6

خودروهای خارجی با دارا بودن چهار شاخص مجوز ورود خواهند داشت

  • کد خبر : 5860
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱

افق – ایسنا: هر خودرو خارجی به شرط دارا بودن چهار شاخص استانداردهای ۵۱ گانه، گواهی مصرف بهینه سوخت، گواهی محیط زیست و داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش مجوز ورود به کشور را خواهد یافت. در این میان شاخص اصلی و تاثیرگذار، تعداد و سطح کیفی نمایندگی خدمات پس از فروش آن برند و […]

افق – ایسنا: هر خودرو خارجی به شرط دارا بودن چهار شاخص استانداردهای ۵۱ گانه، گواهی مصرف بهینه سوخت، گواهی محیط زیست و داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش مجوز ورود به کشور را خواهد یافت.

در این میان شاخص اصلی و تاثیرگذار، تعداد و سطح کیفی نمایندگی خدمات پس از فروش آن برند و همچنین مدل خودرو در کشور بوده است.

در روند تعیین خودروهای مجاز به واردات، گواهی تائیدیه صادر شده برای نمایندگی خدمات پس از فروش هر برند و مدل خودرو خارجی به صورت دائمی نبوده و برای بازه‌های زمانی محدود مثلا یک ساله صادر می‌شود. با نزدیک شدن به زمان انقضای تائیدیه، شرکت واردکننده باید به وزارت صنایع و معادن مراجعه کرده و پس از بررسی دوباره سطح کیفی شبکه نمایندگی خدمات پس از فروش، در صورت امکان مجوز واردات آن برند و مدل خودرو به کشور تمدید می‌شود.

با توجه به همین موضوع، لیست برند و خودروهای مجاز به ورود به کشور لیست باز و متغیری بوده و در دوره‌های زمانی مختلف تعداد مشمولان آن افزایش یا کاهش می‌یابد. به عنوان مثال مدت اعتبار گواهی تائیدیه خدمات پس از فروش یکی از برندهای فرانسوی فعال در ایران ۲۸ خرداد امسال به پایان رسیده و پس از این تاریخ شرایط نمایندگی خدمات پس از فروش خودروهای آن در ایران دوباره بررسی شده و در صورت صحت، گواهی مجدد برای آن صادر می‌شود.

هر برند خودرویی مجاز به واردات به ایران نیز تنها می‌تواند مدلهایی از تولیدات خود را وارد کند که امکان ارائه خدمات پس از فروش و قطعات آن در کشور وجود داشته باشد. به عنوان مثال در حال حاضر واردات یک مدل از محصولات تولیدی شرکت بنز به دلیل مشکلات مربوط به تحریم قطعات آمریکایی آن و عدم امکان ارائه خدمات پس از فروش آن در کشور ممنوع بوده و واردات برخی دیگر از مدلهای بنز مجاز است.

در حال حاضر حدود ۱۳ برند خودرویی مجاز به واردات به ایران هستند که هر کدام می‌توانند تنها برخی از مدلهای تولیدی خود را وارد کشور کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر