4

نمی‌شود کسی را مسلوب الاختیار کرد و از او مسئولیت خواست

  • کد خبر : 62968
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸

به هیچ وجه نباید از اختیارات دولت چیزی کم شود و نباید اختیارات دولت آنچه که وفق قانون است نباید محدود شود و نباید دولت را مسلوب الاختیار کنند

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره ایجاد وحدت و همدلی بین مسئولان کشوری اظهار داشت: این وحدت محرز است اما در مسیر کار ممکن است اختلافاتی به وجود بیاید امیدواریم با همین تفاهم که لازمه کار است با همین حسن و وحدتی که وجود دارد کار پیش برود اما در حاشیه آن ممکن است در برخی موارد و موضوعات و اظهارنظرها به طور طبیعی رخ دهد که باید منصفانه به آن پرداخت و بایستی با تدبیر و انصاف به این مسائل توجه شود.

وی درباره سوالات رئیس جمهور در صحن علنی مجلس بیان داشت:‌ سوالاتی که رئیس جمهور در صحن مجلس مطرح کردند ، سوالات به حقی بود و اینکه دولت اگر قرار است کار و تلاش داشته باشد و باید پاسخگوی نهایی دولت باشد به هیچ وجه نباید از اختیارات دولت چیزی کم شود و نباید اختیارات دولت آنچه که وفق قانون است نباید محدود شود و نباید دولت را مسلوب الاختیار کنند و از طرفی از او مسئولیت بخواهند چون این امکان پذیر نیست.

تمدن ادامه داد: نمی‌شود کسی را مسلوب الاختیار کرد و از او مسئولیت خواست . آن چیزی که رییس جمهور در صحن مجلس بیان کردند ناظر بر وظایف ذاتی و قانونی دولت بود که توسط قوه دیگری در آن ورود شده و این اختیارات را از دولت سلب کرده‌اند. به نظر می رسد که این یک مطالبه و سوال به حقی بود که از سوی مقام ارشد دولت عنوان شد و پاسخ آن هم این است که اجازه بدهند دولت با همان اختیاراتی که قانون برایش در نظر گرفته است و تعریف کرده و قوه مجریه مسئولیت دارد جلو برود.

استاندار تهران یادآور شد:‌ طرح سوال و درخواست رئیس جمهور بسیار عادی بود اما عده‌ای در مجلس آن را به موضوعی غیر عادی تبدیل کردند ولی آنچه که رئیس جمهور خواسته بود یک سری مطالبات و خواسته‌های عادی بود که دیگران آن را غیر عادی جلوه دادند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62968

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]