2

علت کنارهگیری مهدی رحمتی ؟

  • کد خبر : 59358
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷

روز گذشته خبری روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت که به یکباره فوتبال ایران را دچار شوک کرد.

 مهدی رحتمی از تیم ملی فوتبال ایران کناره گیری کرد تا وضعیت نابه سامان تیم ملی در فاصله ۴ ماه مانده به رقابت های حساس ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی بغرنج تر شود.

اینکه چرا رحمتی در برهه کنونی از تیم ملی خداحافظی کرده سوالی نیست که بتوان به سادگی به آن پاسخ داد. برخی معتقدند که شاید رحمتی برای دوری از تیم ملی با کروش به توافق رسیده تا به نوعی مدتی از کوران مسابقات پی در پی دور باشد و عده‌ای هم دعوت احتمالی از دانیال داوری را دلیلی بر این خداحافظی می‌دانند البته شایعاتی هم پیرامون اختلاف او با نکونام مطرح است. شاید هم رحمتی می‌خواهد در این بازه زمانی فرصت را در اختیار جوان‌ها قرار دهد. البته مشخص است که خداحافظی رحمتی از تیم ملی ظاهرا همیشگی نیست و او وعده بازگشت داده است.

در این بین رحمتی روز گذشته و بعد از پایان تمرینات استقلال دلیل جدایی‌اش از تیم ملی را اینگونه بیان می‌کند: در این باره و قبل از اعلام این خبر با کسی حرف نزدم ، نه با آقای کروش ، نه با مسئولان و مربیان استقلال و نه حتی با امیر قلعه نویی. من حتی با خانواده‌ام هم در این باره مشورتی نکرده بودم. خودم وقتی سبک و سنگین کردم ، به این نتیجه رسیدم که چنین تصمیمی بگیرم. دلایلش هم که گفتم ریشه در اتفاقات چند ماه اخیر دارد که برایم رخ داده بود.

دانیال داوری کیست؟

دانیال داوری دروازه‌بان ایرانی آینتراخت برانشویگ همان فردی است که عادل فردوسی پور هر هفته در بخش لژیونرهای برنامه نود نام او را مطرح کرده و بازی‌های وی را به نمایش می‌گذارد.

چند روز پیش نیز خبر دعوت دانیال داوری منتشر شد و برخی اعتقاد دارند دعوت این دروازه‌بان به اردوی تیم ملی ایران که هیچ یک از مسئولان فدراسیون هم آن را تکذیب نکرد، آرامش رحمتی را برهم زده و به همین خاطر با اعلام خبر کناره‌گیری‌‍‌اش به نوعی پیش‌دستی کرده است.

داوری که در دسته دوم بوندس‌لیگا دروازه‌بانی می‌کند برای مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا همراه تیم ملی خواهد بود. یکی از نزدیکان داوری هم خبر دعوتش به تیم ملی را تایید کرده و گفته بود: او از حضور در تیم ملی ایران خیلی خوشحال است.

داوری همچنین قبل از این در مصاحبه اختصاصی با روزنامه تماشا گفته بود: یک تماس تلفنی کافی است که برای تیم ملی بازی کنم. به نظر می‌رسد مذاکرات او و کی روش به نتیجه رسیده و داوری در اردوی تیم ملی حاضر خواهد شد. دروازه‌بان ایرانی – آلمانی اینتراخت برانوشیگ ۲۴ ساله است و بهترین آمار را در بوندس لیگا ۲ دارد.

کربکندی: کار رحمتی کاملا غیرحرفه‌ای بود

در این باره اما رسول کربکندی، دروازه‌بان سال‌های گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار «فردا» اظهار داشت: اینکه مهدی رحمتی بخواهد به خاطر آمدن یک دروازه‌بان جدید از تیم ملی فوتبال کناره‌گیری کند تفکری کاملا غیر‌حرفه‌ای بوده و یک بازیکن حق ندارد با این دلایل از کمک به تیم ملی فوتبال کشورش سرباز زند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: رحمتی باید بداند بازیکنی که به این سطح از فوتبال رسیده دیگر در اختیار خودش نیست و فوتبال این مملکت و تیم ملی بوده که مهدی رحمتی را به اینجا رسانده است. به نظر من کار رحمتی غیرحرفه‌ای بوده است.

این کارشناس فوتبال کشورمان همچنین گفت: وقتی مربیان تیم ملی در یک بازی دوستانه هم دروازه‌بان اصلی را درون دروازه قرار می‌دهند و به فکر تقویت دروازه‌بان دوم برای تیم ملی نمی‌افتند، حالا باید جوابگو باشند. اصلا فکر کنیم رحمتی کناره‌گیری نکرده و آسیب دیده است. آنوقت چه کسی را برای جایگزینی رحمتی باید می آوردیم؟

کربکندی تصریح کرد: فوتبال ایران حالا باید تاوان این تفکر را بدهد. نبودن رحمتی هم در این شرایط سخت می‌تواند مشکلات بیشتری را برای تیم ملی فوتبال ایران ایجاد کند.

دروازه‌بان سال‌های گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان آمدن دانیال داوری را به سود فوتبال ایران دانست و گفت: دو گزینه قبلی که کی روش به تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرده عملکرد خوبی داشته‌اند. اگر این گلر نیز مانند دژاگه و قوچان نژاد بازیکن قابلی باشد می‌تواند به تیم ملی فوتبال ایران کمک شایانی کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=59358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر