4

تجهیز نظامی ترکمنستان در دریای خزر +تصاویر

  • کد خبر : 57138
  • ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴

ترکمنستان با ساخت تأسیسات جدید نیروهای نظامی دریایی و مرزبانی در نزدیکی شهر ترکمنباشی واقع در بخش ترکمنی دریای خزر نیروهای دریایی خود را تجهیز می‏‌کند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان روز گذشته به همراه وزیر دفاع، وزیر کشور و رئیس سازمان مرزبانی این کشور از محل تأسیسات […]

ترکمنستان با ساخت تأسیسات جدید نیروهای نظامی دریایی و مرزبانی در نزدیکی شهر ترکمنباشی واقع در بخش ترکمنی دریای خزر نیروهای دریایی خود را تجهیز می‏‌کند.

خبرگزاری فارس: تجهیز نظامی ترکمنستان در دریای خزر +تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان روز گذشته به همراه وزیر دفاع، وزیر کشور و رئیس سازمان مرزبانی این کشور از محل تأسیسات جدید در دست اجرا و طرح‏‌های جدید و پیشنهادی نیروهای نظامی دریایی و مرزبانی ترکمنستان در ساحل دریای خزر در غرب این کشور بازدید و با ویژه‏گی‏‌های آنها آشنا شد.

مجتمع دانشکده نظامی دریایی ترکمنستان، مجتمع نیروهای مرزبانی دریایی و مجتمع نیروهای پلیس شهر ترکمنباشی از جمله طرح‏‌های جدید و در حال احداثی هستند که رئیس جمهور این کشور به همراه مقامات عالی‌رتبه مذکور دولت خود از روند ساخت‌وساز و تجهیز آنها از نزدیک آشنا شد و برخی اصلاحات و تغییرات را خواستار شد.

«گیوندوغدی‏اف» وزیر دفاع ترکمنستان که رئیس جمهور این کشور در این سفر همراهی می‏‌کرد، در توضیح از طرح در دست اجرا مجتمع دانشکده نظامی دریایی ترکمنستان، تأکید کرد که این مجتمع شامل ساختمان‏‌های آموزشی، تدارکاتی، تجهیزات فنی و مهندسی، اسکله دریایی برای کشتی، سالن تمرینات و سایر خدمات فنی و آموزشی مرتبط  با فعالیت نیروهای دریایی می‏‌باشد.

رئیس جمهور ترکمنستان بعد از بررسی و تأیید کلی طرح‏‌های مذکور و پیشنهادی به مقامات عالی‌رتبه نظامی و انتظامی دولت این کشور دستور داد که روند اجرای این طرح و تأسیسات مهم و بهره‏‌برداری آنها در موعد مقرر مورد توجه خاص قرار گیرد.

بردی‏‌محمداف در مورد وظایف اولیه در مقابل نیروهای مسلح این کشور تأکید کرد که ترکمنستان هم چون هر کشور دیگری که دسترسی به دریا دارد، مستلزم آن است که محافظت مطمئن از مرزهای دریایی خود را تأمین کند.

وی در این زمینه به وزیر دفاع  ترکمنستان دستور داد که در آینده نیز امور تربیت متخصصان جوان نظامی از جمله نیروهای نظامی دریایی را توسعه و گسترش دهد.

رئیس جمهور ترکمنستان در عین حال تأکید کرد که ترکمنستان در کنار تقویت و تکمیل نیروهای مسلح خود همواره به اصل بی‌طرفی که از سوی مجامع جهانی مورد تأیید قرار گرفته و به عنوان عامل مهم حفظ و برقراری صلح و ثبات نه تنها در این کشور بلکه در منطقه نیز تلقی می‏‌شود، پایبند خواهد بود.

وی تأکید کرد، جنبه دفاعی دکترین نظامی ترکمنستان مبتنی براصول حسن همجواری، انسان دوستی و نیز اصول صلح و دوستی به عنوان مهمترین ارکان دکترین نظامی این کشور  تعیین شده‏ است.

بازدید رئیس جمهور ترکمنستان از روند عملیات ساخت‌وساز تأسیسات نیروهای نظامی دریایی این کشور در ساحل دریای خزر در حالی است که ترکمنستان در سپتامبر ماه سال گذشته میلادی(۲۰۱۲) بعد از ۲۰ سال کسب استقلال خود نخستین بار در تاریخ معاصر خود رزمایش نظامی دریایی خود را با استفاده از ناوچه‏‌های موشک انداز، توپخانه، سامانه‏‌های موشکی راداری و هواپیماهای نظامی و جنگنده‏‌ها را با حضور رئیس جمهور این کشور در ساحل دریای خزر برگزار کرد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=57138

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]