2

مردم خاورمیانه: اوباما از بوش هم روسیاه تر است

  • کد خبر : 6068
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۷:۲۳

معاون وزیر دفاع آمریکا اصلی ترین دلیل اعلام راهبرد جدید سایبری این کشور را سرقت هزاران سند سری پنتاگون توسط هکرهای ناشناس اعلام کرد. ویلیام لین که در دانشگاه دفاع ملی آمریکا سخن می گفت اعلام کرد: یکی از دستگاه های اطلاعاتی خارجی حدود بیست و چهار هزار پوشه اینترنتی مربوط به فناوری هایی از […]

معاون وزیر دفاع آمریکا اصلی ترین دلیل اعلام راهبرد جدید سایبری این کشور را سرقت هزاران سند سری پنتاگون توسط هکرهای ناشناس اعلام کرد.
ویلیام لین که در دانشگاه دفاع ملی آمریکا سخن می گفت اعلام کرد: یکی از دستگاه های اطلاعاتی خارجی حدود بیست و چهار هزار پوشه اینترنتی مربوط به فناوری هایی از قبیل اطلاعات مربوط به تانک ها، هواپیماها و زیردریایی های آمریکا را به سرقت برده است.
وی اضافه کرد: از سال ها قبل، هکرها در تلاش بوده اند شبکه رایانه های دولتی آمریکا را مختل کنند. حمله اخیر سایبری به پایگاه اینترنتی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا و پایگاه اینترنتی سنای آمریکا و پایگاه شرکت نظامی لاکهید مارتین و شرکت بوز، آلن همیلتون از جمله این اقدامات است.
منتقدان راهبرد جدید پنتاگون برای مقابله با حملات سایبری می گویند این راهبرد آنقدر قدرت ندارد که بتواند مانع از حملات سایبری آتی شود و در عین حال مقرراتی در آن گنجانده شده است که می تواند فعالیت سایبری کشور را عملا فلج کند.
در این راهبرد تاکید شده است که پنتاگون، فضای سایبری را یک منطقه جنگی می داند.
برخی تحلیلگران عقیده دارند آمریکا سعی کرد موجی از حملات سایبری علیه ایران را با طراحی ویروس استاکس نت و همچنین ارسال سرویس های اینترنتی خاص با هدف حمایت از فتنه گران راه اندازی کند اما اکنون این حملات به خود آمریکا بازگشته و زیرساخت های حیاتی این کشور که عموما آنلاین هستند در معرض تهاجم جدی قرار گرفته اند.
دولت آمریکا هم اخیرا یک راهبرد سایبری منتشر کرده بود که از ارتش خواسته شده بود خود را برای پاسخ به حملات سایبری آماده کند.
مردم خاورمیانه: اوباما از بوش هم روسیاه تر است
نظرسنجی ها در کشورهای اسلامی منطقه نشان می دهد مردم از اوباما بیش از جرج بوش متنفر هستند.
گزارشگر شبکه الجزیره در واشنگتن در این زمینه می گوید: «سرآغاز پایان نفوذ آمریکا در منطقه فرا رسیده است. نظرسنجی در مغرب، مصر، لبنان، اردن، عربستان و امارات نشان می دهد، ناکامی آمریکا در روند صلح خاورمیانه اصلی ترین علت سرخوردگی شهروندان عرب از دولت باراک اوباما است».
جیمز زاگبی رئیس بنیاد عربی آمریکا در این باره به الجزیره گفت: «پیش از مواضع ضعیف کاخ سفید در برابر انقلاب های عربی که گاهی مخالف حق عرب ها برای آزادی و منزلت انسانی بود، دولت اوباما مواضع منفی دیگری هم درباره شهرک سازی و صلح در خاورمیانه اتخاذ کرده بود. همه این مسائل باعث از بین رفتن امیدواری های شهروندان عرب به باراک اوباما شد که زمانی عرب ها تصور می کردند به آنها بسیار نزدیک است».
این در حالی است که اوباما امیدوار بود بتواند خرابکاری های ناشی از سیاست های بوش در منطقه را جبران کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر