2

موج جدید بازداشت رهبران حماس از سوی نیروهای صهیونیستی

  • کد خبر : 61826
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶

نیروهای صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) به چندین شهر کرانه باختری یورش بردند و تعدادی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین را بازداشت کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از “فواد الخفش”، رئیس مرکز مطالعات اسیران و حقوق بشر “آزادگان” گزارش داد، اشغالگران صهیونیست در جریان این تجاوز احمد عطوان نماینده تبعیدی قدس به رام الله، حاتم قفیشه و محمد اسماعیل الطل از نمایندگان شهر الخلیل در پارلمان فلسطین، عدنان عصفور و بکر بلال از رهبران برجسته حماس در نابلس، “فلاح ندی” از رهبران حماس در شهر رام الله، “ریاض الولویل” از رهبران حماس در قلیلیه، عدن الحصر از رهبران حماس در طولکرم، فادی العموری از فعالان و اسیر آزاده، سمیر بحیص از رهبران این جنبش در شهر الشیخ، زین الدین شبانه استاد دانشگاه از شهر الخلیل، محمود عصیده از دانشجویان دانشگاه ملی النجاح نابلس را بازداشت کردند.

 

“فواد الخفش” افزود: هدف دشمن صهیونیستی از این بازداشت‌ها ممانعت مختل کردن روند تحقق آشتی ملی است.

وی این سوال را مطرح کرد، چرا رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال جنایات بی‌وقفه ارتش عبری علیه رهبران و نمایندگان ملت فلسطظین دست به کاری نمی‌زنند؟

وی از این تشکیلات خواست برای پایان بخشیدن به اقدامات سرکوبگرانه اسرائیل علیه رهبران ملت فلسطین در کرانه باختری گام‌های اساسی بردارند.

رژیم اشغالگر قدس به منظور مختل کردن روند تحقق آشتی ملی دست به این جنایت زد و تمامی قوانین و موازین بین‌المللی را نقض کرد.

 

خبر بازداشت رهبران و نمایندگان پارلمانی حماس در صدر اخبار بامدادی امروز رسانه‌ها قرار گرفت و زمانبدی برای ارتکاب این تجاوز و تاثیر آن بر روند آشتی ملی فلسطین ورود زبان مردم فلسطین شد.

نگرانی و ترس

مردم کرانه باختری خبر بازداشت این رهبران و نمایندگان را با نگرانی و ترس دنبال می کنند، زیرا بسیاری از آنان بر موفقیت آشتی ملی تکیه کرده بودند، به دلیل اینکه بازداشت شدگان مذکور جزو طرفداران سرسخت آشتی ملی و مشتاقان به پیشرفت روند آن هستند.

“سجی احمد” از دانشجویان دانشگاه النجاح نابلس با حالت خشمگینانه در واکنش به این بازداشت گفت: دشمن صهیونیستی بازداشت می‌کند، تشکیلات خودگردن فلسطین نیز دست به بازداشت می‌زند و در عین حال این تشکیلات ادعا می‌کند از ملت خود حراست می‌کند، کسی که قدرت حمایت از ملت خودش را نداشته باشد، باید رخت سفر بربندد.

از سوی دیگر، مراکز حقوقی و انجمن‌های فعال در زمینه اسیران از تمامی پارلمان‌های جهان و در راس آنها پارلمان‌های عربی خواست دشمن صهیونیستی را جهت آزادی تمامی نمایندگان بازداشت شده فلسطین تحت فشار قرار دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61826

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر