر و مادر نامعلومی رشد کرده بود را در راس حاکمیت قرار می‌دهند که این عنصر ‌خشن در مزدوری انگلیس‌ها و غرب از هیچ جنایتی روی‌گردان نبود.

امام جمعه مشهد گفت: ماموریت و رسالت رضاخان از طرف انگلیس‌ها، دین‌زدایی و براندازی اسلام بود. او در مقام دین‌زدایی و براندازی اسلام اول مبارزاتی را با روحانیت، اقامه عزاداری سیدالشهدا و اجرای برنامه‌های تبلیغی دینی انجام داد، اما به خواسته انگلیسی‌ها نرسید و به همین دلیل به عنوان یک حرکت موثر و یک اقدام برجسته، دست به کشف حجاب زد، یعنی وقتی انگلیس‌ها می‌خواهند به وسیله رضاخان، اسلام را در این مملکت براندازی کنند و با جلوگیری از تبلیغات و پیشگیری از نماز جماعت و اقامه عزا و روضه امام حسین(ع) و با بستن مسجدها و حسینیه‌ها و دستگیری علما و روحانیون و سرکوبی حوزه‌های علمیه، به مقصود نمی‌رسند، کشف حجاب تنها چیزی است که هدف آن‌ها را تامین می‌کند.

وی افزود: ببینید حجاب در چه موقعیتی قرار دارد؛ حجاب تنها یک حکم شرعی برای خانم مسلمان نیست، حجاب تنها یک عامل تامین امنیت اجتماعی و اخلاقی در یک کشور و جامعه نیست، بلکه حجاب هویت دینی یک جامعه و مردم است و بی‌حجابی به وسیله دشمنان اسلام، ابزار براندازی اسلام در تاریخ استعمار بریتانیای ناپاک و نجس بوده است و حجاب یک چنین خصوصیتی دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی، به ذکر تاریخی کشف حجاب در ایران پرداخت و خاطر نشان کرد: در سال‌های ۱۳۰۶ تا ۱۳۰۷ اولین قدم در مساله کشف حجاب برداشته شد که همسر رضاخان بی‌حجاب آمد و در مجلس مردها نشست و دستور داد در داخل کاخ و دربار، زن‌های پیش‌خدمت ، زن‌های کارمند و افرادی که رفت و آمد داشتند، حق سر کردن چادر نماز را ندارند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۱۱ دومین کنگره زنان شرق در ایران تشکیل شد که در این کنگره زنان طبقات بالا، زنان وزرا، زنان نخبگان سیاسی، اعیان و اشراف در این کنگره بدون چادر و بدون حجاب شرکت کردند. در فروردین ۱۳۱۳، خانواده سلطنتی از تهران به قم رفته و زن و دختران شاه با لباس مبتذل در زمان تحویل سال، آنجا نشستند. خبر به مردم قم رسید و مردم به عنوان اعتراض به صحن ریختند، ولی رضاخان با مردم و علما برخورد کرد.

امام جمعه مشهد افزود: در همین سال ۱۳۱۳، رضاخان به ترکیه رفت که این سفر بر اثر تحریک انگلیس‌ها بود. آن‌ها موفق شده بودند در ترکیه هم به عنوان یک کشور اسلامی اسلام، با مسلط کردن مزدوری مثل آتاتورک، اسلام را به کلی ضعیف کنند و همین مقدار که رضاخان در این کار ناموفق بود، آتاتورک موفق بود و این قابلیت شیعه و طرفداران ولایت اهل‌البیت بود. وی افزود: در واقع قدرت ولایت اهل‌البیت و حاکمیت محبت اهل‌البیت در ایران باعث شد رضاخان مثل آتاتورک موفق نشود، ولی بعد از این سفر رضاخان دستور داد که بایستی برای کشف حجاب و بی‌حجابی زن‌ها در ایران برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای این کار جشن‌هایی برنامه‎ریزی شد که در این جشن‌ها، دخترهای جوان را با بدن نیمه عریان می‌آوردند و دسته جمعی سرود و آوازه می‌خواندند و بعد یک نفر در دفاع از بی‌حجابی سخنرانی می‌کرد و بعد از سخنرانی در این جشن، دختر و پسر به صورت مختلط با هم ورزش می‌کردند و از همه بالاتر مقابل چشم مردم، ورزش ژیمناستیک انجام می‌دادند و رضا خان علمای معترض به این جشن‌ها را نیز به زندان انداخت.

آیت‎الله علم‌الهدی با بیان روند اعتراضات مردم و علما به این اتفاقات عنوان کرد: این اعتراضات تا روز بیستم تیر ادامه داشت که این روز مصادف با روز ۱۰ جمادی‌الثانی یعنی سالروز به توپ بستن گنبد مطهر به وسیله روس‌ها بود. مردم مشهد در قدیم به این سالروز عاشورای دوم می‌گفتند و عزاداری می‌کردند؛ تحصن مردم در اعتراض به بی حجابی در این مسجد ادامه داشت تا اینکه ۲۱ تیر شاه رسما فرمان سرکوبی مردم صادر شدد و گفت ولو شده هزاران نفر کشته شوند باید این غائله تمام شود که در نتیجه ساعت ۱۲ شب ۲۲ تیر صدای شلیک گلوله توپ بلند شد و حدود ۲۰ هزار متحصن به باد گلوله گرفته شدند.

وی ادامه داد: بعد از این حادثه، تعداد زیادی کشته و زخمی را از مسجد خارج کردند و مرده و زنده را در میان گودال انداخته و روی آن‌ها خاک ریختند؛ جمعیت شهدای گوهرشاد بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر بود که حداقل ۴۰ درصد زنده به گور شدند.

وی تصریح کرد: امروز هم حرکت‌هایی در مملکت شروع شده و مانکن‌هایی راه افتاده‌اند و شاهد حضور زن‌های بی‌حجاب و بدحجاب درفرودگاه، راه‌آهن و مراکز عمومی هستیم. این همان حرکت‌های سال ۱۳۱۱ و ۱۳۱۳ دوران رضاخان است که اگر الان از آن جلوگیری نشود و توسعه و ترویج بی‌حجابی در کشور به جایی برسد که بخش عمده خانواده‌ها بی‌حجابی را بپذیرند، همان بلایی به سر جوانان و زنان ما و به سر دین و اسلام ما می‌آید که رضاخان قلدر و ناپاک این بلا را آورد و شما باید قوی و محکم به عنوان پاسداران حجاب و مرزبانان عفت باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر به جمع زنان نخبه کشور نگاه کنید، اکثریت زنان نخبه و تحصیل کرده با حجاب‌اند و اقلیت در نخبگان بی‌حجاب دیده می‌شود. امروز ما در دانشگاه‌ها اساتید خواهر را در یک حد بسیار متدین و با حجاب داریم. در سطح پزشکان اساتید خواهر ما در عین عفت و حجاب، مراتب عالیه علوم پزشکی و حتی عملیات جراحی را طی کرده‌اند.

وی با بیان این که جامعه امروز ما جامعه عقب‌مانده زمان رضاخان نیست، افزود: ما به دین شما زن‌ها، به ایمان شما خانم‌ها، به فرهنگ و علم و دانش و تمدن شما، به آن مبانی فکری اصیل و منطقی دین مداری شما تکیه داریم که امروز بی‌حجاب در کشور ما مثل آن روز نتواند راه پیدا کند و انشاءالله شما با همه قدرت و با همه استعداد در اجرای نهی از منکر و در مقابل بی‌حجابی قوی و نیرومند اقدام خواهید کرد.

وی خطاب به بانوان حاضر در مسجد گوهرشاد تصریح کرد: شما خواهران با حجاب، نهی از منکر بی‌حجابان را به عنوان وظیفه خود بدانید. هم فکر دارید و هم باسوادید پس جمعیت‌هایی از خواهران را سازمان‌دهی کنید و یک حرکت سازمان یافته نهی از منکر بی‌حجابی را در شهر ایجاد کنید. به امید این که دستگاه‌های اجرایی فقط اقدام کننده نباشند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: از مسوولان نمی‌خواهیم جلوی بی‌حجاب را بگیرند، جلوی مبادی و عوامل بی‌حجابی و بدحجابی را بگیرند. در مساله پوشاک بایستی به طور قوی و نیرومند از طرف دولت و اتحادیه و امور صنفی با تولید پوشاک نامناسب برخورد شود و اتحادیه پوشاک و وزارت بازرگانی باید مانتوهای کوتاه با آستین‌های کوتاه را از فروشگاه‌ها جمع کند.

وی خاطرنشان کرد: می‌گویند اگر ما این کار را بکنیم، سرمایه یک عده دچارخسارت می‌شود. ارزش سرمایه‌های مغازه‌دارها به اندازه چند قطره خون محسن سقط شده فاطمه(س) نیست؟ خون بچه زهرا را زیر پا می‌گذارید که سرمایه‌ها لطمه نبیند. این سرمایه‌ها ارزش و حرمت دارند، اما خون محسن زهرا(س) حرمت ندارد؟ باید پامال شود؟

امام جمعه مشهد افزود: مساله تفکیک جنسیتی باید اجرا شود، زیرا بزرگترین سرمایه فساد، ارتباط دختر و پسر و زن و مرد جوان در محیط دستگاه‌های آموزشی و دانشگاهی است که این اندیشه طرح یک وزیر غیور علوم در این کشور است و مردم می‌خواهند با قاطعیت اجرا شود.

وی اضافه کرد: این خواهران متدینه‌ای که در آفتاب داغ این مسیر را امروز راهپیمایی کرده، به پاس خون شهدای حجاب در این مسجد گوهرشاد، از بسیج دانشجویی و بسیج اساتید می‌خواهند مساله تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها پیگیری شود و سال آینده تحصیلی با اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها، این کار آغاز شود و این را جزو مطالبات خودشان از بسیج دانشجویی می‌دانند.

وی سومین خواسته خود را خطاب به صدا و سیما مطرح کرد و افزود: من را به خیر تو امید نیست، شر مرسان. شما فرهنگ حجاب را توسعه و تبلیغ نمی‌کنید. لااقل جلوی این سریال‌ها و فیلم‌ها مخصوصا این فیلم‌های خارجی دوبله شده مروج بی‌حجابی و بدحجابی را بگیرید. صدا و سیما باید مانع هر برنامه اعم از اخبار یا برنامه‌های نمایشی شود که حجاب را تضعیف می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر برخورد با ماهواره نیز افزود: جمع‌آوری دیش ماهواره از پشت

بام‌خانه مردم کارگشا نیست؛ دستگاه‌های دیجیتالی و فیلترهای الکترونیکی باید به وجود بیاید که جریان ماهواره را در کشور کاملا کنترل کند. این مملکت به عنوان مملکت امام زمان(عج) باید از آفات ماهواره مصون باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر