6

“واشنگتن با قلدری و سلطه گری بر مردم حکومت می‌کند”

  • کد خبر : 614
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۹

“واشنگتن با قلدری بر مردم حکومت می‌کند”   الکس جونز، مجری و فیلم‎ساز امریکایی الکس جونز، مجری برنامه رادیویی می‌گوید، دولت امریکا با “قلدری و سلطه‌گری”، حقوق ذکر شده شهروندان در متمم نخست قانون اساسی این کشور را نقض می‌کند. این خبرنگار پژوهش‌گر امریکایی در مصاحبه با بخش امریکا شبکه پرس تی‌وی تصریح کرد، در […]

“واشنگتن با قلدری بر مردم حکومت می‌کند”

 

الکس جونز، مجری و فیلم‎ساز امریکایی
الکس جونز، مجری برنامه رادیویی می‌گوید، دولت امریکا با “قلدری و سلطه‌گری”، حقوق ذکر شده شهروندان در متمم نخست قانون اساسی این کشور را نقض می‌کند.

این خبرنگار پژوهش‌گر امریکایی در مصاحبه با بخش امریکا شبکه پرس تی‌وی تصریح کرد، در متمم نخست قانون اساسی امریکا از “حق [آزادی] مذهبی، حق [آزادی] مطبوعات، حق [آزادی] برگزاری تظاهرات، حق [آزادی] برپایی اجتماعات و حق دادخواهی از حکومت” سخن گفته شده است.

جونز، فیلم‌ساز و مالک تارنماهای Infowars.com و PrisonPlanet.com خاطر نشان کرد، نقض متمم نخست قانون اساسی امریکا از زمان دولت کلینتون “آغاز شد”، در دولت جرج بوش “گسترش یافت” و اکنون در دولت اوباما این متمم “بی‌اعتبار” شده است.

وی با ذکر مثالی افزود، یکی از فیلم‌برداران او در پیستبورگ “در حالی که تنها سعی می‌کرد از حمله پلیس به شرکت‌کنندگان در یک تجمع مسالمت‌آمیز فیلم‌برداری کند” دستگیر شد.

پیش از این نیز مقامات امریکایی به بهانه‎هایی همچون حفظ امنیت ملی به اقدامات ضد شهروندی مثل اسکن کامل بدن به دستگاها‎های اشعه ایکس قوی در فرودگاه‎ها دست زده‎اند.

در همین رابطه هفته گذشته امریکایی­ها در مخالفت با رفتارهای اهانت‌آمیز ماموران کنترل فرودگاه‌های امریکا در ایالت تگزاس، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش بخش امریکای وب سایت شبکه پرس تی‎وی، معترضان به بی‌اعتنایی سنای امریکا به تصویب لایحه‌ای که کنترل شنیع جاری در اداره امنیت حمل و نقل (تی.اس.ای) را ممنوع کند، با هجوم به پارلمان ایالتی تگزاس فریاد “ترسو، ترسو” و “خیانتکار، خیانتکار” سر دادند.

یکی دیگر از موارد نقض حقوق شهروندی قانون پاتریوت است که در دولت جورج بوش رئیس جمهور سابق امریکا به تصویب رسید و دارای سه بند است؛ این قانون امکان اقدامات جاسوسی واشنگتن بر علیه شهروندان امریکایی را در اجرای آن چه که امریکا آن را مبارزه با تروریسم می‌خواند، قوت می‌بخشد.

این درحالی است که با وجود اعتراضات بیشمار درباره این قانون کنگره امریکا آن را تا سال ۲۰۱۵ تمدید کرده است.

این قانون در حالی به تصویب مجدد کنگره امریکا رسیده است که رابرت مولر رئیس پلیس اف‌بی‌آی چهارشنبه (چهارم خرداد، ۲۵ مه) در نامه‌ای به اعضای کنگره درباره فوریت و لزوم تصویب بدون وقفه این قانون هشدار داد و آن را ابزار قانونی برای آنچه که عملیات‌ امریکا در مبارزه با تروریسم نامیده شده، توصیف کرد.

با این وجود، شماری از نمایندگان احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره امریکا با تصویب دوباره این قانون مخالفت کردند.

مارک اودال و ران وایدن از اعضای کمیته اطلاعات و جاسوسی سنای امریکا و برخی دیگر از نمایندگان کنگره، اعطای مجوز و اختیار بیشتر برای ورود به حریم شخصی امریکایی‌ها را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

قانون پاتریوت اجازه تجسس، بازرسی منازل و استراق سمع مکالمات تلفنی را به ماموران امنیتی می‌دهد و آن‌ها حق دارند از این اختیارات، نه‌تنها درباره مظنونان اقدامات تروریستی، بلکه درباره تجسس از اتباع خارجی‌ مقیم امریکا، حتی افرادی‌که با گروه‌های تروریستی ارتباطی ندارند، بهره ببرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=614

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر