2

از طرح موضوع تفکیک جنسیتی ،مراجع بزرگوار ناراحتند.

  • کد خبر : 5862
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم میلاد حضرت مهدی(عج) که در امامزاده معصوم برگزار ‌شد، گفت: تفکیک جنسیتی با دین سازگارتر است یا این‌که دختران یک طرف بشنیند و پسران یک طرف، بنده با عقل خودم و با ۴۰ سال تحصیل در علوم دینی این را همراه با دین نمی‌بینم، مراجع بزرگوار ناراحتند. وی همچنین گفت: […]

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم میلاد حضرت مهدی(عج) که در امامزاده معصوم برگزار ‌شد، گفت: تفکیک جنسیتی با دین سازگارتر است یا این‌که دختران یک طرف بشنیند و پسران یک طرف، بنده با عقل خودم و با ۴۰ سال تحصیل در علوم دینی این را همراه با دین نمی‌بینم، مراجع بزرگوار ناراحتند.

وی همچنین گفت: ما از ابتدا، دبستان، راهنمایی و دبیرستان دخترانه و پسرانه داشتیم که این خوب است اما تا می‌رسند به دانشگاه پنبه و آتش را کنار هم می‌نشانند، شما چه فلسفه‌ای می‌توانید برای این موضوع پیدا کنید جز فرهنگ غرب تحلیل دیگری دارد.

وی با انتقاد نسبت به سخن برخی‌ که می‌گویند «اگر دختر و پسر را در کلاس هم جدا کنیم در بیرون با هم خواهند بود» افزود: این چه حرفی است که برخی می‌گویند؟ اگر کاری کنیم که حداقل یک ساعت معصیت نشود، بهتر نیست؟! ایده‌آل این است که به سمت دانشگاه‌های دخترانه و پسرانه برویم، ایده ارزشمندی است و شدنی نیز هست.

وی با بیان این‌که «۵۰ نفر از یاران حضرت مهدی(عج) از بانوان هستند» افزود: فلسفه وجودی بانوان در رکاب امام زمان(عج) این است که کارهایی که مربوط به زنان است را خود خانم‌ها مدیریت کنند.

این عضو جامعه مدرسین با اشاره به روایتی با این مضمون که حضرت زهرا(س) در پاسخ سوالی از پیامبر فرمودند بهترین چیز برای زن این است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را ، ادامه داد: معنای درست این سخن چیست؟ معنای آن این است که بهترین کارها این است که امور مربوط به بانوان به خود آن‌ها واگذار شود؛ این در شان جامعه اسلامی نیست که بر روی تابلویی بنویسند که آقای فلان متخصص بیماری زنان و …!

وی در توصیف یاران حضرت مهدی(عج) گفت: اکثریت یاران امام(عج) ایرانی هستند و نام آن‌ها و شهرهای‌شان نیز در روایات آمده است اما ایرانی اسلامی هستند ونه ایرانی خالی؛ چراکه ایرانی خالی، همان مکتب ایرانی است که در مقابل اسلام است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «بیشتر یاران حضرت مهدی(عج) را جوانان تشکیل می‌دهند» ویژگی‌های آن‌ها را این‌گونه توصیف کرد: آن‌ها بندگان خالص خداوند و اهل نوافل و نماز شب‌اند، عاشق ولایت‌اند و جان نثار امام زمان‌شان هستند.

خاتمی با اشاره به این‌که «این جوانان به یکباره در زمان حضرت مهدی(عج) ظهور نمی‌کنند» افزود: این‌ها قبل از ظهور خود را آماده کرده‌اند و پیش از ظهور امام زمان(عج) دلداده نایب ایشان هستند و تمام عشق خود را به او ابراز می‌کنند و با ادله فراوان، ما ولی فقیه را نایب امام زمان(عج) می‌دانیم و نه فقط یک رهبر سیاسی والا. به یک رهبر سیاسی این همه عشق ابراز نمی‌شود، مردم، مقام معظم رهبری را جانشین می‌دانند که آن‌قدر ابراز عشق و علاقه می‌کنند.

وی خطاب به جوانان تاکید کرد: راه سعادت همه ما رهروی راه ولایت است، من در جریان هستم و می‌بینم چه دام‌هایی در مسیر شما جوان‌هاست و این سفارش را به شما می‌کنم که فقط به راهی که رهبری اشاره می‌کنند نگاه کنید.

وی با بیان این‌که «حیف است جوانی‌تان را به پای قدرت‌طلبان و دنیاطلبان هدر دهید» افزود: در این ۳۲ سال هم شیفتگان ولایت و هم تشنگان قدرت مشخص شده‌اند. یاران مهدی(عج) ولایت مدارند، ولایت مداری کشور را نجات داده و در این ۳۲ سال آن را حفظ کرده است.

این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان ادامه داد: اگر می‌خواهید به نقش ولایت پی ببرید به حوادث منطقه نگاه کنید؛ مصر، یمن، تونس و … اگر چون امام(ره ) یا مقام معظم رهبری را داشتند قطعا کارشان جلوتر بود، موفق‌ترین قیام قیام مصر بود که به جایی رسیده است ولی چون رهبری‌شان شایسته نبود باز مردم بیچاره مجبورند به صحنه بیایند؛ چراکه آمریکا رهای‌شان نمی‌کند، شورای نظامی هم که سرکار آمد چراغ سبز آمریکا بود و می‌خواهد به اهدافش برسد.

وی با بیان این‌که «دشمنان ملت خود اعتراف می‌کنند که مقام معظم رهبری مقتدرترین رهبر جهان است» خاطرنشان کرد: همه افراد، مقامات، احزاب و مسوولان سیاسی مشروعیت‌شان به ولایت است و همه باید بدانند که احترام مردم براساس ولایت است و اگر ببینند کسی ذره‌ای زاویه با ولایت پیدا کرده آن را کنار می‌گذارند.

وی گفت: عشق به امام حسین(ع) کیمیاست و یکی از ویژگی‌ یاران امام زمان این است که عاشق بی‌قررا حسین‌اند و شعارشان این است یا لثارات الحسین(ع).

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر