2

انتخابات آزاد حق ماست. ما نباید بگذاریم انتخابات بدون دردسر برگزار شود

  • کد خبر : 60270
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰:۰۷

ارگان عناصر ضد انقلاب مقیم فرانسه معتقد است ادعای «انتخابات آزاد» در واقع شعار اپوزیسیون برای عبور از جمهوری اسلامی است اما این شعار عملی نخواهد شد.

روز آنلاین از قول رامین پرهام (پسر باقر پرهام از عناصر چپ گرا) نوشت: شعار انتخابات آزاد توسط نیروهای مخالف جمهوری اسلامی مطرح می شود هرچند تصور من این نیست که چنین شعاری بتواند باعث تغییر رفتار حاکمیت شود.
پرهام افزود: اگر این شعار باعث تغییر رفتار نظام جمهوری اسلامی شود بسیار هم عالی است و همه مخالفان از جمله من از آن استقبال می کنیم اما این مسئله رخ نخواهد داد.
وی درباره نقش اصلاح طلبان در مطرح شدن این شعار و امکان گرد آمدن آنها با دیگر نیروهای مخالف می گوید: «پس از تجربه سنگین انتخابات ۸۸ در میانه بدنه کادرهای اصلاح طلب ریزش شدیدی رخ داده است. کسانی که خاتمی را خاتمی کردند، ریزش کرده اند، از اصلاح طلبان بریده اند و برخی از کشور خارج شده اند. یکی از مؤلفه های اثبات این امر و شکست اصلاحات، برآمدن احمدی نژاد در سال ۸۴ است. اگر اصلاحات پیروز شده بود و ریزشی در کار نبود، هرگز احمدی نژاد به پیروزی نمی رسید.
بیژن حکمت از اعضای گروهک موسوم به اتحاد جمهوری خواهان نیز گفته است: «شعار انتخابات آزاد از سوی نیروهای اپوزیسیون و به ویژه از طرف جمهوری خواهان ملی در سال های گذشته پیش کشیده شده و تلاش شده است که اتحادی در این زمینه میان نیروهای اپوزیسیون به وجود آورد؛ انتخابات آزاد در واقع به معنای گذر از جمهوری اسلامی است.
اما این که آیا این مسئله می تواند تأثیری در رفتار حاکمیت بگذارد یا خیر؛ من بعید می دانم. به نظرم اپوزیسیون خارج از کشور این قدرت و تأثیرگذاری را ندارد که بر رفتارهای حکومت تأثیر داشته باشد یا آن را تغییر دهد. انتخابات آزاد وقتی می تواند به حکومت تحمیل شود که جنبشی در داخل ایجاد شود یعنی تنها هم صدایی میان نیروهای اپوزیسیون و شرایط بین المللی برای تحقق این امر کافی نیست، بلکه نیاز به جنبشی در داخل کشور داریم.»
وی می افزاید: نیروهای اپوزیسیون باید بر شعار انتخابات آزاد تأکید کنند اما در درون کشور، وضع کمی تفاوت دارد. در داخل کشور بحث بر سر این است که با وجود حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد، وجود زندانی های سیاسی و… آیا می توان از این مسائل صرف نظر کرد و وارد انتخابات شد؟ به نظر نمی رسد که این مسئله شدنی باشد.
در همین حال سایت جرس ضمن مطلبی خواستار حضور در انتخابات با وجود متهم شدن به ناجوانمردی در قبال موسوی و کروبی شد و نوشت: انتخابات آزاد حق ماست. ما نباید بگذاریم انتخابات بدون دردسر برگزار شود(!)

کیهان

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر