1

نامه‌های سهمیه حج را بایگانی می‌کنیم

  • کد خبر : 56346
  • ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متأسفانه بعضی‌ها در سازمان حج و زیارت دکان باز کرده‌اند و برای بعضی‌های دیگر این سازمان نان دارد و نمی‌خواهند اصول علوی در اینجا حاکم شود.

حجت‌الاسلام سید‌احمد حسینی عصر امروز در همایش کارگزاران عمره و حج استان تهران که با حضور هزار نفر در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد اظهار داشت: در حج کسانی هستند که علم فراوانی دارند و وظیفه‌ای که ما داریم نزدیک کردن مردم به خدا است تا دچار انحراف نشوند.

وی گفت: مردم بار معنویت را در عمره، حج و عتبات به دست می‌آورند و سازمان حج و زیارت به همراه کسانی که مسئولیت دارند بار سنگینی در این خصوص به دوش خواهند داشت.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه دفاتر زیارتی جزء ارکان سازمان حج و زیارت هستند گفت: باید مشکلات را رصد و با همکاری یکدیگر آنها را حل کنیم.

وی تأکید کرد: باید شئونات در دفاتر زیارتی رعایت شود و ما از مسئولان و مدیران این دفاتر انتظار داریم که در این جهت اقداماتی را انجام دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره موضوع هدفمند‌کردن سهمیه عمره و حج گفت: فضای سنگینی علیه ما در سازمان ایجاد شده است. بنا داریم هر چقدر که می‌توانیم از عربستان ویزا بگیریم آنها را در اختیار مردم قرار بدهیم نه اینکه بین سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها تقسیم کنیم.

موسوی گفت: در حال حاضر چنین کاری را انجام می‌دهیم و تحت فشار هستیم. برخی در این باره می‌گویند که این داد و ستد بین مدیران وجود دارد.

وی اضافه کرد: زمان حج تمتع امسال بعضی‌ها هر روز برای ما مشکل ایجاد کرده و دیگران را تحریک و شایع‌سازی می‌کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: بعضی‌ها در سازمان دکان باز کرده‌اند و برای بعضی‌ها نان دارد و نمی‌خواهند که اصول علوی در سازمان حاکم شود.

موسوی با بیان اینکه وقتی کار برخی‌ها پیش نمی‌رود به مدیران و معاونان فشار می‌آورند گفت: زیر بار فشارها نخواهیم رفت و اگر لازم باشد با مردم در میان خواهم گذاشت که چه تماس‌ها و چه نامه‌هایی زده می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای گرفتن سهمیه حج نامه‌هایی می‌آید که آنها را بایگانی می‌کنیم و اگر باز هم در این خصوص نامه بیاید باز هم بایگانی می‌شود.

وی تأکید کرد: اولویت‌ها برای حج و عمره، مردم هستند. نگفته‌ایم که سهمیه‌ها را قطع می‌کنیم بلکه به دنبال هدفمند‌کردن آنها هستیم.

موسوی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر کسی اختراعی، مدالی و فعالیتی در عرصه بین‌المللی برای ایران انجام داده باشد به او سهمیه اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره قیمت عمره گفت: همه چیز در عربستان ارزان است. به عنوان مثال اگر اتاقی سال گذشته در عربستان ۲۰۰ دلار بوده امسال هم به همین قیمت است اما آنچه که مشکل ایجاد کرده  قیمت ارز در داخل کشور است که باعث افزایش قیمت عمره شده است.

وی درباره سهمیه عمره نیز گفت: سهمیه عمره به هیچ وجه کم و محدود نشده است و ما با توجه به اوضاع کشور در این زمینه پیش می‌رویم.

موسوی اضافه کرد: اگر در کشور ارز باشد و ناوگان هواپیمایی هم اجازه بدهد تا جایی که بتوانیم زائران را اعزام می‌کنیم.

همچنین در این مراسم کاظمی‌نیا مدیر حج و زیارت استان تهران گفت: در تهران ۴۶۱ دفتر خدمات زیارتی داریم که از مجموعه این دفاتر ۱۲۱ دفتر مجوز بند الف، ۱۱۹ دفتر مجوز بند پ و ب و ۸۶ دفتر مجوز بند الف، ب و پ را دارند.

وی گفت: خوشبختانه ثبت‌نام عمره امسال با کمترین مشکل و تخلف صورت گرفته است.

کاظمی‌نیا تصریح کرد: همچنین در حال حاضر در حال تهیه نرم‌افزار مالی برای یکسان‌سازی دریافت مبالغ و حل مشکل مالیات دفاتر زیارتی هستیم.

به گزارش فارس، این مراسم با ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و همچنین شرکت کنندگان در این مراسم با فرستادن صلوات‌های پی در پی سخنان رئیس سازمان حج و زیارت در باره هدفمند کردن سهمیه‌ها را تایید می‌کردند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=56346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر