2

متهم به قتل دیپلمات ایرانی در پاکستان آزاد شد

  • کد خبر : 5778
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲

به نقل از رسانه‌های پاکستان، ملک اسحاق، فردی که گفته می‌شود رهبر عملیاتی سازمان غیر قانونی لشکر جهنگوی بوده است، روز گذشته پس از ۱۴ سال از زندان “کوت لخپت ” آزاد شد. اسحاق علاوه بر پرونده‌های متعدد قتل و ترور، در پرونده شهادت “سید محمد علی رحیمی ” مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران […]

به نقل از رسانه‌های پاکستان، ملک اسحاق، فردی که گفته می‌شود رهبر عملیاتی سازمان غیر قانونی لشکر جهنگوی بوده است، روز گذشته پس از ۱۴ سال از زندان “کوت لخپت ” آزاد شد.


اسحاق علاوه بر پرونده‌های متعدد قتل و ترور، در پرونده شهادت “سید محمد علی رحیمی ” مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر “مولتان ” نیز متهم بود.
در حالیکه اسحاق از سال ۱۹۹۷ در زندان به سر می‌برد و ۴۴ پرونده از جنایت تا تروریسم بر ضد وی تشکیل شده بود، دادگاه وی را در ۳۴ پرونده تبرئه و در بقیه موارد نیز وی را با قید وثیقه آزاد کرد.
رهبر “سپاه صحابه پاکستان ” و اعضای این گروه تروریستی آزادی ملک اسحاق را به وی تبریک گفتند.
ملک اسحاق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی “جیو نیوز “، از تصمیم دادگاه ابراز رضایت کرده و افزود که همچنان به مبارزات خود برای سپاه صحابه ادامه خواهد داد.
اسحاق متهم بود که در سال ۲۰۰۹ و از زندان، حمله به تیم کریکت سریلانکا را طراحی کرده است. وی پس از رد درخواست قرار وثیقه‌اش از سوی دادگاه عالی لاهور، از دیوان عالی درخواست استیناف کرد.
ملک اسحاق در سال ۱۹۹۷ به اتهام قتل رئیس خانه فرهنگ ایران در شهر مولتان به زندان افتاد. لشکر جهنگوی متهم به دخالت در کشتن دیپلمات ها، دانشجویان و شهروندان ایرانی در پاکستان است، موضوعی که باعث تیره شدن روابط دوستانه ایران و پاکستان شد.
این پرونده در دیوان عالی لاهور مطرح شد و وکیل مدافع اسحاق عنوان کرد که اتهامات وی قابل اثبات نبوده و بنابراین، دیوان عالی حکم وثیقه وی را تأیید کرد. وی از سوی دادگاه محکوم به پرداخت دو وثیقه ۵۰۰ هزار روپیه‌ای شد.
سید محمد علی رحیمی مسئول خانه فرهنگ ایران در مولتان پاکستان به همراه شش تن از همکاران محلی خود، روز دوم اسفند سال ۱۳۷۵ بدست عوامل گروهک سپاه صحابه به شهادت رسید.
شهید رحیمی به مدت یکسال و نیم مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بود.
در پی حادثه شهادت رحیمی، رئیس جمهور و نخست وزیر وقت پاکستان در پیام‌های جداگانه به رئیس جمهور وقت ایران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت وی، مراتب تأسف خود را از این واقعه اعلام کردند و وعده دادند که عاملان این حادثه دستگیر خواهند شد و به مجازات عبرت‌انگیز خواهند رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر