2

خطیب جمعه تهران: تبلیغات وهابیون علیه مهدویت بی اساس است

  • کد خبر : 5771
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶

آیت‌الله امامی کاشانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه نیز طی سخنانی گفت: تبلیغات که در عربستان توسط وهابی‌ها علیه مهدویت صورت می‌گیرد، کاملاً بی‌اساس است. آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران، خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران را به شرح حدیثی از امام زمان(عج) که از سوی علمای شیعه و سنی نوشته […]

آیت‌الله امامی کاشانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه نیز طی سخنانی گفت: تبلیغات که در عربستان توسط وهابی‌ها علیه مهدویت صورت می‌گیرد، کاملاً بی‌اساس است.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران، خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران را به شرح حدیثی از امام زمان(عج) که از سوی علمای شیعه و سنی نوشته شده و متواتر است، اختصاص داده و گفت: در این حدیث آمده “وقتی امام عصر(عج) در خانه کعبه ظهور می‌کند و مشغول نماز صبح می‌شود، عیسی‌بن مریم از آسمان نزول می‌کند درحالی که آب وضو از محاسن مبارک امام زمان(عج) می‌چکد. ”

وی در خصوص همین حدیث ادامه داد: “وقتی حضرت مهدی (عج) می‌خواهند تکبیر بگویند حضرت عیسی وارد شده و پشت سر ایشان می‌ایستد که امام زمان(عج) عقب عقب برمی‌گردند و دست مبارکشان را بین دو کتف حضرت عیسی گذاشته و می‌فرمایند جلو بایستید تا ما به شما اقتدا کنیم که حضرت عیسی می‌فرماید شما جلو بایستید چرا که شما امیرید و من وزیر. ”

خطیب موقت نماز جمعه در تشریح این فرمایش حضرت عیسی(ع) که می‌فرماید “شما امیرید و من وزیر “، با بیان اینکه این تعبیر جنبه استراتژیک و مسئله مهم سیاسی است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که حکومت حضرت مهدی (عج) جهانی است و در حکومت جهانی یک نفر باید حرف بزند، حضرت عیسی(ع) به امام زمان(عج) می‌فرماید “شما امیرید و من وزیر. ” اگر بنا باشد من جلو بایستم در دنیا می‌گویند در حکومت اسلامی حرف را دو نفر می‌زند.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: امام زمان(عج) به روایتی ۷ و به روایتی دیگر ۹ مشاور دارد که نظرها را اخذ می‌کند ولی حرف، حرف ایشان است تا وقتی در دنیا می‌خواهند در مورد حکومت اسلامی بحث کنند، بگویند در این حکومت حرف، حرف یک نفر است.

وی با بیان اینکه در جامعه ما نیز نظام، نظام اسلامی است، یادآور شد: امیدواریم به حق صاحب این روزها یعنی امام زمان(عج) این حرکت ما با همه نقص‌ها و ایراداتی که داریم، دالان ورود به عصر حضرت امام زمان(عج) باشد و نظام ما به نظام ایشان وصل شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تأکید کرد:‌ الان نیز در نظام ما حرف مال یک نفر و آن ولی امر مسلمین جهان است چرا که نباید در دنیا اینگونه بگویند که در نظام جمهوری اسلامی ایران حرف را دو یا ۳ نفر می‌زنند که این موضوع به نکته حضرت عیسی (اگر من جلو بایستم عمارت و حکومت امیر تضعیف می‌شود)، برمی‌گردد.

آیت‌الله امامی کاشانی با تأکید بر لزوم عدم تضعیف حکومت اسلام گفت که البته این حرف به معنای آن نیست که کسی نباید اظهارنظر کند بلکه اظهارنظر علمی که موجب تضعیف حکومت نشود، ممنوع نیست ولی باید جایگاه نظام را در دنیا مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه متذکر شد: ما که از منتظران ظهور امام زمان(عج) هستیم باید مثل آن حضرت و ارکان اطراف ایشان حرکت کنیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در خاتمه نیز با بیان اینکه باید انسجام و اتحاد کامل را مورد توجه قرار دهیم که این موضوع نظام را با عزت بیشتری به پیش می‌برد، اظهارات سرپرست سازمان بهزیستی کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امیدواریم که ملت، دولت و مجلس در کارهای خود به فرزندان و کودکان معلول توجه بیشتری بکنند.

برپایه این گزارش، آیت‌الله امامی کاشانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه نیز طی سخنانی گفت: تبلیغات که در عربستان توسط وهابی‌ها علیه مهدویت صورت می‌گیرد، کاملاً بی‌اساس است.

وی افزود: مهدویت اصلی است که مرکز وحدت بوده و باید به آن توجه کرد، در میان اهل سنت و مسیحیت توجه به انتظار کم‌رنگ است اما در میان شیعیان توجه به این اصل پررنگ است اما با این حال گاهاً اقداماتی انجام می‌شود که اعتقادات پررنگ را هم سست می‌کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه باید به اصل انتظار با استفاده از مستندات مستدل پرداخته شود، تصریح کرد: نباید در مورد این اصل مقدس حرکاتی انجام شود که خلاف رضای خداوند متعال است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر