3

با هدف تامین امنیت و بررسی و رفع مسائل پیش آمده مرز خسروی از امروز تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود.

  • کد خبر : 6037
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷

فرماندار قصرشیرین گفت: با هدف تامین امنیت و بررسی و رفع مسائل پیش آمده مرز خسروی از امروز تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود. حسین پروین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا زمان بازگشایی مرز، کاروانهای زیارتی برای رفتن به عتبات می توانند از مرز مهران استفاده کنند. وی یادآور شد: کشاورزان خانقینی […]

فرماندار قصرشیرین گفت: با هدف تامین امنیت و بررسی و رفع مسائل پیش آمده مرز خسروی از امروز تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود.

حسین پروین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا زمان بازگشایی مرز، کاروانهای زیارتی برای رفتن به عتبات می توانند از مرز مهران استفاده کنند.

وی یادآور شد: کشاورزان خانقینی به تصور کاهش میزان آب دریافتی خود از روخانه الوند به دلیل برداشت بیش از حد ایرانیان، به مسئولان خود فرصت داده بودند تا این مسئله پیگیری شود.

پروین ادامه داد: بدنبال این موضوع آنها یک هفته فرصت قائل شده بودند و اعلام کرده بودند که در صورت حل نشدن موضوع از حضور و عبور زائران ایرانی جلوگیری خواهند کرد.

فرماندار قصرشیرین گفت: این فرصت امروز ۲۷ تیرماه به پایان رسید و مسئولان ایرانی با هدف جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی، امروز مرز را بستند تا در فرصتی که مرز بصورت موقت بسته است با مسئولان عراقی رایزنی کرده و مسئله را حل کنند.

پروین تصریح کرد: البته کامیونها و تریلرهای حامل کالاهای صادراتی برای عبور از مرز مشکلی ندارند و فقط کاروانهای زیارتی نمی توانند از این مرز عبور کنند.

وی تاکید کرد: رایزنیها از همان روز اعتراض کشاورزان خانقینی یعنی ۱۹ تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و امیدواریم این مسئله بزودی حل شود.

هفته گذشته تجمع کشاورزان عراقی در جاده های منتهی به شهر کربلا باعث توقف عبور کاروانهای ایرانی از مرز خسروی شد به گونه ای که دهها اتوبوس و صدها مسافر پشت مرزها معطل شدند.

مذاکره با مقامات عراقی از همان روز آغاز شد و آن روز این مشکل، مسئله ای خوانده شد که بزودی حل خواهد شد.

از آن روز تاکنون نیز کاروانها اجازه عبور از این مرز را نیافته اند.

کشاورزان عراقی معتقدند که بدلیل برداشت بی رویه آب الوند توسط کشاورزان ایرانی، کشاورزی آنها آسیب دیده است.

روزانه حدود دو هزار نفر از مرز خسروی به عراق می روند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر