4

برای رسیدن به استاندارد همه بنزین مصرفی، نیاز به زمان داریم

  • کد خبر : 60340
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹

تمدن گفت: مقرر شده بیشترین میزان تولیدی بنزین یورو ۴ که در شازند کرمان و اراک انجام می‌شود، در تهران توزیع شود.

استاندار تهران با بیان اینکه روزانه ۱۸ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۴ تولید می‌شود، گفت: برای کاهش آلودگی هوای تهران مقرر شده بیشترین میزان بنزین استاندارد در تهران توزیع شود.

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره افزایش میزان تولید بنزین با استاندارد یورو ۴، گفت: در حال حاضر ۶۵ میلیون لیتر بنزین مصرف روزانه کشور است که از این میزان ۱۸ میلیون لیتر آن با استاندارد یورو ۴ تولید می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه کلانشهر تهران با معضل آلودگی هوا به ویژه در سه ماه آخر سال مواجه است، مقرر شده بیشترین میزان تولیدی بنزین یورو ۴ که در شازند کرمان و اراک انجام می‌شود، در تهران توزیع شود.

استاندار تهران با بیان اینکه تولید و افزایش میزان بنزین یورو ۴ جزو اهداف استراتژیک وزارت نفت است، اظهار کرد: در حال حاضر پالایشگاه تهران نیز تولید بنزین یورو ۴ را آغاز کرده و از پالایشگاه‌های شازند کرمان و اراک هم کمک می‌گیریم، اما برای رسیدن به استاندارد همه بنزین مصرفی، نیاز به زمان داریم.

تمدن با تاکید بر اینکه با توجه به افزایش آلودگی هوا در کلانشهر تهران و هفت کلانشهر دیگر کشور، باید ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ افزایش و تسریع شود، خاطرنشان کرد: با ارتقای استاندارد سوخت و استانداردسازی خودروها، قطعا شاهد کاهش آلودگی هوای تهران نیز خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60340

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]