4

طرح ژنرال آلن برای حضور نظامیان امریکایی در افغانستان پس از ۲۰۱۴

  • کد خبر : 55827
  • ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۵

ژنرال جان آلن، فرمانده نیروهای تحت امر امریکا در افغانستان طرح‌هایی را برای ادامه حضور هزاران نظامی امریکا آن کشور پس از سال ۲۰۱۴ پیشنهاد کرده است.

 

روزنامه امریکایی نیویورک تایمز روز چهارشنبه (۱۳ دی، ۲ ژانویه) به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون گزارش داد که ژنرال جان آلن سه طرح را به لئون پانتا، وزیر دفاع امریکا ارائه داد که در این طرح‌ها ادامه حضور ۶ هزار تا ۲۰ هزار نظامی امریکایی در افغانستان پس از اجرای طرح خروج نیروهای نظامی تحت امر امریکا در سال ۲۰۱۴ از آن کشور پیشنهاد می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، گزینه‌های پیشنهادی ژنرال آلن بر نقش امریکا در مسائل امنیتی افغانستان و ارائه مشاوره به نیروهای امنیتی این کشور تاکید می‌کند.

انتظار می‌رود با توجه به حضور ۶ هزار نظامی امریکا، حضور این کشور در افغانستان تا حد زیادی بر کماندوهای عملیات ویژه متکی باشد. این تعداد نیروها ماموریت کشتار شبه‌نظامیان را بر عهده خواهند داشت و حمایت تدارکاتی و آموزش نظامی محدودی در اختیار نیروهای افغان قرار خواهند داد.

همچنین، انتظار می‌رود که اگر ۱۰ هزار نظامی امریکا در افغانستان به حضور داشته باشند به آمورش نبروهای امنیتی این کشور بپردازند و با حضور ۲۰ هزار نظامی امریکایی، واشنگتن نیروهای ارتش متعارف برای گشت‌زنی و کنترل بر برخی مناطق خاص افغانستان در اختیار خواهد داشت.

این انتظار وجود دارد که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، هفته آینده در سفر حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان به کاخ سفید درباره این گزینه‌ها با وی بحث و گفت‌وگو کند.

در حال حاضر، ۶۶ هزار نظامی امریکایی در افغانستان حضور دارند.

امریکا و متحدان این کشور به بهنانه مبارزه با تروریسم در سال ۲۰۰۱ میلادی به کشور افغانستان حمله کردند. به موجب این تهاجم نظامی، طالبان قدرت را از دست داد اما همچنان با وجود حضور هزاران نیروهای خارجی، ناامنی در افغانستان موج می‌زند.

همچنین با وجود ۱۱ سال حضور نظامیان تحت امر امریکا در افغانستان، از حملات شبه‌نظامیان طالبان و کشت خشخاش در این کشور جنگ‌زده کاسته نشده است.

این در حالی است که پنتاگون، کاخ سفید و ژنرال‌های امریکایی حاضر در افغانستان اطلاعات ضد و نقیضی درباره ترکیب، وظایف و شمار نیروهایی که پس از سال ۲۰۱۴ در افغانستان باقی خواهند ماند ارائه می‌دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=55827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر