2

طرح استیضاح وزیر کشور کویت کلید خورد

  • کد خبر : 63020
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰

تصویری از نمایندگان کویتی که در جلسه پارلمان این کشور شرکت کرده‎اند.( تصویریک نماینده کویتی به خاطر اتهامات مطرح شده در رابطه با معامله غیرقانونی وزارت کشور با رژیم اسرائیل، طرح استیضاح وزیر کشور کویت را در مجلس مطرح کرده است.

فیصل الدوویسان روز یکشنبه با طرح درخواست استیضاح وزیر کشور کویت گفت، وزارت کشور به منظور تقویت امنیت مرز کویت با عراق، از شرکت «سنستار» (SENSTAR Corp ) در کانادا یکسری تجهیزات مربوط به سیستم‎های امنیتی مرزی را خریداری کرده است.

به گفته این قانون‎گذار شیعه کویتی، شرکت سنستار در تملک شرکت اسرائیلی «ماگال» قرار دارد که در زمینه سیستم‎های امنیتی فعالیت می‎‏کند.

فیصل در ادامه تصریح کرد، این امر به آن معنا است که شیخ احمد الحمود الصباح وزیر کشور کویت و یکی از اعضای عالی‎رتبه خاندان حاکم، قوانین و مقررات تحریم رژیم اسرائیل از جانب کویت را نقض کرده است.

دوویسان همچنین اعلام کرده است که وزارت کشور کویت هیئتی را به منظور امتحان و بررسی سیستم امنیتی مذکور به کارخانه شرکت سنستار در کانادا اعزام کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که معامله با کمپانی اسرائیلی و نادیده گرفتن منافع ملی کویت به مثابه خیانت و در خطر نهادن امنیت ملی این کشور است.

استیضاح وزیر کشور کویت که قرار است در هفته آخر فوریه انجام شود می‎تواند به رای عدم اعتماد منجر شود که در اینصورت عزل بلافاصله وی را در پی خواهد داشت.

کویت اولین کشور واقع در خلیج فارس است که در سال ۱۹۶۲ میلادی از پارلمانی منتخب برخوردار شده است ولی با این حال خاندان آل صباح همچنان پست‎های کلیدی را در این کشور به عهده دارند که از آن جمله می‎توان به پست نخست‎وزیری، وزیر دفاع، وزیر کشور و وزیر خارجه اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63020

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]