1

فاجعه آمیزترین واقعه در آمریکا در پایان سال ۲۰۱۲

  • کد خبر : 56027
  • ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۰

پایان سال ۲۰۱۲ میلادی با حوادث و وقایع وحشتناکی در آمریکا همراه بود که خبرگزاری ها کشتار مدرسه سندی را به عنوان فاجعه آمیزترین واقعه این سال دانستند.

مسیحیان جهان آغاز سال نو میلادی را نیمه شب ژانویه  همراه با جشن های گسترده ای در میادین چراغانی شده شهر ها با آتش بازی های رنگین و برنامه های متنوع یا در خانه ها، کنار کاج های تزئین شده برگزار کردند.

حوادث وحشتناک و دلخراشی که در این سال در جهان و بخصوص در کشور آمریکا رخ دادبسیار نگران کننده است.نمونه بارز یکی از این حوادث کشتار جمعی مدرسه سندی بود که در این ماجرا، جوانی پس از کشتن مادرش به مدرسه ابتدایی سندی هوک رفت و ۲۶ دانش آموز و معلم را به گلوله بست. این قاتل ۲۰ ساله آدام لانزا نام داشت که پس از این کشتار خودش را کشت. حوادث و رویداد های برگزیده سال ۲۰۱۲ به این شرح توسط خبرگزاری های جهان برگزیده شده اند.

وفان سندی که علاوه بر ویرانی های زیادی در سراسر سواحل شرقی امریکا بیش از ۱۲۵ کشته بر جای گذاشت و میزان آسیب های وارده بر اثر توفان مبلغ ۶۲ بیلیون دلار برآورد شده است. مناطقی چون نیویورک و نیوجرسی بشدت تحت تاثیر این توفان قرار گرفتند.

یکی از خبرساز ترین گزارش ها مربوط به گفته یک سرمایه گذار و ثروتمند دالاسی بود که ادعا کرد باراک اوباما و همسرش میشل قصد جدایی از یکدیگر را دارند. دونالد ترامپ، مرد ثروتمند امریکایی، ادعا کرده بود که یادداشت های طلاق رئیس جمهوری را یافته است ولی این خبر از سوی دفتر ریاست جمهوری تکذیب شد.

در جریان حادثه ای که در ماه دسامبر ۲۰۱۲ رخ داد مردی به نام جاکوب تیلر روبرتز ۲۲ ساله در پورتلند اورگان وارد شهر کلدکاماس شده و به سمت خریداران فروشگاه بی خبر از همه جا تیراندازی کرد و قبل از کشتن خود جان ۲ تن را گرفت.

سه هفته قبل از کریسمس ۲۰۱۳، ویلیام اشپنگلر، مرد ۶۲ ساله و سابقه دار امریکایی و قاتل مادربزرگش با آتش افروزی در انتظار مردان آتش نشان ماند تا آنها را با شلیک گلوله به قتل برساند.

این حادثه سه کشته و دو مجروح به همراه داشت و هفت خانه به کل در غرب وبستر نیویورک، در آتش سوختند. کارشناسان می گویند در هر یک از تیراندازی های دسته جمعی ۲۰۱۲ انگیزه اصلی قاتلین و ضاربین نامشخص باقی مانده است، چراکه بسیاری از حمله کنندگان پس از قتل عام افراد بی گناه دست به خودکشی زده اند و دامنه تحقیقات را برای کارشناسان تنگ تر کرده اند. براساس آمار میزان خشونت های مسلحانه در سال ۲۰۱۲ بشدت رو به افزایش گذاشت.

حادثه تکان دهنده دیگر در امریکا در جریان تیراندازی هولناک ژوکر، در کلرادوی امریکا در طول نمایش فیلم شوالیه تاریکی اتفاق افتاد. در این حادثه جیمز هولمز، قاتل کلرادو که دانشجوی اخراجی دوره دکترا نیز بود با حمله به سینمایی در امریکا به سمت بسیاری از تماشاچیان و مردم اطراف سینما شلیک کرد.

هولمز خود را به شکل ژوکر، چهره معروف نقش منفی فیلم های بتمن درآورده بود. او در دادگاه خود به جرم ۲۴ فقره قتل و ۱۱۶ فقره اقدام به آدم کشی و حمل مواد منفجره گناهکار شناخته شد. در این حادثه ۱۲ تن کشته و بیش از ۵۰ تن مجروح شدند.

حادثه دلخراش دیگری که بسیاری از مردم دنیا را تحت تاثیر قرار داد، خبر تجاوز ۶ مرد به یک دختر دانشجوی هندی بود که مرگ وی را به همراه داشت. این حادثه، موج اعتراضات شدیدی را در سراسر هند به وجود آورد.

مردم هند در پی تظاهرات خود به روش های گوناگون خواستار پایان دادن به حملات جنسی نسبت به زنان و دختران هندی در این کشور شدند. آنها عملکرد ضعیف مسئولان دولتی را علت اصلی این اتفاقات دانستند و به همین دلیل درگیری شدیدی بین ماموران پلیس هند و مردم دهلی نو در گرفت که چند مامور کشته شدند.

یکی از جنجال برانگیز ترین وقایع سال ۲۰۱۲، برگزاری المپیک لندن بود که بسیاری از کشور ها در این دوره از مسابقات شرکت داشتند. ایران نیز همچون دیگر کشور ها در این دوره از رقابت ها شرکت کرد و ورزشکاران ایرانی توانستند به عناوین درخشانی دست یابند. ورزشکاران توانستند در این رقابت ها ۴ مدال طلا، ۵ نقره و ۳ مدال برنز به دست آورند.

این مدال ها در رشته های کشتی فرنگی، وزنه برداری، پرتاب دیسک و تکواندو کسب شد.

یکی از وقایع مهم سیاسی که در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد توافق صندوق بین المللی پول بر کاهش بدهی های یونان و ارائه ۵ میلیارد دلار(۴۴ میلیارد یورو) کمک مالی به آتن بود.

در همین حال اسپانیا نیز که دچار بحران اقتصادی شده بود از این صندوق درخواست کمک مالی از اتحادیه اروپا به میزان ۳۷ میلیارد یورو (۴۸ میلیارد دلار) کرد. این اتفاقات بحران بدهی اروپا و شرایط نامطلوب اقتصاد جهانی را نشان داد. بسیاری از خانواد ه های یونانی حتی تصمیم به فروش کودکان خود گرفتند و میزان خودکشی در این کشور تحت بحران مالی بسیار افزایش یافت.

یکی دیگر از اخبار جنجال آفرین در سال ۲۰۱۲، اعلام پایان جهان و کره خاکی زمین در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ بود که باعث بروز خودکشی ها و یاوه گویی های زیادی در سراسر دنیا شد.

شایعاتی چون تاریکی زمین برای سه روز به طور مطلق و نابودی زمین و فرا رسیدن مرگ انسان ها برای ماه ها در تیتر اخبار شبکه های خبری در سال ۲۰۱۲ قرار داشت. این فرضیه براساس تقویم مایا ها عنوان شده بود که گذشت زمان ثابت کرد کاملاً بی اساس بوده است.

رویداد دیگر تاریخی(در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۲) موفقیت حزب آزادی و عدالت و بازوی اخوان المسلمین مصر بود که در پارلمان ۲/۴۷ درصد از کرسی را به خود اختصاص داد. در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲، محمد مرسی، نامزد اخوان المسلمین برای اولین بار به عنوان رئیس جمهوری این کشور سوگند وفاداری خورد.

۱۴ ـ ۶ آگوست ۲۰۱۲ سازمان فضایی ناسا فضانورد «کنجکاوی» را با پیچیده ترین ابزار برای کشف دنیای سرخ مریخ به فضا فرستاد تا دانشمندان امکان زندگی در این کره سرخ را بررسی کنند.مریخ نورد «کنجکاوی» برنامه فضایی طولانی مدت خود را تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داد و هر بار اطلاعات جدیدی را برای دانشمندان ناسا ارسال خواهد کرد.

روسیه پس از ۱۸ سال مذاکره در ۲۲ اوت ۲۰۱۲ رسماً عضو سازمان تجارت جهانی شد. سازمان تجارت جهانی طی الحاقیه ای، پیوستن روسیه را به اقتصاد جهانی در زمینه ترویج قوانین تجارت جهانی بسیار موثر دانست.

منبع:شوک-ایران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=56027

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر