1

قیمت خودرو براساس نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شود

  • کد خبر : 58797
  • ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰

به گفته محسن صالحی‌نیا، براساس تصمیمات اتخاذ شده قیمت خودرو شامل مواد اولیه و هزینه‌های تولید آن براساس نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شود.

اگرچه کمیته منصوب رییس‌جمهوری هنوز نظر خود درباره نحوه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی را اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد نظر این کمیته قیمت‌گذاری براساس نرخ ارز مبادله‌ای است.

پیش از این اعلام شده بود که به دستور رییس‌جمهوری کمیته‌ای متشکل از معاون اول و معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس شورای رقابت ماموریت یافته است تا نحوه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی براساس نرخ ارز مبادله‌ای یا حاشیه بازار را بررسی و تعیین کند.

هفته گذشته نیز اولین جلسه این کمیته با حضور نمایندگان انجمن قطعه‌سازان و خودروسازان برگزار شد. اگرچه اخبار رسمی از نتایج این جلسه منتشر نشد اما برخی از اخبار غیر رسمی از موافقت این کمیته با آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو حکایت داشت.

در این شرایط معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که نرخ خودرو براساس ارز مبادله‌ای تعیین خواهد شد. به گفته محسن صالحی‌نیا، براساس تصمیمات اتخاذ شده قیمت خودرو شامل مواد اولیه و هزینه‌های تولید آن براساس نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شود.

وی خاطرنشان کرده که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در حال بررسی و آنالیز قیمت خودروها براساس نرخ ارز مبادله‌ای بوده و نتایج این بررسی‌ها به‌زودی اعلام می‌شود.

هنوز نحوه تعیین قیمتها براساس نرخ ارز مبادله‌ای مشخص نشده است اما اگر مواد اولیه نیز به نرخ ارز مبادله‌ای در اختیار خودروسازان قرار گیرد می‌توان امیدوار بود قیمت خودرو بیش از مقدار فعلی افزایش نیابد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=58797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر