2

نباید اجازه ورود سلاح به مدارس امریکا داده شود

  • کد خبر : 60034
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۳

فرهنگ سلاح در جامعه امریکا وارد مرحله دیوانه واری شده است و شمار زیادی از مردم امریکا به سلاح دسترسی دارند؛ برخی از این افراد حتی از نظر روانی بیمار هستند و برخی از آنها سوابق جنایی دارند.

کارشناس سیاسی به پرس تی وی گفت با توجه به تیراندازی‌های اخیر در جامعه امریکا، این کشور نیازمند بررسی مجدد قوانین و کاهش سلاح در جامعه می‌باشد و نباید اجازه ورود سلاح به مدارس داده شود.

وین مدسن خبرنگار امریکایی در واشنگتن دی‌سی در گفتگو با بخش امریکای وب سایت پرس تی وی گفت بسیاری از قانون گذاران در امریکا مجوز ورود سلاح به مدارس را داده‌اند اما ما نیازمند بررسی مجدد و کاهش سلاح در جامعه هستیم.

به گزارش وب سایت پریزن پلنت، لایحه جدید در مجلس سنای ایالت میسوری حاکی از آن است که خانواده ها در صورتی که سلاح شخصی دارند، باید مدارس کودکان خود را در جریان بگذارند.

براساس این لایحه، در صورتی که خانواده ها به مدارس کودکان خود اطلاع ندهند، این به منزله ارتکاب به جرم جنایی تلقی خواهد شد.

ماریا چاپل نادال سناتور ایالتی میسوری می‌گوید این طرح که وی معرفی کرده است، به پایان دادن به خشونت در مدارس کمک می کند. این طرح خانواده ها را تشویق می‌کند تا مطمئن شوند که سلاح های خود را در جای امن در خانه خود نگه داری می‌کنند.

بحث درباره کنترل اسلحه در امریکا پس از قتل عام در مدرسه ای ابتدایی در نیوتاون بالا گرفت.

یک جوان مسلح ، در تاریخ چهاردهم دسامبر ۲۰۱۲ با حمله به مدرسه ابتدایی سندی هوک در شهر نیوتان ایالت کانکتیکات ۲۶ تن از جمله ۲۰ کودک و ۶ بزرگسال را به ضرب گلوله از پا درآورد و در نهایت به زندگی خود نیز پایان داد.

این جوان مهاجم امریکایی پیش از حمله به مدرسه، مادر خود را در مکان دیگری به قتل رسانده بود.

گزارش‌هایی در دست است مبنی بر این‌که آدام لانزا ۲۰ ساله از اختلالات شخصیتی رنج می برده و از داروهای ضد افسردگی نیز استفاده می‌کرده است. وی همچنین به بازی‌های رایانه ای تیراندازی و اکشن علاقه مندبود.

هر ساله، بیش از سی هزار نفر از مردم امریکا هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته می‌شوند.

به گزارش لابراتوار جنایی دانشگاه شیکاگو و مراکز کنترل بیماری‌ها، به طور متوسط روزانه ۸۷ مورد قتل و ۱۸۳ مورد جراحت مرتبط با خشونت اسلحه در امریکا گزارش می‌شود.

سال ۲۰۱۲ میلادی در امریکا، بالاترین رقم فروش اسلحه را در این کشور به خود اختصاص داد.

سالانه، حدود ۴.۵ میلیون قبضه سلاح گرم، به ارزش دو تا سه میلیارد دلار در امریکا فروخته می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر