1

آخرین وداع با پادشاه ۸۹ ساله +تصاویر

  • کد خبر : 61902
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۷

تصاویر منتخب این هفته سایت خبری الجزیره به کشورهای مالی، کامبوج، ایران، اندونزی و مکزیک اختصاص دارد. نگاه به این تصاویر خالی از لطف نیست

تصاویر منتخب این هفته سایت خبری الجزیره به کشورهای مالی، کامبوج، ایران، اندونزی و مکزیک اختصاص دارد. نگاه به این تصاویر خالی از لطف نیست

 تصویر اول به شادی و هلهله مردم مالی پس از شنیدن سخنان رئیس جمهور فرانسه درباره خارج کردن نیروهای نظامی‌اش از خاک مالی اختصاص دارد. اولاند در مراسم «استقلال پلازا» در شهر باماکو اعلام کرد: به محض اینکه قدرت حاکمیتی مالی ترمیم و حاکمیت این کشور تثبیت شود نیروهای نظامی‌اش را از خاک مالی خارج خواهد کرد.هرچند زمان تحقق این وعده نامعلوم است و شاید هم چندان قریب الوقوع نباشد اما شور و اشتیاق مردم مالی برای رسیدن به استقلال و آزادی دیدنی است.


مردم کامبوج در مراسم ترحیم پادشاه ۸۹ ساله خود که بر اثر نارسایی قلبی درگذشت شرکت کرده و پس از ۷ روز عزاداری برای نورودوم سیهانوک، آخرین وداع خود را با وی کردند. لنز دوربین زیرکانه پرنده در حال پروازی را که از پشت پوستر این پادشاه می‌گذرد شکار کرده است.


میمون فضانورد ایرانی هم که با تلاش دانشمندان و متخصصان ایرانی به فضا فرستاده شد و سالم به زمین بازگشت در میان تصاویر منتخب سایت خبری الجزیره بود.


۱۰ فیل در معرض انقراض که در منطقه حفاظت شده گانونگ رارا در مالزی نگهداری می‌شدند به طور مرموزی کشته شده‌انده به نظر می‌رسد این فیل‌ها با مواد سمی مسموم شده باشند. تصویر بچه فیل در کنار جسد مادرش به عنوان عکس منتخب هفته در سایت خبری الجزیره منتشر شده است.


هفته گذشته در دفتر مرکزی شرکت نفتی پمکس مکزیک انفجاری رخ داد که منجر به کشته شدن ۳۳ نفر شد. این مساله که انفجار عمدی بوده یا به خاطر سهل‌انگاری مسئولان این شرکت نفتی رخ داده از سوی دولت در دست بررسی است و دولت مکزیک به مردم قول داده هر چه سریع‌تر علت حادثه را کشف و اعلام کند.


شبکه ی ایران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر