2

ونزوئلا ارزش پول این کشور را در برابر دلار آمریکا کاهش داد

  • کد خبر : 62686
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲

وال استریت ژورنال نوشت ونزوئلا برای جبران کسری بودجه خود ارزش واحد پول این کشور را در برابر دلار آمریکا تا یک سوم کاهش داد.

افق(ofoghnews.ir) پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی گزارش کرد: روز جمعه ونزوئلا ارزش واحد پول خود را در برابر دلار آمریکا کاهش داد. گفته می شود این اقدام دولت برای کاهش کسری بودجه این کشور صورت گرفته است، اما انتظار می رود این اقدام به افزایش تورم و تضعیف اقتصاد ونزوئلا منجر شود.
خورخه گیوردانی وزیر دارایی مصر در کنفرانس خبری اعلام کرد ارزش هر بولیوار ونزوئلا از چهار و سه دهم در برابر دلار به شش و سه دهم یعنی یک سوم ارزش خود کاهش خواهد یافت.
این اقدام به کاهش کسری بودجه ونزوئلا کمک می کند، اما تورم این کشور را نیز افزایش خواهد داد. افزایش تورم هوگو چاوز رئیس جمهور را برای حل مشکلات اقتصادی ونزوئلا با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد- در حال حاضر ونزوئلا از جمله کشورهایی است که تورم در آن بسیار زیاد است.
به علت افزایش هزینه های دولت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ماه اکتبر، انتظار می رفت دولت ارزش واحد پول ونزوئلا را کاهش دهد. هوگو چاوز در این دور از انتخابات پیروز شد.
بر اساس برآوردهای انجام شده افزایش هزینه های دولت در سال ۲۰۱۲ رشد اقتصادی این کشور در این سال تا پنج درصد افزایش داشت، اما کسری بودجه آن از هشت درصد به هفده درصد تولید ناخالص ملی رسید.
این اقدام به کاهش شکاف مالی و تقویت صادرات ونزوئلا کمک می کند. بر اساس برآوردها در نتیجه کاهش ارزش واحد پول ونزوئلا شکاف مالی این کشور نفت خیز از هشت و نیم درصد تولید ناخالص ملی در سال گذشته به پنج و سه دهم درصد کاهش خواهد یافت. البته باید در نظر داشت این اقدام افزایش هزینه واردات را در پی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر