2

کسانی که قطعأ در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند+تصاویر

  • کد خبر : 58963
  • ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰

رقابت انتخاباتی یازدهمین دور از انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ در آخرین روز هفته گذشته شکل جدی‌تری به خود گرفت. چرا که حضور چند نفر از نامزدهای احتمالی تقریبا قطعیت یافت.

رقابت انتخاباتی یازدهمین دور از انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ در آخرین روز هفته گذشته شکل جدی‌تری به خود گرفت. چرا که حضور چند نفر از نامزدهای احتمالی تقریبا قطعیت یافت.

بین چهره‌هایی که نامزدی آنان در رقابت یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توان به سعیدی‌کیا و مصطفی کواکبیان از چهره‌های اصلاح‌طلب اشاره کرد.

همچنین یک چهره دیگر و البته از جناح اصولگرا به خیل نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه شد و او کسی نیست جز حسن سبحانی،‌نماینده ادوار مجلس و استاد اقتصاد دانشگاه تهران.

– اصلاح‌طلبان کم تحرک اما پرتعداد
هر چند به نظر می‌رسید آغاز گر تحرکات انتخاباتی، اصولگرایان بودند اما اصلاح‌طلبان در عرصه معرفی و قطعیت نامزدها پیشرو هستند. در این بین روز جمعه نامزدی دو نفر از چهره‌های این جناح یعنی کواکبیان و سعیدی کیا مشخص و قطعی شد.

حجت‌الاسلام حسین قیومی از اعضای شورای مرکزی حزب مردم سالاری اعلام کرد که نامزدی دبیرکل این حزب یعنی کواکبیان قطعی شده است. بر اساس اظهارات این فعال اصلاح‌طلب اعضای حزب مردم سالاری برای کاندیداتوری کواکبیان به اجماع رسیده‌اند.

هر چند کواکبیان نتوانست رای سمنانی‌ها را برای ورود به مجلس نهم کسب کند اما ظاهرا عزمش برای ورود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری جزم است. با توجه به دیدگاه‌های متفاوت بین اصلاح‌طلبان به نظر می‌رسد کواکبیان از حمایت سایر اصلاح‌طلبان سهمی نخواهد داشت. این موضوع سبب شده است که از وی به عنوان نامزد انتخاباتی «منفردین» اصلاح‌طلب یاد کنند.

– کاندیداتوری وزیر مسکن دولت اصلاحات
همچنین محمد سعیدی‌کیا وزیر اصفهانی دولت اصلاحات دولت و احمدی‌نژاد دیروز رسما کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد. سعیدی‌کیا در این رابطه به فارس گفت: با توکل به خدا در انتخابات آتی ریاست جمهوری حضور پیدا می‌کنم.

وزیر مسکن سیدمحمد خاتمی همچنین گفته است که موضوع حضورش در انتخابات را با بسیاری از علما و بزرگان مطرح و از آنها درخواست رهنمود کرده‌است. وی با بیان اینکه گمان می‌کنم می‌شود کشور را بهتر اداره کرد، گفته که این مهم هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ توجه به مردم و هم از نظر به کارگیری نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی قابل دسترسی است، چرا که هرکاری که در کشور باید انجام شود، باید به‌ دست نیروهای انسانی صورت گیرد و مهم‌ترین پتانسیلی که در کشور وجود دارد، نیروی انسانی است.

– اعلام کاندیداتوری یک استاد دانشگاه
به گزارش تهران امروز، خبر مهم دیگری که دیروز رسما در فضای انتخاباتی کشور مطرح شد، اعلام کاندیداتوری یک چهره جدید بود که اصولگرا محسوب می‌شود. حسن سبحانی از نمایندگان ادوار مجلس و استاد اقتصاد دانشگاه تهران دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های مختلف خبر داد که تصمیم دارد برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم کاندیدا شود.

نماینده مردم دامغان در مجالس پنجم، ششم و هفتم شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه خود را برای حضور در انتخابات آماده کرده‌ام، به ایلنا گفت: در صورت حمایت و پشتیبانی ملت، دولت قانون را تشکیل خواهم داد. بر اساس گفته‌های سبحانی، حضورش در انتخابات مستقل بوده و تاکنون با هیچ یک از گروه‌ها و احزاب سیاسی رایزنی نکرده است. با توجه به سابقه حضور سبحانی در فراکسیون تحولخواهان مجلس می‌توان او را نزدیک به این طیف اصولگرا شناخت.

– رضایی به‌دنبال صیانت از آرا!
محسن رضایی نیز آخر هفته پر خبری را پشت سر گذاشت. این نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی که خودش راهی ورامین شده بود تا برای مردم این شهر سخن بگوید، مشاورش را به یاسوج فرستاد تا در جمع هوادارانش حضور پیدا کند. به‌رغم تشدید فعالیت‌های انتخاباتی رضایی، وی ورودش به انتخابات را منوط به درخواست مردم کرد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه حضورش در ورامین در مورد شرکت یا عدم شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری به خبرنگاران گفت: رایزنی‌های من با نخبگان و خواص انجام شده و در حال رایزنی با توده مردم هستم.

وی همچنین افزود: اگر مردم بخواهند می‌آیم. رضایی در بخش دیگری از سخنانش صراحتا اعلام کرد به ائتلاف اصولگرایان نمی‌پیوندد. همزمان با این سخنان،‌لطیف نوروزی با عنوان مشاور رضایی در جمع حامیان یاسوجی وی سخنرانی کرد و از قطعیت حضور وی در عرصه رقابت‌های انتخاباتی آینده سخن گفت. نوروزی با بیان اینکه رضایی در بخش‌های مختلف به‌ویژه در بحث «صیانت از آرا» برنامه دارد به حامیان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اطمینان داد که او برنده انتخابات آینده ریاست جمهوری خواهد بود. با توجه به اینکه «بحث صیانت از آرا» در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته باعث شکل گیری مجادله سختی بین نامزد اصلاح‌طلب و مجریان و ناظران انتخاباتی شد،‌ پیش‌بینی می‌شود ‌اظهارات مشاور رضایی درباره برنامه‌های او برای «صیانت از آرا» با واکنش گروه‌های سیاسی و شاید تکذیب خود رضایی مواجه شود.

– انصراف موتلفه از معرفی کاندیدای اختصاصی
همچنین یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اعلام کرد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدای اختصاصی ندارد. حمید رضا ترقی به خبرنگاران گفت: این حزب برنامه‌ای برای معرفی کاندیدای مستقل ندارد و همراه با جبهه پیروان خط امام و رهبری و سایر اصولگرایان برای معرفی کاندیدا به جمع‌بندی می‌رسد. مواضع خود را در این خصوص پس از جمع بندی‌ها اعلام می‌کنیم.پیش از این اسدالله بادامچیان گفته بود: موتلفه، یک موتلفه‌ای برجسته را برای انتخابات معرفی خواهد کرد.

– جبهه پیروان و کاندیداتوری باهنر

جبهه پیروان که چندی پیش از دیدارهای انتخاباتی خود با جامعتین خبر داده بود و عنوان کرده بودند که برای انتخابات زیر سایه جامعتین کاندیدای خود را معرفی می کنند ، در روزهای گذشته از کاندیداتوری باهنر خبر دادند!

کوهکن رئیس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری در همایشی با حضور جمعی از هواداران کاندیداتوری محمدرضا باهنر، با بیان اینکه باهنر کاندیدای مطرح جبهه پیروان خط امام و رهبری است، گفت: اگر دو نفر کاندیدای ریاست جمهوری باشند، یکی از آن‌ها حتما باهنر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=58963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر