2

کفاشیان موفق شد وزارت ورزش و منتقدانش را دور بزند

  • کد خبر : 63135
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۲

البته تعدادی از نزدیکان کفاشیان که در جریان ریز اتفاق هایی که در اوین افتاده، بودند، تاکید کردند که موضوع احضار کفاشیان به اوین در فاصله چند روز بعد از دستگیری مشاور سابق و ارتباطش با استعفای مطرح شده، در اصل سناریویی بوده که از سوی مخالفان حضور کفاشیان در راس فدراسیون فوتبال مطرح شده است.

در شرایطی که فشار زیادی بروی رییس فدراسیون فوتبال بود تا استعفا بدهد، علی کفاشیان باز هم روشی را پیش گرفت که در نهایت موفق شد، وزارت ورزش و منتقدانش را دور بزند و موضوع استعفا را برای مدتی عقب بیاندازد.

مدتی قبل‌، همزمان با دستگیری، مشاور سابق فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان هم به اوین فراخوانده شد و تا عصر در همان جا نگه داشته شد که همین موضوع باعث شد شایعه های زیادی در اطراف رییس فدراسیون فوتبال شنیده شود.

یکی از تحلیل هایی که مطرح شد، این بود که علی کفاشیان، هم در جریان مسائل مالی که مشاورش داشته، بوده ، اما گویا اصل ماجرا چیز دیگری بوده است.

در همان روزها، خیلی ها با استناد به احضار کفاشیان به اوین، بحث استعفای او را مطرح کردند و حتی اینطور عنوان شد که او دیگر چاره ای جز استعفا ندارد اما پیگیری‌ها نشان داد که مسئله کفاشیان،‌مالی نبوده و او به خاطر استفاده از بازنشسته ها، تحت فشار قرار گرفته است.

البته این تنها چیزی بود که از زبان نزدیکان رییس فدراسیون شنیده شد و در بخش های دیگر صحبت هایی متفاوت به گوش می رسید اما هر چه که بود، این جریانات، بیشتر از تمام مواردی که قبلا مطرح شده بود، استعفای کفاشیان را جدی تر کرد تا اینکه رییس فدراسیون عنوان کرد اواخر بهمن ماه مجمع فوق العاده می گذارد و استعفا می دهد.

به محض اینکه این حرف از زبان رییس فدراسیون فوتبال شنیده شد، تمام کسانیکه بحث لزوم استعفا را مطرح می کردند، قانع شدند و سکوت کردند. حتی وزیر ورزش هم به این نتیجه رسید که رییس فدراسیون استعفا می‌دهد ، به همین دلیل در یکی از مصاحبه های اخیر خود، اعلام کرد که رییس فدراسیون فوتبال قصد استعفا دارد و او امیدوار است که مجمع فدراسیون فوتبال، بر خلاف مجمع ۱۵ اسفندماه، طوری تصمیم بگیرد که به نفع فوتبال باشد.

این توضیح عباسی، کاملا نشان داد که او در ارتباط با ادامه حضور کفاشیان چه نظری دارد؛ با این حال بعد از اینکه کفاشیان از رفتن حرف زد، او هم از لزوم حمایت از فدراسیون فوتبال گفت اما انگار نمی‌دانست که باز هم در بازی تازه ای که بین او و فدراسیون راه افتاده، این کفاشیان است که برنده شده است؛ چون رییس فدراسیون فوتبال با گفتن اینکه مجمع فوق العاده می گذارد و استعفا می‌دهد، فضا را به نفع خود کرد و آرامش را به فدراسیونش برگرداند.

ترفندی که کفاشیان به کار برد، چیزی شبیه کاری بود که در سال قبل در جریانات انتخابات فدراسیون فوتبال به وجود آمد اما مسوولان وزارت ورزش، باز هم از همان سوراخ گزیده شدند بدون اینکه بتوانند واکنش مناسبی داشته باشند.

نه اینکه کفاشیان قصد برگزاری مجمع فوق العاده را نداشته باشد اما او می‌خواهد این کار را پس از پایان مرحله مقدماتی جام جهانی انجام دهد؛ یعنی زمانیکه هم تکلیف تیم ملی فوتبال کشورمان برای صعود به جام جهانی مشخص شده است و هم اینکه انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده است. در این شرایط وزارت ورزش هم حال و روز امروز را ندارد و خیلی چیزها فرق می کند؛ بنابراین در این شرایط می توانیم با اطمینان بگوییم که رییس فدراسیون فوتبال، باز هم وزارت ورزش را دور زد.

بولتن

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر