1

کی‌روش سرمربی تیم ملی هست اما مالک فوتبال ایران نیست.

  • کد خبر : 62520
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰

مهدی تاج رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود درباره بازگشتش به این فدراسیون گفت: بعد از درخواست کفاشیان و برخی دوستان تصمیم به حضور مجدد در فوتبال گرفتم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در آن زمان اختلافاتش با کفاشیان به خصوص درباره قطبی در مذاکره با فاتح‌تریم برای حضور در تیم ملی باعث کناره‌گیری از فدراسیون فوتبال شده بود گفت: آن زمان هم هر صحبتی بود در هیئت رئیسه به صورت محکم و جدی مطرح می‌کردیم. به هر حال اختلاف سلیقه همواره در هر مجموعه‌ای وجود دارد.

تاج درباره بازگشت عزیز محمدی به سازمان لیگ گفت: وی در حال حاضر در اتحادیه فوتبال حضور دارد و اگر آنها هم بیایند و در بخش خصوصی‌سازی و استاندارد‌سازی کمک کنند کمک زیادی به فوتبال می‌شود.

سرپرست سازمان لیگ فوتبال درباره پیروزی مقابل لبنان گفت: خوشحالم تیم ملی در دیدار مقابل لبنان شبیه ایران بود و تماشاگران را خوشحال و امیدوار به خانه فرستاد. عده‌ای کار تیم ملی را برای صعود به جام جهانی تمام شده می‌دانستند حتی رقبای ما هم شاید این طور فکر می‌کردند اما پس از این پیروزی نگاهشان تغییر کرد. اگر کویت را هم ببریم معلوم می‌شود کار ساختاری خوبی انجام داده‌ایم.

تاج تصریح کرد: نمی‌توانیم بگوییم تمام مشکلات تیم ملی با پیروزی مقابل لبنان حل شده است یا اینکه حل می‌شود. رسانه‌ها باید با نقد منصفانه به کی‌روش از تیم ملی کمک کنند. کی‌روش هم باید بداند بازی خوب تیم ملی در گرو لیگ خوب و منظم است. بازیکنان هم باید اطاعت کنند و خط و نشان برای تیم ملی نکشند. مسئولان هم حمایت کنند چون هنوز چیزی تمام نشده است و شانس داریم.

وی درباره اختلافاتی که برای خصوصی‌سازی فوتبال وجود دارد گفت: بسیاری از برنامه های تلویزیون و روزنامه‌ها به وسیله فوتبال پر می‌شود اما ما هیچ هماهنگی‌ای نداریم. باشگاه‌ها باید تبلیغات داشته باشند و ما متاسفانه نتوانسته‌ایم درآمد و حقوق حاصل در فوتبال را شناسایی و تصویب کنیم.همواره اختلاف وجود داشته است اما هنوز نتوانسته‌ایم قانون درستی برای اداره فوتبال ارائه کنیم.

سرپرست سازمان لیگ فوتبال ادامه داد: کارخانه‌ها خصوصی‌ شده‌اند اما باشگاه‌ها هنوز در انحصار دولت هستند. این اختلافات موجب شده است نتوانیم تصمیمی منطقی برای فوتبال بگیریم.

تاج درباره صحبت‌های قلعه‌نویی مبنی بر اینکه چرا دیدار این تیم جمعه برگزار می‌شود و بهتر بود با توجه به حضور بازیکنان استقلال در تیم ملی یک روز دیرتر برگزار می شد گفت: پرسپولیس و استقلال در مجموع بازی‌های لیگ ۴ روز با همدیگر اختلاف دارند ما هم فواصل را به صورت منطقی دیده و رعایت می‌کنیم. در کنار لیگ جام باشگاه‌های آسیا را هم داریم که کار را برای ما سخت‌تر کرده است. خواسته‌های کی‌روش هم هست. هر برنامه‌ای که داشته باشیم لیگ باید بیستم اردیبهشت ماه تمام شود.از نظر من لیگ قهرمانان آسیا و حضور تیم های ایرانی در این مسابقات مثل تیم ملی است و باید از آنها حمایت شود.

وی درباره ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر فوتبال گفت: از باشگاه‌ها نظر‌خواهی کرده‌ایم و توسط هیئت رئیسه لیگ به هیئت رئیسه فوتبال تصویب شده است که امسال ۴٫۵ تیم حذف شود. ۴ تیم به صورت مستقیم و یک تیم در پلی آف سقوط خواهد کرد. طبق نظر هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از فصل آینده لیگ با ۱۶ تیم برگزار خواهد شد. تیم‌ها هم ۱۰ هفته زمان دارند تا امتیازات لازم را برای سقوط نکردن جمع کنند.

تاج در مورد منشور اخلاقی و سرنوشت آن گفت: رسیدگی به مسائل اخلاقی را قبول دارم اما نه به این شکل چون ویترین مناسبی برای ادامه راه نیست. مسائلی که به کمیته نظارت و ارزیابی لیگ مربوط می‌شود رسیدگی خواهد شد.

سرپرست سازمان لیگ فوتبال درباره سقف قرارداد‌ها و اینکه آیا تصمیم مناسبی بود گفت: با توجه به اینکه باشگاه‌ها از جیب دولت هزینه می‌کنند ضرورت داشت و باید کنترل می‌شدند اما نه به این شکل باشگاه‌هایی که سقف هزینه‌ها را بالا می‌برند به همه ضربه می‌زنند. معتقدم اگر تیمی پول دارد متناسب با میزان درآمد‌هایش بازیکن بخرد و سقف قرارداد را باید خود باشگاه‌ها اعمال کنند.

تاج درباره نشست با کی‌روش و نظرات او درباره برگزاری لیگ گفت: کی‌روش سرمربی تیم ملی است و مالک فوتبال ما نیست. لیگ را با قوت ادامه خواهیم داد و در زمان تعیین شده تمام خواهیم کرد. نمی‌توانیم لیگ را در تعطیلات نوروز برگزار کنیم اما ۳ هفته پایانی به دلیل حساسیت همزمان برگزار خواهد شد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62520

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر