3

نشست فوق‌العاده سران غرب آفریقا درباره مالی آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 58991
  • ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸

نشست فوق العاده سران کشورهای عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکواز) برای بررسی استقرار ۳۳۰۰ نیرو در مالی آغاز به کار کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای غرب آفریقا امروز شنبه در ابیجان پایتخت ساحل عاج نشست خود درباره استقرار نیروهای این کشورها در مالی برای مقابله با گروه‌های مسلح در شمال این کشور را آغاز کردند.

این نشست فوق العاده ساعت یازده به وقت گرینویچ با حضور رهبران غرب آفریقا از جمله الحسن واتارا، رئیس جمهور ساحل عاج و رئیس دوره ای کنونی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا و دیونکوندا تراوری، رئیس جمهور موقت مالی آغاز شد.

ادریس دیبی رئیس جمهور چاد نیز که کشورش عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا نیست اما وعده اعزام نیرو به مالی را داده است در این نشست حضور دارد.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز که کشورش از ۱۰ روز پیش وارد مداخله نظامی در مالی شده از دیگر شرکت کنندگان در نشست سران غرب آفریقا است.

بنین، بورکینافاسو، ساحل‌عاج، کیپ ورد، گامبیا، غنا، گینه، گینه بیسائو، لیبریا، مالی، موریتانی، نیجر، نیجریه، سنگال، سیرالئون و توگو، کشورهای عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا هستند.

از سوی دیگر پنجشنبه شب نزدیک به یکصد نظامی از توگو و نیجریه که نیروهای پیشاهنگ آفریقایی را تشکیل می دهند وارد مالی شدند، قرار است ۳۰ نظامی از بنین نیز به آنها ملحق شود.

کشورهای غرب آفریقا دیروز جمعه در ابیجان تاکید کردند که می خواهند هر چه سریع تر نیروهای نظامی خود را در خاک مالی مستقر کنند.

قرار است در نشست فوق العاده امروز سران جامعه اقتصادی غرب آفریقا برنامه زمانی برای استقرار نیروهای آفریقایی در مالی تعیین شود.

پیش بینی می شود که نزدیک به ۲ هزار نظامی آفریقایی تا ۲۶ ژانویه وارد باماکو شوند و نزدیک به هزار و ۳۰۰ تن دیگر در هفته های بعد اعزام شوند.

هشت کشور عضو اکواز شامل نیجریه، توگو، بنین، سنگال، نیجر، گینه، غنا و بورکینافاسو و همچنین چاد در نیروی بین‌المللی مستقر در مالی برای مشارکت در مقابله با گروه‌های تندرو مشارکت دارند و فرماندهی این نیروها را ژنرال شیهو عبدالقادر از نیجریه برعهده دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=58991

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]