3

عربستان برای مقابله با قیام ضد آل سعود آماده می‌شود

  • کد خبر : 57315
  • ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۹

یک تحلیل‌گرسیاسی می‌گوید که با افزایش تظاهرات ضد رژیم در سراسر عربستان سعودی، تظاهرکنندگان با واکنش وحشیانه‌تر نیروهای امنیتی مواجه می‌شوند.

افق نیوز:رضوان ریزک، تحلیل‌گر سیاسی در بیروت در گفت‌وگو با شبکه پرس تی‌وی بیان کرد: «پیش‌بینی می‌کنیم ممکن است اقدامات نیروهای عربستان سعودی (علیه تظاهرات کنندگان) خشن‌تر شود و ممکن است با توجه به اقدامات مقامات به ویژه نیروهای پلیس در این کشور در روزهای آینده شاهد خونریزی‌های بیشتری باشیم. به عبارت دیگر ما خشونت‌های بیشتری را علیه شهروندان بی‌آزار عربستان پیش‌بینی می‌کنیم.»

وی افزود: «سعودی‌ها، در حال حاضر تلاش می‌کنند با آینده‌ای تیره مقابله کنند و یک مجادله بسیار دشواری با این خانواده سرکوب‌گر سلطنتی دارند. »

ریزک با بیان این که رژیم سرکوب‌گر در عربستان سعودی، با گروه بسیار زیادی از مردم این کشور که از تبعیض رژیم سرکوب‌گر رنج می‌برند، مقابله می‌کند گفت: «حتی برخی از این مردم در عربستان سعودی به دلایل سیاسی یا مواضعشان در مورد خانواده پادشاهی در عربستان سعودی، اعدام می‌شوند.»

این تحلیل‌گر سیاسی در ادامه بیان کرد: «اکنون شاهد اقدامات بیشتری از این دست در برخورد با مردم از سوی مقامات عربستان هستیم. رفتارهایی مانند انکار حقوق مسلم مردم عربستان، نقض حقوق بشر، نقض هر نوع آزادی بیان و ممنوعیت برگزاری تظاهرات از جمله رفتارهای مقامات عربستان سعودی با مخالفان در این کشور است.»

وی خاظر نشان کرد: «در حال حاضر، ما شاهد خشونت‌های بیشتری از سوی نیروهای دولتی هستیم. ‌آن‌ها مردم را بازداشت می‌کنند و حتی کودکان و زنان را نیز دستگیر می‌کنند. در حالی که این مردم تنها تلاش می‌کنند که اخباری در مورد دوستان و بستگان خود بدانند. افرادی که بدون هیچ محاکمه‌ای در پشت میله‌های زندان قرار گرفته‌اند.»

معترضان سعودی از فوریه ۲۰۱۱ میلادی، مرتب در استان الشرقیه عربستان به ویژه در منطقه قطیف و شهر عوامیه تظاهرات برگزار کرده‌اند، تظاهرکنندگان، آزادی همه زندانیان سیاسی، برخورداری از حق آزادی بیان و برگزاری تجمعات و پایان تبعیض گسترده در این کشور را خواستار هستند.

تظاهرات و اعتراضات مردم عربستان به ویژه از نوامبر ۲۰۱۱، پس از آن که نیروهای امنیتی سعودی پنج معترض را در استان الشرقیه کشته و بسیاری را زخمی کردند، شدت گرفت و به اعتراضات علیه رژیم سرکوب گر آل سعود تبدیل شد.

درهمین حال ،فعالان در اواخر دسامبر ۲۰۱۲ میلادی از کشته شدن یک جوان ۱۸ ساله به دست نیروهای عربستان سعودی در جریان تظاهرات مشابه در قطیف،خبر دادند.

به‌گفته دیده بان حقوق بشر، رژیم عربستان « همواره هرگونه انتقادی را از دولت سرکوب می‌کند.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=57315

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر