2

صالحی:‌ایران درصدد تقویت روابط با اتحادیه اروپاست

  • کد خبر : 5746
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران مصمم به تقویت روابط با اروپاست و از سوی اروپا نیز این آمادگی وجود دارد، گفت: امیدواریم با حسن نیت طرفین بتوانیم در جهت تقویت اعتماد متقابل به پیش برویم. علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ترک ابوجا پایتخت نیجریه در جمع خبرنگاران نتایج چهاردهمین اجلاس […]

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران مصمم به تقویت روابط با اروپاست و از سوی اروپا نیز این آمادگی وجود دارد، گفت: امیدواریم با حسن نیت طرفین بتوانیم در جهت تقویت اعتماد متقابل به پیش برویم.

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ترک ابوجا پایتخت نیجریه در جمع خبرنگاران نتایج چهاردهمین اجلاس شورای وزیران گروه دی‌-۸ را بسیار خوب برشمرد و به تشریح توافقات حاصله در این نشست پرداخت.
رئیس دستگاه دیپلماسی سفرش به نیجریه و دیدارهایش با وزیر خارجه و رئیس جمهور این کشور را مفید و مؤثر ارزیابی کرد و در خصوص سفرش به دو کشور اروپایی اسلوونی و اتریش خاطرنشان کرد: نتایج خوبی از این دو سفر به دست آمد که مورد استقبال مقامات این دو کشور قرار گرفت.
وی افزود: این دو سفر طلعیه و مقدمه خوب برای توسعه همکاری‌ها با اتحادیه اروپا خواهد بود و در هر دو سفر مطالب موردنظر دو طرف به صورت صریح و روشن مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
وزیر خارجه کشورمان موضوعاتی چون روابط دوجانبه، تحولات منطقه، موضوعات مربوط به حقوق بشر، خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه این سلاح‌ها را از جمله مواردی برشمرد که با مقامات این دو کشور پیرامون آن بحث و تبادل‌نظر کرده است.
وی افزود: امیدواریم در آینده نیز سفرهای دیگری به سایر کشورهای اروپایی داشته باشیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مصمم به توسعه و تقویت روابط خود با اتحادیه اروپاست، یادآور شد: این آمادگی نیز از سوی اتحادیه اروپا وجود دارد و امیدواریم با حسن نیت طرفین در جهت رفع سوءتفاهمات و تقویت اعتماد متقابل به پیش برویم.
صالحی همچنین به توقف کوتاهش در الجزیره و دیدارش با وزیر خارجه الجزایر اشاره کرد و گفت: در این دیدار در مورد تحولات منطقه و از جمله تحولات لیبی به صورت مفصل گفت‌وگو شد.
وی عنوان کرد: در این گفت‌وگوها تأکید شد که کشتاری که در حال حاضر در لیبی صورت می‌گیرد چه به خاطر جنگ داخلی و چه حملات ناتو باید متوقف شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر