1

اروپا با حد بالایی از تهدید مواجه است

  • کد خبر : 61575
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۷:۰۰

چراغ چشمک زن خطر همچنان بر فراز نقشه اروپا در سال جدید میلادی دیده می شود. اروپا با حد بالایی از تهدید مواجه است.

ماهنامه فرانسوی لوموند دیپلماتیک با درج این تحلیل نوشت: در اتحادیه اروپا بورس های اوراق بهادار همچنان رو به بالا می روند اما سال ۲۰۱۳ از نقطه نظر اجتماعی، بدترین سال از ابتدای بحران ۲۰۰۸ به حساب می آید. ریاضت کشی اقتصادی به مثابه یک اعتقاد راسخ و ضربات پی درپی بر دولت رفاه همچنان ادامه خواهند یافت. این امر، خواسته دولت آلمان است. برای نخستین بار در تاریخ، برلین بر قاره اروپا سلطه یافته و با دستی آهنین آن را هدایت می کند. «مرد بیمار» اتحادیه اروپا، اسپانیا، شاهد افزایش تنش های سیاسی خواهد بود. ایتالیا نیز وضع مشابهی دارد.
لوموند دیپلماتیک با بیان اینکه «موج شدید اعتراضات اجتماعی در برخی کشورهای اروپایی همچون سیل بنزین روان شد و در انتظار یک کبریت برای اشتعال است» افزود: انفجارهای دیگری نیز ممکن است در سایر کشورهای اروپای جنوبی (یونان، پرتغال، ایتالیا) اتفاق بیافتد، کشورهایی که فروپاشی اجتماعی آنها را به ستوه آورده است. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ از تونل تاریک نابسامانی خود خارج نخواهد شد. و حتی همه چیز ممکن است بدتر شود اگر بازارهای مالی- با تشویق نولیبرال ها- به فرانسه حمله برند.
این نشریه فرانسوی خاطرنشان کرد: آمریکا در خاورمیانه و در برابر محور ایران، سوریه و حزب الله، محوری شامل برخی کشورهای منطقه به راه انداخته تا ارتباطات محور ایران با یکدیگر را قطع کند و ایران را از متحدان منطقه ای محروم کند. این کار ترجیحاً باید تا قبل از انتخابات ایران انجام شود که در آن طرفداران سازش مقابل خط مشی «عدم سازش در برابر آمریکا» قرار می گیرند.
لوموند درباره آمریکا نوشت: احتمال حمله آمریکا به تأسیسات اتمی ایران ضعیف است. اوباما می داند که اکثریت افکار عمومی آمریکا دیگر نمی خواهند درگیر جنگ جدیدی شوند. عراق که نیروهای پنتاگون روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱ آن را ترک کردند، هنوز فاصله زیادی با تجربه صلح دارد. جبهه افغانستان هنوز و دستکم تا سال ۲۰۱۴ گشوده است. جنگ سوریه هر روز شدیدتر می شود. و جبهه دیگری نیز ممکن است بزودی در شمال مالی باز شود همه این جبهه ها بیش از اندازه درگیری ایجاد می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61575

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]