3

توقف صدور آرم طرح ترافیک اتوبوس‌های فرسوده

  • کد خبر : 62022
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹

نوروزی اضافه کرد: پیشنهاد داده ایم از سال آینده هیچ‌یک از خودروهای سرویس‌های دستگاه‌های دولتی، نظامی و دانشگاه‌ها که بر اساس مصوبه دولت فرسوده باشند و اجازه تردد در تهران نداشته باشند، بدون توجه به دریافت یا عدم دریافت برگه معاینه فنی، مجوز طرح ترافیک نخواهند گرفت.

افق(ofoghnews.ir) وحید نوروزی  گفت: می دانیم یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای پایتخت منابع متحرک و خودروهای دودزاست. بر اساس مصوبه اسفند  ۱۳۹۰دولت ، اتوبوس‌های شهری با سن ۸ سال به بالا، اتوبوس‌های برون‌شهری با سن ۱۲ سال به بالا و مینی‌بوس‌ها با سن ۱۰ سال به بالا اجازه تردد در کلانشهر تهران را ندارند.هر چند این مصوبه تا این لحظه به هزاران دلیل و بهانه رنگ اجرا به خود ندیده است اما نکته جالب هم وجود دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه دستگاه‌های دولتی و نظامی در تهران اتوبوس‌های فرسوده، قراضه و از رده خارج را که از سیستم تردد برون‌شهری خارج می‌شوند مجددا به عنوان سرویس در داخل تهران بکارگیری می کنند و همین امر موجب شده در ساعات صبح و تعطیلی این بخش‌ها شاهد دود غلیظی در اطراف این اماکن و متعاقب آن در شهر تهران باشیم.

مشاور معاون شهردار تهران گفت ما قصد داشتیم به این سرویس‌ها مجوز طرح ترافیک ۹۲ را ندهیم ولی با توجه به نزدیکی آخر سال و قراردادی که با رانندگان این سرویس‌ها بود و پس از بررسی‌های انجام شده مقرر شد یکسال به این ارگان‌ها مهلت داده شود تا نسبت به جایگزینی سرویس‌های خود اقدام کنند.

نوروزی تصریح کرد در صورت عدم جایگزینی، هیچ یک از سرویس‌های فرسوده دستگاه‌های دولتی، نظامی و دانشگاه‌ها در سال ۹۳ مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک دریافت نمی‌کنند.

وی یادآور شد: نکته بسیار مهمی که مدنظر  است اتخاذ تمهیدات ویژه‌ای برای ممنوعیت صدور مجوز روزانه طرح ترافیک برای خودروهای فرسوده در پایتخت است. طرح جامعی در این خصوص تدوین شده است تا صدور مجوزهای طرح ترافیک روزانه و هفتگی برای خودروهای فرسوده متوقف شود که در این زمینه نیازمند همکاری نیروی انتظامی هستیم و بزودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62022

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر