2

جریمه ای که دامن مک دونالد را گرفت!

  • کد خبر : 60220
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۰

مکدونالد به دلیل فروش ساندویچ غیرحلال به مسلمانان، ۷۰۰ هزار دلار جریمه پرداخت می کند.

پیکی از شعبه های رستوران های زنجیره ای فست فود “مکدونالد” در شهر دیربورن آمریکا در تبلیغات خود گفته بود که وعده های غذایی حلال ارائه می کند اما یک شهروندان مسلمان با ارائه شکایتی، مدعی شد این موضوع صحت ندارد.

“احمد احمد” اهالی شهر دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۱ شکایتی را علیه مکدونالدز ارائه کرده بود. احمد در شکایت نامه اش خواستار دریافت غرامت برای جبران آسیب های روانی، معنوی و سختی هایی شد که پس از آگاهی از خوردن غذای غیرحلال به او وارد شده بود.

این شهروند مسلمان آمریکا گفته بود: از یکی از فروشگاه های مکدونالد ساندویچ مرغ خریداری کرده بود ولی او به سرعت متوجه شد که گوشت این ساندویچ حلال نیست.

وکیل احمد نیز گفته است: در آمریکا تنها دو شعبه عرضه محصولات حلال وجود دارد که هر دو در شهر دیربورن قرار دارند. در این شهر بزرگترین اقلیت های مسلمان در آمریکا زندگی می کنند.

این وکیل ادامه داد: این شعبه مکدونالد وقتی که گوشت های حلال به پایان می رسید از گوشت های غیرحلال برای تهیه محصولات خود استفاده می کرد.

احمد و وکیلش توانسته بودند این اطلاعات را از طریق منابعی به دست بیاروند.

مبلغ جریمه باید برای تمامی مشتریان مسلمانی که از ابتدای افتتاح این شعبه رستوران تاکنون به آن مراجعه کرده اند، پرداخت می شود ولی از آن جایی که شناخت مشتریان و دسترسی به آنها سخت است قرار شد این پول به نهادهای خیریه و غیرانتفاعی شامل موزه ملی مردم عرب آمریکا در شهر دیریون، مرکز پزشکی الهدی در دیترویت  (ارائه کننده خدمات مجانی به فقرا و افراد فاقد بیمه پزشکی)، وکلای دادگستری و احمد احمد پرداخت می شود.

مکدونالد در این باره با رد پذیرش هر گونه مسؤولیتی، همزمان خارج از دادگاه با وکلای احمد درباره پرداخت جریمه به توافق رسید.

مکدونالد گفته است:  حل این اختلاف به سود منافع ماست.

عصر ایران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر